|

آخرین خبر از پرونده استقلال و استراماچونی

فرصت تیمهای آسیایی برای کامل کردن مدارک و ارائه مستندات مجوز حرفه‌ای روز جمعه به پایان خواهد رسید.

لینک کوتاه کپی شد
1

باشگاه استقلال تهران مدتهاست که درگیر پرونده مالی آندره استراماچونی سرمربی ایتالیایی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اعتماد؛ استراماچونی پس از حضور موفقیت آمیز در استقلال، کارش را در این تیم نیمه تمام گذاشت و به کشورش بازگشت. او به دلیل عدم دریافت مطالباتش، از استقلال به فیفا شکایت کرد و در نهایت برنده پرونده‌ای شد که مبلغ آن به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو رسیده است.

به گزارش مهر، استقلالی‌ها علاوه بر استراماچونی چند بدهی بزرگ دیگر هم دارند. به گفته محمد سررشته داری مشاور مدیرعامل استقلال، این باشگاه باید ۱۳۰ هزار دلار به لئوناردو پادوانی مدافع سابق و برزیلی پرداخت کند و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار درهم به شباب الاهلی امارات بابت انتقال مهدی قایدی بدهد.

باتوجه به اینکه یکی از شروط صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشتن پرونده باز و بدهی جاری است، باشگاه استقلال بیش از پیش نگرانی و خطر را احساس می‌کند به ویژه اینکه فرصت ارائه مدارک روز جمعه به پایان می‌رسد و در واقع شمارش معکوس برای استقلال مدتهاست که آغاز شده.

علاوه بر استقلال، باشگاه‌های دیگری هم در غرب آسیا هستند که نگرانی‌هایی دارند از جمله الاتحاد عربستان که خبرهای ضد و نقیضی از پرداخت بدهی این باشگاه منتشر شده است. روزنامه الریاضیه عربستان چاپ شهر ریاض تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است: «جمعه آخرین فرصت» که در واقع به بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اختصاص دارد.

این تیتر که در روزهای تعطیلی روزنامه‌های ورزشی در ایران می‌تواند برای استقلال تهران هم کاربرد داشته باشد نشان دهنده وضعیت نگران کننده‌ای است که ممکن است به دومین حذف متوالی این باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا منجر بشود.

 

استقلالی‌ها برای فراهم کردن مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند. سررشته داری در این خصوص می‌گوید: طرح‌های اقتصادی زیادی را بردیم که در جاهای مختلف رد شد. زمین کمپ حجازی سه سند دارد که خواستیم یکی از آنها را برای استراماچونی بگذاریم اما این طرح هم رد شد. گفتیم از بانک وام بگیریم اما نامه زدند که وام ندهید. طلبی از AFC داشتیم که به خاطر تحریم‌ها نتوانستیم بگیریم. انگار جلوی باشگاه استقلال ایستاده‌اند و انگار این باشگاه جزو سرمایه‌های ملی نیست. موارد مشابه زیاد دیگری برای سایر باشگاه‌ها داشتیم که راحت حل شد و حتی کار به مذاکره روسای جمهور دو کشور کشید اما برای استقلال مساعدتی نمی‌شود.

آخرین اقدام استقلالی‌ها تلاش برای گرفتن کمک از یکی از اپراتورهای تلفن همراه بود. حتی قرار بود روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص تشکیل بشود اما به گفته محمد مومنی عضو هیات مدیره استقلال این جلسه لغو شد.

باید دید در چهار روز باقیمانده تا پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا آیا استقلال می‌تواند این سنگ بزرگ را در راه گرفتن مجوز حرفه‌ای از سر راه بردارد و یا اتفاق تلخ فصل گذشته برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر که سهمیه آسیایی اش قطعی به نظر می‌رسید، تکرار می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها