|

چرا استقلال صدرنشین لیگ برتر نیست؟!

جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست و ششم شکل عجیبی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

هفته بیست و ششم لیگ برتر با آتش بازی استقلال و پیروزی سپاهان همراه شد. نتایجی که ترکیب بالای جدول لیگ برتر را دستخوش تغییرات جالبی کرد. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ در پایان هفته بیست و پنجم استقلال و سپاهان هم امتیاز بودند ولی سپاهان به مدد تفاضل گل بهتر در صدر جدول بود و استقلال تیم دوم. پرسپولیس هم با یک امتیاز اختلاف در جایگاه  سوم جدول ایستاده بود. بازی‌های هفته بیست و ششم با پیروزی پرسپولیس آغاز شد و این تیم را به صدر جدول فرستاد. اما در پایان روز شنبه این سپاهان بود که با پیروزی در برابر مس رفسنجان صدر جدول را از پرسپولیس گرفت و به استقلال تقدیم کرد. استقلالی که با شش گل هوادار را در هم کوبید و برای دربی خط و نشان کشید.

اما در حال حاضر جدول لیگ برتر وضعیت عجیبی دارد. استقلال و سپاهان با امتیاز برابر و تفاضل گل برابر در رتبه‌های اول و دوم ایستاده‌اند. چیزی که رتبه‌بندی این دو تیم را مشخص کرده تعداد گل زده بیشتر استقلالی‌هاست. اما نکته جالب اینجاست که اگر لیگ در همینجا پایان یابد یا استقلال و سپاهان با همین وضعیت به پایان لیگ برسند علیرغم صدرنشینی استقلال این سپاهان است که قهرمان می‌شود.

(عکس) آرایش عجیب و دردآور جدول لیگ برتر برای استقلال

ماجرا به قانون لیگ برتر در تعیین تیم صدرنشین در بالای جدول و تیم‌های سقوط کرده در پایین جدول باز می‌گردد. بر اساس قانون لیگ برتر اگر دو تیم در وضعیت مشابهی باشند این نتیجه دیدارهای رودررو است که تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند و برای همین سپاهانی‌ها که برنده دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال هستند قهرمان خواهند شد.

البته تا پایان لیگ راه زیادی باقی مانده و ممکن است این سیب صدها چرخ بخورد اما این هم یکی از احتمال‌هایی است که در صورت تبدیل به واقعیت یکی از عجیب‌ترین قهرمانی‌های لیگ را رقم می‌زند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی