|

قیام بازیکنان استقلال علیه مدیریت و وزارت؛ یقه چه کسی را بگیریم؟

بازیکنان استقلال پس از پایان بازی با ذوب آهن، صحبت‌های تندی علیه مدیریت فعلی و گذشته باشگاه داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال پس از تعطیلات لیگ بخاطر مسابقات ملی، بازی زیبایی مقابل ذوب آهن به نمایش گذاشت و با دو گل هم برنده شد. بر خلاف داخل زمین اما، آن‌ها قبل و بعد از مسابقه روحیه خوبی نداشتند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ استقلال بخاطر پرداخت نکردن بدهی آندره‌آ استراماچونی، احتمالا از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد و بازیکنان این تیم هم ماه‌هاست دریافتی نداشته‌اند. همین موضوع، باعث شد پیش از شروع مسابقه بازیکنان استقلال به نشانه اعتراض دست‌شان را روی نام اسپانسر بگذارند و آن را بپوشانند. آن‌ها پس از مسابقه هم، مواضع تندی علیه مدیریت فعلی و گذشته باشگاه گرفتند. افرادی که مقصر دومین حذف پیاپی این تیم، از لیگ قهرمانان آسیا هستند.

حسینی: وزیر ورزش قبل و مدیرعامل سابق مقصرند

از کسانی که باعث حذف استقلال شدند، تشکر می‌کنم. مگر این تیم هواداران میلیونی ندارد؟ تیم دیگری مشکل داشت عالم و آدم بسیج شدند که آبروداری کنند، با این حال استقلال شش ماه فرصت داشت که مشکل را حل کند، ولی هیچ‌کس کمک نکرد. ما تنها شده‌ایم و مانده‌ایم ما به همراه سرمربی و هواداران. به نظرم، وزیر قبلی وزارت ورزش و جوانان و مدیرعامل سابق مقصر هستند. آن زمان تیم ما آنقدر خوب شده بود که همه ترسیده بودند و حتی تیم حریف از ما حمایت و تعریف می‌کرد. در آن مقطع دلار فکر کنم 10 هزار تومان بود، ولی پول استراماچونی را ندادند.

قایدی: نمی‌دانم درباره کدام مشکل حرف بزنم

قهرمانی در آسیا یکی از هدف‌هایی است که ما و هواداران داریم، اما حذف با یک بدهی که نمی‌دانم برای چند سال قبل است، خیلی دردآور است. چند وقت قبل گفتند که پول رضایتنامه من پرداخت شده است. خودم هم واقعاً نمی‌دانم. من با باشگاه شباب الاهلی تماس گرفتم و آنها گفتند که می‌خواستند بابت پول رضایتنامه که استقلال نداده است، شکایت کنند، ولی از آنها خواهش کردم و فعلاً دست نگه داشته‌اند. اینقدر در اینجا مشکل هست که نمی‌دانم راجع به کدام یک از آنها صحبت کنم. مگر می‌شود بازیکنان و اعضای کادر فنی شب عید پول نگیرند؟ مگر چنین چیزی داریم؟ خیلی از بچه‌ها با اسنپ موتوری می‌آیند. همه ماشین خود فروخته‌اند و خانه‌ای را که داشتند، اجاره دادند و خودشان مستأجر شده‌اند. من دلم برای این وضعیت می‌سوزد و هر کاری که بخواهم انجام بدهم، نمی‌توانم.

محبی: یک نسل از بازیکنان استقلال سوخت

نسل بازیکنان فعلی سوخت. تیمی که سال گذشته بدون باخت قهرمان شد با فوتبالی که امروز بازی می‌کند و با سرمربی و بازیکنانی که دارد حرف‌های زیادی در آسیا داشت، ولی حذف شد و به اعتقاد من تبعات بدتر از این هم خواهد داشت. لیگ قهرمانان آسیا مثل قهرمانان اروپاست، النصر عربستان با رونالدو و الهلال با ستاره‌هایش شرکت می‌کند، همینطور تیم‌های ژاپنی و کره‌ای حضور دارند و سطح رقابت‌ها بالاست. تیمی که بدون باخت قهرمان شد نباید از آسیا حذف می‌شد.

نیک‌نفس: تاوان اشتباهات دیگران را می‌دهیم

از مسئولان باید بپرسید که چگونه می‌شود ما دو سال پیاپی از آسیا حذف می‌شویم. این عمر و زندگی ماست و می‌توانیم روزهای خوبی در آسیا داشته باشیم. ما یک بار زندگی و یک بار فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنیم. بهترین سال‌های عمرمان را که می‌توانیم کارهای مفیدی برای مردم و کشور انجام بدهیم، به همین راحتی و به خاطر کم‌کاری و اشتباه دیگران تباه شد و باید هزینه‌اش را بدهیم. یک ماه دیگر لیگ تمام می‌شود و فقط یک سوم قراردادمان را گرفته‌ایم. با این وجود نه اعتصابی است و نه حرف و حدیثی. فقط می‌توانیم حرص بخوریم. من خودم از پارسال چکی دارم که برای برج هفت است، امسال هم که یک سوم از قراردادم را گرفته‌ام. از یک طرف بحث پول‌های‌مان است، از طرف دیگر حضور در آسیاست. ما باید یقه چه کسی را بگیریم؟

مطهری: دولت باید به این مسئله ورود کند

ما از زمان جدایی استراماچونی چقدر زمان داشتیم که طلبش را بپردازیم؟ آن زمان دلار چند بود و الان چند است؟ با این حال پول زیادی نیست. این تیم برای دولت است و دولت باید ورود کند و این قضیه حل شود. ما دنبال مقصر نیستیم، بلکه دنبال حل مسئله هستیم. در همه جای دنیا اینگونه است که شما باید آرامش بازیکن را حفظ کنید، بازیکن هم بتواند به زمین برود و عملکرد خوبی داشته باشد که هوادار بیرون از زمین خوشحال باشد. این یک چرخه است که می‌چرخد. اگر فقط در این چرخه یک نفر کار خود را انجام ندهد و یک عضوی از این خانواده وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد، این زنجیره پاره می‌شود.

مهری: با اسنپ سر تمرین می‌روم

مساله حذف از لیگ قهرمانان در سکوت کامل رسانه‌ای بوده ولی این موضوع انگیزه بازیکنان را می‌کشد چون دو سال است که در آسیا نیستیم. خیلی بد است. نمی دانم چه بگویم. هر بازیکنی روی مبلغ قرارداد ابتدای فصل خود حساب می‌کند. من خودم چک داشتم و یک ماه و نیم است که با اسنپ سر تمرین می‌روم و می‌آیم. برخی وقت‌ها هم بازیکنان من را می‌رسانند! مجبور شدم ماشینم را بفروشم. حق مسکن را اول فصل گرفتم و بعد خانه‌ام را عوض کردم چون به پول پیش خانه نیاز داشتم تا چکم را پاس کنم. یک خانه کوچک‌تر گرفتم. این موضوعات خیلی ما را اذیت می کند.

مرادمند: آقای فتح‌الله‌زاده چرا مدیریت را قبول کردی؟

یک نسل استقلال سوخت. فصل گذشته در آسیا حذف شدیم مقصر کیست؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ پارسال برای حضور در آسیا زحمت کشیدند. مقصر کیست؟ کسی که با استراماچونی قرارداد بسته یا مدیر فعلی؟ یقه چه کسی را بگیریم؟ اگر تیم دیگری بود می‌گفتند موضوع ملی است. از مقام‌های بالا وسط می‌آمدند وموضوع را حل می‌کردند و هیچکس هم چیزی نمی‌فهمید. این موضوع فقط برای استقلال است. هر جایی که بودم شب عید پولی به بازیکنان پرداخت می‌کردند. 10 خانواده نگاه به دست این بچه‌ها می‌کنند. به هیچ کدام از بازیکنان پولی نداده‌اند. چهارماه است بازیکنان پولی نگرفته‌اند. درست نیست که هر مدیری بیاید و مدیر قبلی را محکوم کند. باید درستش کنند. مگر نمی‌دانستید این موضوعات را که آمدید و بعد می‌گویید 200-300 میلیارد بدهی هست؟ خب نمی‌آمدید و محبوبیت خود را هم خراب نمی‌کردید آقای فتح‌الله‌زاده. چرا مدیریت را قبول کردید و محبوبیت خود را زیر سوال بردید؟

رضاوند: هر روز چک می‌کردیم شاید پول استرا را داده باشند

متاسفانه این اتفاق افتاد، سال گذشته بدون شکست قهرمان شدیم و این همه تلاش کردیم تا قهرمان شویم. من یک سوال دارم. اگر تیم در ایران قهرمان شود به او پول می‌دهند؟ خیر یک هزار تومانی هم به این تیم نمی‌دهند. ما رفتیم قهرمان شدیم تا بتوانیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا برویم. تک و تنها مانده‌ایم. هیچ کس هم از استقلال حمایت نمی‌کند. استقلال را یک گوشه انداختند و هر کسی از راه می‌رسد یک لگد به او می‌زند. به خدا درست نیست. این چند روز از خواب که بیدار می‌شدیم رسانه‌ها را چک می‌کردیم که ببینیم پول استرا را داده‌اند یا نه. از استرس مردیم به خدا. ما باید فقط فکرمان در زمین باشد. تیم ما خیلی مشکل دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها