|

ابعاد عجیب حذف استقلال از آسیا

فریدونی می‌گوید اگر استقلال از آسیا حذف نمی‌ شد، وزارت ورزش باید به علت مالکیت مشترک یکی از دو باشگاه را برای حضور در آسیا انتخاب می‌ کرد

لینک کوتاه کپی شد

پس از اینکه دو سال پیش خبر حذف استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران را در شوک فرو برده بود، حالا بار دیگر حذف استقلال از آسیا که با قهرمانی در لیگ سهمیه مستقیم به دست آورده بود قطعی شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه، پس از ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس در دوره گذشته تکاپو برای رفع موانع حرفه‌ای‌سازی شروع شد اما به نظر می‌رسد تمام مشکلات هنوز حل نشده است. در همین زمینه، مجتبی فریدونی، مدیرعامل سابق ذوب آهن که در بحث خصوصی‌سازی این باشگاه کار کرده بود، پستی تامل برانگیز در اینستاگرام منتشر کرد که می‌گوید مالکیت مشترک دو باشگاه سرخابی دلیلی بوده که عزم جدی برای پرداخت طلب استراماچونی وجود نداشته است!

فریدونی در این زمینه نوشت:

یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرخابی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا مالکیت‌ مشترک این دو باشگاه است‌. در روزهای اخیر رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یک برنامه زنده اعلام کرد این مشکل حل شده است، اما شواهد و مدارک نشان می‌دهد مشکل مالکیت مشترک همچنان‌ پا برجاست. وقتی شرکتی مشمول واگذاری است، طبق بند (۱) ماده (۱۸) قانون سیاست های کلی اصل ۴۴، اعمال حقوق مالکانه به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود ولی مالکیت منتقل نمی‌شود که مدیرعامل پرسپولیس در صحبت اخیر خود نتوانست این موضوع را به خوبی منتقل کند.

 

 

فریدونی در ادامه توضیح داد:

گزارش هیأت مدیره این دو باشگاه‌ که‌ در اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای افزایش سرمایه در سامانه‌ کدال قرار گرفته‌ نشان می‌دهد که‌ ۱۰۰ درصد سهام هر دو باشگاه متعلق به‌ وزارت ورزش و جوانان‌ بوده‌ که‌ بعد از افزایش سرمایه سهم‌ دولت‌ به ۹۰ درصد رسیده است ولی کماکان مشکل مالکیت مشترک برقرار است. اگر استقلال و پرسپولیس هر دو، سهمیه آسیا را کسب می کردند با توجه به اینکه مالکیت مشترک دارند، وزارت ورزش و جوانان که مالک آنها است باید یکی از این دو تیم را برای رقابت‌های آسیایی معرفی می‌کرد که احتمالاً به همین دلیل برای حل پرونده استراماچونی عزم و جدیتی وجود نداشت.

1851376

او در مورد تلاش بی سرانجام برای حل مشکل مالکیت بیان کرد: 

البته خصوصی‌سازی قصد داشت در اسفندماه سال‌ گذشته‌ بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه را به فروش برسانند تا دو شخصیت حقوقی متفاوت سهام را خریداری کرده و مشکل مالکیت مشترک حل‌ شود اما به‌ دلیل‌ قیمت گذاری نامناسب‌ و شرایط عجیب و غریب برای فروش هیچ خریداری پیدا نشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها