|

صحبت های معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس علیه استقلال!

حسن دوام: استقلالی ها حق دخالت ندارند اما به نظر می‌رسد عاجز از حل مشکلات و پاسخ‌گویی به هواداران‌ هستند.

لینک کوتاه کپی شد

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: این باشگاه همان‌طور که مقام‌های فدراسیون اعلام کردند، روند خوبی برای کسب مجوز AFC دارد، البته گویا بعضی عوامل داخلی مانند مجموعه استقلال ناراحت هستند و اشکال‌تراشی می‌کنند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از آنا؛ حسین دوام معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، در پی اظهارات سخنگوی باشگاه استقلال گفت:

در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی در باشگاه پرسپولیس صورت گرفته است تا بتوانیم نسبت به اخذ مجوز کنفدراسیون اقدام کنیم. پس از اتفاقاتی که منجر به حذف دو باشگاه از لیگ قهرمانان به دلیل عدم صدور مجوز شد، جلسات، پیگیری‌ها و اقدامات زیادی را صورت دادیم تا به نقطه کنونی برسیم. البته همه می‌دانند که در جریان اخذ مجوز، بعضی اقدامات در حوزه اختیارات باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس است و بعضی موارد هم در اختیار نهاد‌های بالادستی است.

او افزود:

در شرایطی که رقبا بدون توجه به تعهدات بین‌المللی در نقل و انتقالات حضور داشتند، در باشگاه پرسپولیس با صرف‌نظر کردن از بعضی خواسته‌ها به این روز‌ها فکر کردیم. این را هم از جهت اظهارات مداخله جویانه مقام‌های رسمی باشگاه استقلال در روز‌های اخیر عنوان می‌کنم و هم از این بابت که به عنوان مثال انجام تعهدات مالی در قبال طلبکاران در زمره مواردی است که باشگاه باید حل و فصل کند.

دوام تاکید کرد:

وقتی سخنگوی باشگاهی مطالب را مطرح می‌کند یعنی موضع رسمی باشگاهش را اعلام می‌دارد. با توجه به اظهارات روز‌های اخیر هم موضع باشگاه استقلال، ایجاد بحران، حاشیه و تنش با پرسپولیس است. متاسف هستیم که استقلال در دوره مدیریت جدید خود به جای آن که به دنبال حل مشکلات آن مجموعه خود باشد، آن را به دیگران سپرده‌اند و در این مسیر گام برمی‌دارند. این هم در حالی است که از یک سو فوتبال ایران در شرایط حساسی قرار دارد و از سوی دیگر به دربی نزدیک می‌شویم و درست نیست برای نجات و توجیه خودمان کاری کنیم که مردم به جان هم بیفتند. حتما این موضوع را رد می‌کنند، ولی نتیجه کار همین است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود:

این که پرسپولیس در حوزه اخذ مجوز چه می‌کند، چه برنامه‌ای دارد یا فرایند کار به چه شکل خواهد شد، هیچ ارتباطی به باشگاه استقلال ندارد. آن‌ها حق دخالت ندارند، ولی به نظر می‌رسد عاجز از حل مشکلات و پاسخ‌گویی به هواداران‌شان هستند و ایجاد مشکل برای پرسپولیس را راه نجات خود از فشار‌های موجود می‌دانند. بر خلاف آن چه ادعا می‌کنند با توجه به اظهارات رسمی سخنگوی باشگاه استقلال، راه حل آن‌ها برای برون رفت از وضعیت موجود این است که دیگر نمایندگان فوتبال ایران به ویژه پرسپولیس راه به جایی نبرند. اگر مدعی باشند هیچ قصد و نیتی ندارند، پس با ناآگاهی در حال طی شدن مسیر هستند.

دوام ادامه داد:

در روز‌های گذشته به کرات با اظهار نظر‌های مداخله جویانه و مخرب استقلال نسبت به پرسپولیس روبه‌رو بوده‌ایم. قصد داشتیم روز گذشته در این باره سخن بگوییم، ولی با توجه به جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتند، دست نگاه داشتیم. ارزیابی ما این بود که شاید با رسیدن به آن چه به دنبالش هستند، رویه را تغییر دهند، ولی به نظر موضوع فقط حل مشکل استقلال و پرداخت طلب مربی سابق‌شان نیست و مشکل اصلی این است که مبادا پرسپولیس مجوز AFC را اخذ کند. دیگر توقع نداشتیم بعد از جلسه با وزیر باز هم صحبت‌های مخرب علیه پرسپولیس ادامه پیدا کند. صحبت‌هایی که می‌تواند کمیته صدور مجوز که ارکان داخلی در آن حضور دارند تحت فشار قرار بدهد و بیم آن می‎رود که وقتی در بخش عیان کار به این شکل است، در نهان چه می‌گذرد. به نظر می‌رسد ما با پدیده‌ای غیر اخلاقی روبه رو هستیم که بخشی از آثار آن را نیز، این روز‌ها در فضای هواداری و شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در پایان گفت:

برای این که هواداران در جریان باشند باید بگویم در بحث اخذ مجوز، باشگاه تمام اقدامات تحت اختیار و اراده خود را انجام داده است و درباره مواردی که در اختیار دستگاه‌های بالادستی بوده است هم به شدت پیگیر بوده و هستیم. از چالش‌های موجود هم پرداخت بدهی‌ها بود که همه موارد را به سرانجام رساندیم و مورد بوژیدار رادوشویچ را هم تا پرداخت قسط دوم انجام داده ایم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی