|

وقتی استقلال ساپینتو اسبش را برای قهرمانی زین کرده!

آبی‌ها در نیم‌فصل دوم برترین تیم لیگ بوده‌اند و در جدول با کسب 25 امتیاز و تفاضل 14+ در صدر جدول برترین تیم‌های نیم‌فصل دوم قرار دارند

لینک کوتاه کپی شد

آبی‌پوشان پایتخت با وجود مشکلات مالی روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، استقلال تهران یکی از پرماجراترین فصل‌های خود را در دوران حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران پشت سر می‌گذارد؛ آبی‌ها هر چقدر که در بیرون از زمین شرایط بحرانی را دارند و اشتباهات سریالی مدیران باشگاه باعث شده تا هم حقوق بازیکنان و کادرفنی به تعویق بیفتد و هم مهم‌تر از آن، پرونده‌های مالی باشگاه باز بماند و حذف از آسیا و خطر کسر امتیاز آبی‌ها را تهدید کند، در داخل زمین روندی کاملاً متفاوت را تجربه می‌کنند. شاگردان ریکاردو سا پینتو نشان داده‌اند که بی‌توجه به حواشی موجود به دنبال سربلندی تیم‌شان در سطح اول فوتبال ایران هستند.

استقلالی‌ها که فصل گذشته یک قهرمانی مقتدرانه و بدون شکست را همراه با فرهاد مجیدی تجربه کردند، حالا با هدایت ریکاردو سا پینتو در سودای تکرار قهرمانی هستند. آبی‌ها هر چند که فرصت تکرار قهرمانی بدون شکست را ندارند، اما با این وجود هواداران استقلال حمایت ویژه‌ای از تیم‌شان دارند، چون شاگردان سا پینتو با نمایش‌های تهاجمی و تماشاگرپسند به خوبی توانسته‌اند خود را در دلِ هواداران آبی‌پوش جای بدهند.

آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم در روندی خلاف فصل گذشته که با بیشترین میزان صدرنشینی به جام قهرمانی رسیدند، با وجود رسیدن به پایان هفته بیست‌وپنجم هنوز رنگ صدر جدول را ندیده‌اند اما با این وجود، استقلال یکی از 3 تیم برتر جدول رده‌بندی است و هم‌امتیازی با سپاهانِ صدرنشین (ناکامی در رسیدن به رتبه اول جدول به دلیل باخت در بازی رودررو) باعث شده تا به مانند فصل گذشته، استقلال بازهم در کورس قهرمانی باشد.

نیم‌فصل رویایی؛ در حسرت 5 امتیاز از دست رفته!

شاگردان ریکاردو سا پینتو در دور رفت توانستند در 15 بازی، از 45 امتیاز ممکن فقط 27 امتیاز به‌دست بیاورند اما حالا شرایط در نیم‌فصل دوم کاملاً متفاوت است؛ به‌طوری که نگاهی به آمار و ارقام آبی‌پوشان پایتخت در نیم‌فصل دوم نشان می‌دهد که شاگردان سا پینتو از 30 امتیاز ممکن تا پایان هفته دهم نیم‌فصل دوم (هفته بیست‌وپنجم) توانسته‌اند 25 امتیاز کسب کنند و شکست مقابل سپاهان و توقف برابر نساجی باعث شده تا فقط 5 امتیاز برای استقلال از دست برود.

آبی‌ها در نیم‌فصل دوم برترین تیم لیگ بوده‌اند و در جدول با کسب 25 امتیاز و تفاضل 14+ در صدر جدول برترین تیم‌های نیم‌فصل دوم قرار دارند و بعد از شاگردان سا پینتو، نام تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز به عنوان برترین تیم‌های نیم‌فصل دوم به چشم می‌خورد. نکته جالب‌توجه اینکه استقلال در نیم‌فصل نخست، کارش را در رتبه چهارم جدول و در فاصله 5 امتیازی تا تیم صدرنشین به پایان برد اما حالا آبی‌ها هم‌امتیاز با تیم صدرنشین جدول در جایگاه دوم قرار دارند.

روی فرم و آماده به سوی دبل قهرمانی

استقلال در 10 بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی، 9 برد داشته و تنها توقف شاگردان ریکاردو سا پینتو در قائمشهر مقابل نساجی مازندران بوده است. ضمن آنکه از آخرین شکست آبی‌ها بیش از 80 روز می‌گذرد که آن‌ها در اصفهان در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم مقابل سپاهان مغلوب شدند. نگاهی به جدول روی فرم‌ترین تیم‌های لیگ نشان می‌دهد که استقلال در 6 بازی اخیر خود توانسته کارنامه‌ای تحسین‌برانگیز از خود به جای بگذارد.

شاگردان سا پینتو با کسب 5 پیروزی و یک تساوی و به‌ثمر رساندن 10 گل زده و دریافت تنها 2 گل، بهترین تیم 6 هفته اخیر لیگ برتر هستند و بعد از این تیم، نام مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به چشم می‌خورد. اوج‌گیری آبی‌ها در حالی رخ داده که استقلال در هفته‌های گذشته در بحرانی‌ترین روزهای خود به لحاظ مشکلات مالی و مدیریتی در فصل جاری بوده است که این مسئله به خوبی هنر مدیریت تیم را توسط ریکاردو سا پینتو نشان می‌دهد؛ البته که در این میان باید اشاره‌ای هم به اتحاد و صبوری بازیکنان استقلال داشت.

آبی‌پوشان پایتخت در 3 بازی گذشته خود هیچ گلی دریافت نکردند و از آخرین گل دریافتی استقلال بیش از 333 دقیقه می‌گذرد؛ جالب آنکه بعد از دریافت گل در دیدار مقابل گل‌گهر، استقلالی‌ها توانسته‌اند 7 گل به‌ثمر برسانند تا مشخص شود که ضمن استحکام دفاعی، سا پینتو توانسته به تیمش در فاز تهاجمی هم سامان بدهد و همه این موفقیت‌ها در کنار یکدیگر باعث شده تا هواداران استقلال نسبت به آینده تیم‌شان در فصل جاری (در لیگ برتر و جام حذفی) امیدوار بمانند و با وجود مشکلات متعدد، رسیدن به قهرمانی دوباره در فوتبال ایران برای آبی‌ها در فصل جاری چندان دور از ذهن نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها