|

حمایت اسطوره پرسپولیس از آبی ها: حذف استقلال از آسیا ناراحت کننده هست!

کریم باقری عقیده دارد که اگر مربی ایرانی در جام جهانی 2022 هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، رسانه‌ها و کارشناسان او را نابود می‌کردند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در حالی خودش را آماده بازی با ملوان می‌کند که در جدول رده‌بندی لیگ برتر، چهار امتیاز کمتر از سپاهان دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این موضوع کار سرخپوشان را برای قهرمانی سخت کرده است، ولی کریم باقری مربی پرسپولیس تأکید کرد که آنها هرگز برای قهرمان شدن در لیگ برتر ناامید نیستند.

وضعیت تیم در آستانه بازی با ملوان چطور است؟

خدا را شکر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و آماده بازی با ملوان هستیم. ملوان تیم جوانی است و قطعاً آنها انگیزه دارند که خودشان را برابر پرسپولیس نشان دهند. ما بازی سختی داریم، ولی باید سه امتیاز را بگیریم که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

برای قهرمانی رقابت فشرده و نزدیکی با سپاهان و استقلال دارید. فکر می‌کنید پایان این ماجرا چه اتفاقاتی را برای پرسپولیس رقم بزند؟

تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا در پایان فصل اتفاقات خوبی برای ما رخ دهد. شکست خانگی برابر سپاهان کار ما را سخت کرد، ولی شش بازی دیگر باقی مانده است که هر کدام اندازه یک فینال مهم هستند. باید دید بقیه تیم‌ها چه نتایجی می‌گیرند، ولی ما باید خوب امتیاز بگیریم و فرصتی برای اشتباه نداریم.

 

به نظر شما شانس هر سه تیم برای قهرمانی برابر است؟

در حال حاضر سپاهان صدرنشین بوده و طبیعی است که روی کاغذ شانس آنها بیشتر است، ولی در فوتبال چیزی معلوم نیست. هر سه تیم تلاش خودشان را می‌کنند و باید دید در بازی‌های آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. کار ما کمی سخت شده است، ولی هرگز بابت قهرمانی در لیگ ناامید نیستیم. در جام حذفی هم موقعیت خوبی داریم و تلاش می‌کنیم تا امسال فصل را با گرفتن جام به اتمام برسانیم.

مشکلات اخیر استقلال باعث شد تا برخی از بازیکنان این تیم با کنایه از حل مشکلات پرسپولیس در گذشته حرف بزنند. در این مورد چه صحبتی دارید؟

حضور پرسپولیس و استقلال در آسیا یک ویترین است و متأسفانه در این سال‌ها بارها شاهد بودیم که این دو تیم با مشکلات مختلف مواجه بوده‌اند، ولی این درست نیست بازیکنان در مورد تیم حریف صحبت کنند. مگر پرسپولیس در این سال‌ها بحران مالی و مشکل نداشته است؟ بسیاری از بدهی‌ها توسط مدیران قبلی دو باشگاه تسویه نمی‌شود. در این مملکت صبح می‌خوابید و فردا قیمت دلار چند برابر می‌شود، وقتی هم بدهی‌ها پرداخت نشود این مشکلات ایجاد خواهد شد. حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اتفاق ناراحت‌کننده‌ای است. چرا باید اجازه بدهیم این مسائل به وجود بیاید؟! مطمئن باشید باز هم از این مشکلات خواهیم دید و این آخرین مورد آن نخواهد بود.

چند هفته پیش شایعه جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس و حضور اسکوچیچ در این تیم برای فصل بعد مطرح شد. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

محیط فضای مجازی با واقعیت فرق دارد و معمولاً وقتی به آخر فصل نزدیک می‌شویم این شایعات مطرح می‌شود. گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس است و یک فصل دیگر هم با این تیم قرارداد دارد. اینکه در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد از حالا قابل پیش‌بینی نیست، ولی این را بگویم که ما در دو جام شانس قهرمانی داریم و تمرکزمان روی بازی‌های آینده است.

 چرا پریرا مهاجم برزیلی پرسپولیس تا الان نتوانسته است عملکرد مثبتی داشته باشد؟

هر بازیکنی وقتی به یک لیگ جدید می‌رود طبیعتاً نیاز به زمان دارد تا خودش را با تیم هماهنگ کند. برخی بازیکنان زود هماهنگ می‌شوند، بعضی بازیکنان دیر و برخی هم اصلاً نمی‌توانند موفق باشند. پریرا بازیکن بدی نیست، ولی خودش باید تلاش کند تا در پرسپولیس موفق باشد.

در مورد حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی چه صحبتی دارید؟

برای ما فرقی ندارد چه کسی سرمربی تیم ملی باشد، چون مهمترین موضوع حمایت از تیم ملی است. حالا که آقای قلعه‌نویی انتخاب شده است، همه باید از این مربی حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد. برای این مربی و بازیکنان تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

 با شما در مورد حضور در کادر فنی تیم ملی صحبتی نشد؟

خیر.

 

بعد از برکناری اسکوچیچ، تیم ما با کی‌روش هم در جام جهانی نتایج خوبی نگرفت. نظرتان در این مورد چیست؟

من زیاد دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم، ولی اگر در  جام جهانی مربی ایرانی جای کی‌روش هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، اکثر کارشناسان و رسانه‌ها پدرش را در می‌آوردند و نابودش می‌کردند. بعد از جام جهانی هیچ‌کس بابت آن نتایج توضیحی نداد و رسانه‌ها هم در مورد عملکرد سرمربی تیم ملی واکنش خاصی نشان نداند.

قبول دارید در جام ملت‌های آسیا کار سختی برای قهرمانی داریم؟

بله، به هر حال در این جام تیم‌هایی مثل عربستان، کره، ژاپن و استرالیا حضور دارند. ما هم البته بازیکنان خوبی داریم و می‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم. امیدوارم بعد از چند دهه در این جام قهرمان شویم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها