|

یاغی استقلال از رفتن به پرسپولیس پشیمان است!

کاپیتان سابق استقلال که پیراهن رقیب را هم 1سال برتن کرده است تاکید کرد اگر زمان به عقب برگردد بزرگترین اشتباه دوران فوتبالش را مرتکب نمی‌شود

لینک کوتاه کپی شد

یکی از بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس را در دهه ۶۰ دارد، شاهرخ بیانی‌هافبک میانی سابق فوتبال ایران است که به دنبال اختلافاتی که با استقلالی‌ها پیدا کرد، به پرسپولیس رفت و یک سال برای این تیم بازی کرد اما خیلی زود به استقلال برگشت. با این حال تاکید می‌کند که رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباه زندگی‌اش بود و اگر زمان به عقب برگردد هرگز چنین تصمیمی‌را نمی‌گیرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از مهر؛ چرا از استقلال جدا شدی؟

شاهرخ بیانی که یکی از اعضای کادر فنی تیم فوتبال هوادار است در مورد اتفاقاتی که رخ داد و منجر به رفتن او از استقلال و پوشیدن پیراهن پرسپولیس شد گفت: آن سال به خاطر لجبازی و مشکلاتی که در استقلال داشتم به من گفتند به هر تیمی که می‌خواهی برو و من چون جوان بودم و کم تجربه، پرسپولیس را انتخاب کردم. البته آن موقع مثل الان فضای مجازی وجود نداشت اما رفتن من به پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا کرد اما بارها گفته ام و باز هم می‌گویم که رفتنم به پرسپولیس اشتباه بود. شاید اگر کمی باتجربه‌تر بودم هرگز چنین کاری نمی‌کردم و همچنان در استقلال می‌ماندم اما اتفاقات آن زمان و جوانی باعث شد که این اشتباه را انجام بدهم.

گلزنی به استقلال با پیراهن پرسپولیس

شاهرخ بیانی در مورد گلی که با پیراهن پرسپولیس به استقلال زد و احساسی که در آن لحظه داشت گفت: فکر می‌کنم آن موقع همه می‌دانستند که دلیل رفتن من به پرسپولیس چه بود. من حتی بعد از گلی که زدم شادی نکردم تا هواداران بدانند من را از استقلال جدا کردند نه اینکه خودم بخواهم از این تیم جدا بشوم. در آن دیدار که سرمربی وقت آن زمان پرسپولیس، علی پروین بود در رختکن گفت که اگر در این بازی پنالتی گرفته شد شاهرخ باید آن را بزند و اتفاقا پنالتی هم گرفته شد و من آن را زدم و به گل هم تبدیل شد اما هرگز خوشحالی نکردم.

واکنش هواداران استقلال چه بود؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواداران به شما بی احترامی‌هم کردند یا بعدها شما را هم مورد سرزنش قرار دادند گفت: با اینکه به استقلال گل زدم اما هیچ وقت هواداران استقلال به من توهین نکردند. در سالهایی که فوتبال بازی کردم و آن یکسالی که به پرسپولیس رفتم هیچ وقت طرفداران دو تیم به من بی احترامی‌نکردند و همیشه من را مورد لطف خود قرار دادند.

توصیه به یاغی‌های جدید استقلال و پرسپولیس

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای فوتبالیست‌هایی دارید که شاید در آینده و حتی فصل دیگر بخواهند از استقلال به پرسپولیس و یا از پرسپولیس به استقلال بروند دارید، گفت: بازیکنان باید حرمت پیراهن را حفظ کنند. این پیراهن که سرخابی‌ها بر تن می‌کنند مقدس است. کسانی آنها را بر تن کرده اند که سالها این پیراهن را با هیچ پیراهن دیگری عوض نکرده اند و همیشه افتخارشان این بوده که با یک پیراهن، فوتبالشان را شروع کرده و با همان به پایان رساندند اما اعتقاد دارم اگر چنین اتفاقی رخ می‌دهد و کسی پیراهنش را عوض می‌کند باید ببینیم چه مشکلاتی داشته که تن به این کار داده است.

چه زمانی شرمنده هواداران می‌شوید؟

بیانی ادامه داد: استقلال و پرسپولیس دو تیم محبوب ایران هستند. بازی در آنها فوق العاده لذت بخش اما سخت است. وقتی که می‌بری خوشحالی و با غرور به چشمان هواداران نگاه می‌کنی اما وقتی این دیدار را به حریف واگذار می‌کنی شرمنده هوادارانی می‌شوی که از ساعت‌ها به ورزشگاه آمده، سختی‌ها را به جان خریده تا تیمشان برنده باشد و شکست باعث می‌شود تا بازیکن نتوانند به چشمان هواداران نگاه کنند چون می‌دانند آنها با چه سختی به ورزشگاه آمده اند.

این دربی در قهرمانی تاثیر دارد

شاهرخ بیانی در تحلیلش از شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس برای دربی صدم پایتخت گفت: دربی همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. حالا دربی سه رقمی‌شده است و باید منتظر یک بازی زیبا از سرخابی‌ها در هفته‌های پایانی لیگ باشیم که مطمئنا این دیدار نقش تعیین کننده ای برای قهرمانی خواهد داشت.

بدون قهرمانی هم دربی جذاب است

وی افزود: این بازی با تمامی‌دیدارها فرق دارد حتی اگر دو تیم امیدی برای قهرمانی نداشته باشند اما هواداران نمی‌خواهند این بازی را بازنده از زمین خارج شوند. تمامی‌مشکلات برای این دیدار فراموش می‌شود. بازیکنان، کادر فنی و هواداران دست به دست هم می‌دهند تا تیمشان بتواند از این دیدار حساس و پراسترس سربلند بیرون بیاید.

سپاهان دنبال تساوی دربی است

وی تاکید کرد: شرایط در جدول به گونه ای است که هر تیمی‌امتیاز از دست بدهد دو تیم دیگر شانس بالایی برای قهرمانی خواهند داشت. سپاهان امیدوار است که دربی با مساوی تمام شود اما استقلال و پرسپولیس تمام تلاششان را می‌کنند تا برنده از زمین خارج شده و همچنان امیدوار به قهرمانی باشند.

چه فاکتورهایی برای پیروزی مهم است؟

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا یکی از این دو تیم بتواند برنده از زمین خارج شود گفت: هر تیمی‌که از لحاظ روحی آرامش داشته باشد موفق خواهد شد. استقلال نباید دچار حاشیه و جنگ‌های بی دلیل شود و با داور بحث کند. زیرا این اتفاقات تمرکز تیم را بر هم می‌زند. نقش کادر فنی تا قبل از شروع بازی بسیار تاثیرگذار است. ساپینتو که مردی پرجوش و خروج و متعصب است می‌تواند از این شرایط استفاده کرده و بازیکنانش را آماده این دیدار حساس کند. در مجموع تیمی‌که بدون استرس وارد زمین شده و از موقعیت‌هایش استفاده کند به طور حتم موفق خواهد بود.

کاپیتان‌ها چقدر موثر هستند؟

وی در پاسخ به این پرسس که نقش کاپیتان در این دیدار چقدر موثر خواهد بود گفت: سرمربی تا کنار خط می‌تواند بازیکنانش هدایت کند اما این دیدار به گونه ای است که وقتی بازیکنان به زمین وارد شده و سوت آغاز بازی زده می‌شود گوش‌های آنها صحبت‌های سرمربی را نمی‌شنود و کسی که می‌تواند نقش تعیین کننده ای در زمین داشته باشد کاپیتان است. او با هدایت خود، صحبت با بازیکنان و یادآوری نکات فنی به آنها نقش بسیار مثبتی در زمین خواهد داشت. کاپیتان باید آرامش داشته باشد. از درگیری‌ها پرهیز کند تا بازیکنانی که در کنار او هستند نیز همین روند را ادامه داده تا تیم به نتیجه دلخواه دست پیدا کند. کاپیتان سابق استقلال به ۳۶ سال پیش بر می‌گردد. زمانی که او از استقلال به پرسپولیس رفت.

استقلال پیروز دربی و قهرمان لیگ شود

شاهرخ بیانی در پاسخ به این پرسش که چه نتیجه ای را برای دربی صدم پیش بینی می‌کنید گفت : با توجه به شرایط دو تیم در جدول هر دو به دنبال پیروزی هستند و سخت است که بگوییم کدام تیم برنده می‌شود. هر تیمی‌که میانه میدان را در اختیار گرفته و از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده آلی باشد به طور حتم برنده از زمین خارج خواهد شد و من به عنوان یک استقلالی که سالها برای این تیم بازی کرده امیدوارم که آبی‌ها بتوانند پیروز از این بازی خارج شوند و در پایان فصل، جام قهرمانی را هم بالا سر ببرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها