|

حمایت پیشکسوت استقلال از ریکاردو ساپینتو!

منصور رشیدی پیشکسوت تیم استقلال در رابطه با شرایط این تیم صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

منصور رشیدی در خصوص شرایط این روزهای استقلال و حذف دوباره از لیگ قهرمانان آسیا گفت: این کار مدیریت است. وقتی به جا انتخاب نکنند و مدیریت ضعیف باشد همین می‌شود. فکر کردیم علی فتح الله زاده با آن همه سابقه و مدیریتی که داشته می‌تواند این کارها را انجام بدهد ولی متاسفانه ما آن شب حرف‌های دیگری شنیدیم. افکار ما در مورد فتح الله زاده طور دیگری بود. نمی‌دانم این ماجرا به کجا کشیده می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس؛ این پیشکسوت ادامه داد: فرقی نمی‌کند استقلال یا تیم دیگری، یک تیم از این مملکت حذف شده و برای همه دردآور است. حالا من در این تیم سال‌ها بازی کردم و تعصبی به آن دارم. متاسفانه این شرایط به وجود آمده و همه ناراحت هستیم. با همه پیشکسوتانی که صحبت می‌کردیم مانند علی جباری، حسن روشن، اصغر حاجیلو، اکبر کارگرجم و... همه از این وضع ناراحت هستند. این وضع برای هیچ کس قابل درک نیست.

مدیری که از قراردادها خبر ندارد برای چه در هیات مدیره است؟

دروازه‌بان اسبق استقلال گفت:

مسائل مالی و برخی پرداخت‌ها هم ما را شوکه می‌کند. مثلا بازیکنی که جای دیگر ۲ میلیارد صحبت کرده اما اینجا قراردادش ۸ میلیارد می‌شود. نمی‌دانم به چه صورت است. هیات مدیره چکار کرده است؟ به قول خودشان هفته‌ای دو سه بار جلسه دارند و مصوبه می‌دهند. خبر از هیچ چیزی هم ندارند. پرویز مظلومی می‌گوید از قراردادها و... هیچ خبری نداریم! پس آنجا برای چه رفته‌اید؟ رفتید که بنشینید، چای و غذا بخورید بعد به خانه‌تان بروید؟ هیچ کار دیگری نیست؟ بالاخره حساب کتابی هست و به قول قربان‌زاده باید جوابگو باشند. هیات مدیره باید خرج‌ها، قراردادها، دریافتی‌ها، پرداختی‌ها و... را تصویب کند. باید از این مسائل اطلاع کامل داشته باشند.

وی افزود:

از طرفی مدیرعامل باشگاه می‌گوید ما به بازیکن بالای ۸۰ درصد و ۶۰ درصد پول دادیم اما بازیکنان می‌گویند حساب و کتاب ما با باشگاه فرق دارد و اینطور نگرفته‌ایم. مشخص نیست چه کسی راست می‌گوید. متاسفانه این اتفاقات باعث ضرر تیم، باشگاه و مدیریت می‌شود.

یک مدیر باید باید از حسابداری و خرج‌های تیم کاملا مطلع باشد

رشیدی در مورد کشمکشی که بین مدیرعامل استقلال و رئیس سازمان خصوصی سازی بر سر چک‌های جنجالی به وجود آمده، عنوان کرد:

فتح‌الله زاده با این همه سابقه مدیریتی می‌گوید من فقط یک مدیر هستم. نه، یک مدیر باید از حسابداری، خرج‌های تیم و... کاملا مطلع باشد. باید ببینیم دادگاه‌شان چه می‌شود و ماجرای این پرداختی‌ها به کجا ختم می‌شود. مجیدی می‌گوید من دریافت نکردم اینجا می‌گویند ما پرداخت کردیم. چک‌های زیادی دیگری هم هستند. باید این ماجرا مشخص شود. فردا هم ممکن است پنجره نقل و انتقالات بسته شود. همه این مسائل وجود دارد. باید مشخص شود حرف‌های قربان‌زاده واقعیت دارد؟ آیا کارهایی که فتح‌الله زاده گفت واقعا انجام شده؟

پول استراماچونی از جیب مردم می‌رود پس معطل نکنید!

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه بدهی استراماچونی باید بالاخره روزی پرداخت شود اما عزم و اراده‌ای از هیچکس و هیچ نهادی دیده نمی‌شود، گفت:

هر چه بیشتر معطل کنند، باید پول بیشتری بدهیم. چند مرحله فرصت بود این پول پرداخت شود، پرداخت نکردند، برای چه؟ هرچه بگذرد سود پول بیشتر می‌شود. زمانی با پول بسیار کمتر می‌توانستند این مشکل را برطرف کنند اما کاری نکردند تا به ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیارد و حالا هم به بیش از ۱۰۰ میلیارد برسد. به خاطر مدیریت ما، بی فکری و ندانم کاری‌ها اینطور شد. پول استراماچونی هم که از جیب آقایان خارج نمی‌شود. از جیب این مردم و هوداران پرداخت می‌شود. پول مملکت است که به باد می‌رود.

ساپینتو درس مدیریت داد

وی در خصوص اینکه با تمام این حواشی، شرایط تیم استقلال خوب است و شاگردان ساپینتو خوب نتیجه می‌گیرند، اظهار داشت:

حدود هفت هفته است تیم واقعا خوب بازی می‌کند. پیشرفت خوبی داشته و هر بازی بهتر می‌شود. محرومیت ساپینتو هم تمام شده و در بازی‌ها کنار تیم است اما شاید این وضع روی روال کار تیم و روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد.

رشیدی در‌مورد اینکه با وجود این حواشی، ساپینتو تیم را در شرایط خوبی حفظ و مدیریت کرده، گفت:

بله، می‌توان گفت ساپینتو به باشگاه درس مدیریت داد. او سال‌ها در اروپا مربیگری کرده است. هرچند در آنجا همه چیز روتین و حرفه‌ای است اما در کشور ما سال‌هاست وضع فوتبال به همین شکل است. مثلا مدیریت درستی نیست که قرارداد درست با بازیکن ببندند.

وی تصریح کرد:

مدیریت ساپینتو در تیم خیلی خوب بوده و عملکرد خوبی هم داشته اما باید مراقب رفتارش باشد. محرومیت و نبودش کنار زمین، به تیم ضربه می‌زند. استقلال با این شرایط می‌تواند قهرمانی را تکرار کند. پرسپولیس، سپاهان و حتی گل‌گهر رقیب قهرمانی هستند. کار سخت است اما امیدواریم روند رو به رشد تیم حفط شود. تیم الان روند خیلی خوبی دارد. ان‌شاالله در‌ پایان فصل اتفاق خوبی برای استقلال بیفتد و به قهرمانی برسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها