|

نگرانی بزرگ یحیی برای بازی با استقلال

پرسپولیس با ده بازیکن در آستانه محرومیت از دیدار با استقلال رو به رو است.

لینک کوتاه کپی شد

دربی پیش‌رو را می‌توان یکی از حساس‌ترین نبرد‌های چند سال اخیر دو تیم پرسپولیس و استقلال عنوان کرد؛ جایی که کسب پیروزی برای هر کدام از تیم‌ها می‌تواند شانس آن‌ها برای قهرمانی این فصل نیز تا حد زیادی بالا ببرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ در شرایطی که در اردوگاه استقلال تنها مهدی قایدی در آستانه محرومیت به واسطه سه کارته بودن قرار دارد، وضعیت در اردوگاه پرسپولیس کاملا قرمز است و یحیی گل محمدی ۱۰ بازیکن تیمش را در خطر از دست دادن دربی می‌بیند که برخی از آن‌ها قطعا بازیکنانی بی جانشین و تاثیرگذار محسوب می‌شوند.

دربی بدون بیرانوند؟

قطعا هیچ کدام از هواداران پرسپولیس نمی‌خواهند حتی به این قضیه فکر کنند. گلر ملی‌پوش پرسپولیس این روز‌ها در اوج آمادگی فنی و روحی و روانی قرار دارد و نقش تاثیرگذاری در روند تیمش نیز ایفا می‌کند. بیرانوند اکنون با سه کارت زرد در آستانه بازی با مس کرمان شرایط خطرناکی را دنبال می‌کند و در صورتی که برابر نارنجی‌پوشان کرمانی کارت دریافت کند، جدال دربی را از دست خواهد داد. یک اتفاق نگران کننده و البته تاثیرگذار.

خط دفاعی پرسپولیس از هم می‌پاشد؟

در خط دفاعی پرسپولیس نیز آن‌ها بازیکنان پرشماری را در آستانه محرومیت می‌بینند. از کاپیتان امیری تا مدافع تاجیک و علی نعمتی.

وحید امیری که این روز‌ها به اوج آمادگی رسیده از جمله نفراتی است که در خطر محرومیت از دربی قرار دارد. دریافت کارت زرد توسط این بازیکن در دربی می‌تواند بدترین خبر برای یحیی گل محمدی محسوب شود. پرسپولیس کاملا در سمت چپ دست و پا بسته است و امیری به عنوان بازیکن غیرتخصصی به تازگی توانسته شرایط مناسبی را در این پست دنبال کند و یحیی نمی‌خواهد با محرومیت کاپیتان تیمش، اوضاع در سمت چپ پیچیده شود.

وحدت حنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس نیز دیگر بازیکن در خطر محرومیت اردوگاه سرخپوشان است. او که هر وقت فرصت بازی یافته، شرایط کیفی مناسبی ارائه کرده، باید دید قادر خواهد بود از جدال مس بدون کارت خارج شود و شانس تجربه دربی را برای خود قائل شود یا خیر.

علی نعمتی نیز دیگر بازیکن خط دفاعی سرخپوشان است که با دریافت سه کارت زرد در خطر از دست دادن دربی قرار دارد. اما گئورگی گولسیانی نیز دیگر مهره‌ای است که یحیی و هواداران این تیم امیدوارند به سلامت از کرمان خارج شود. بازیکنی که علاوه بر نقش تعیین کننده در قلب دفاعی این تیم، با دبل گلزنی در دربی رفت، از نظر روحی – روانی نیز مهره‌ای قابل توجه برای بازی دربی محسوب می‌شود.

جنگجو‌های پرسپولیس با سه کارت زرد

جالب اینجاست که کمال کامیابی‌نیا برخلاف فصول گذشته در خطر از دست دادن دربی قرار ندارد. هافبک دفاعی سرخ‌ها البته این روز‌ها مصدوم است، اما به دیدار دربی خواهد رسید. با این حال دو هافبک دفاعی دیگر پرسپولیس نیز سه کارت زرد دریافت کرده‌اند تا شرایط سختی را برای مس کرمان دنبال کنند. میلاد سرلک و سینا اسدبیگی دو هافبک دفاعی پرسپولیس هستند که شرایط از این جهت پیش از دربی به ضرر آنهاست و باید دید قادر خواهند بود از استادیوم شهید باهنر کرمان بدون دریافت کارت زرد خارج شوند تا شانس بازی را در دربی را داشته باشند یا خیر.

یحیی نگران مهندسان تیمش

در میان بازیکنان پرشمار در آستانه محرومیت پرسپولیس، سروش رفیعی و مهدی ترابی نیز با سه کارت زرد وارد بازی با مس کرمان خواهند شد. دو بازیکن تاثیرگذار، تکنیکی و گلزن و گلساز پرسپولیس که مطمئنا سرمربی سرخ‌ها در دربی نیز حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز خواهد کرد و نمی‌خواهد بازی با مس برای آن‌ها گران تمام شود و با دریافت چهارمین کارت زرد شرایط علیه تیمش شود. ترابی این روز‌ها در اوج آمادگی قرار دارد و سروش نیز در بازگشت به ترکیب نشان داده قادر است رهبری خط میانی را برعهده گرفته و نبض بازی را به سود تیمش به جریان بیندازد.

پدیده دربی را تجربه نمی‌کند؟

در نهایت دهمین بازیکن در آستانه محرومیت پرسپولیس محمد عمری است. پدیده این فصل یحیی گل محمدی و پرسپولیس که با سرعت و تکنیک و شم گلزنی‌اش به مهره‌ای قابل توجه در این تیم تبدیل شده است. عمری نیز در آستانه محرومیت قرار دارد و با احتیاط بیشتری باید در جدال با مس کرمان کار را دنبال کند تا بتواند شانس حضور در حساس‌ترین دربی چند سال اخیر را برای خود شکل دهد.

تدابیر یحیی برای محافظت از بازیکنان؟

۱۰ بازیکن در آستانه محرومیت از حساس و سرنوشت‌سازترین دربی چند سال اخیر؛ قطعا نگرانی بزرگی برای یحیی گل محمدی و هواداران این تیم شکل داده است. باید دید تدابیر کادرفنی برای عبور از این چالش در فاصله ۹۰ دقیقه تا دربی چه خواهد بود. آیا گل‌ممدی به برخی ستاره‌های تاثیرگذارش برابر مس کرمان استراحت خواهد داد یا تصمیم دیگری خواهد گرفت؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها