|

سه مهره کلیدی استقلال در دربی

سه ستاره استقلال این روزها برای جدال با پرسپولیس لحظه‌شماری می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

دربی به نوعی ویترین فوتبال باشگاهی ما محسوب می‌شود. اگرچه پس از آغاز رقابت‌های لیگ حرفه‌ای و اضافه شدن تیم‌های مدعی همچون سپاهان، فولاد و برخی مدعیان دیگر که در مقاطعی حتی تا قهرمانی لیگ برتر هم پیشروی کردند، استقلال و پرسپولیس دیگر مانند دهه‌های گذشته جام‌های قهرمانی را بین خودشان تقسیم نمی‌کنند، ولی با وجود این باز هم رویارویی این دو تیم جذابیتی غیرقابل انکار دارد و حتی با وجود آن که گاهی اوقات نمایشی فوق‌العاده ضعیف در دربی پایتخت می‌بینیم اما هرگاه به زمان تقابل آبی و قرمز نزدیک می‌شویم تمام چشم‌ها معطوف به متن و حاشیه این مسابقه می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایران ورزشی نوشت؛ دربی تهران فرصت بسیار خوبی برای بازیکنان است که بتوانند خود را به سرمربی تیم ملی هم نشان بدهند و اتفاقاً سه بازیکن استقلال این روزها برای تقابل با پرسپولیس لحظه‌شماری می‌کنند تا از چنین موقعیتی به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و نامشان را در دفترچه امیر قلعه‌نویی برای دعوت شدن به تیم ملی ثبت کنند. بازیکنانی که هواداران استقلال اتفاقاً روی دو نفر از آنها آنقدر تأکید دارند که دعوت نشدن‌شان به تیم ملی در بازی مقابل روسیه و کنیا باعث انتقاد آنها از قلعه‌نویی شد.

 آرش رضاوند در ابتدای فصل بازیکنی بود که خودش دوست داشت در فولاد حضور داشته باشد چون تصور می‌کرد در آنجا فرصت بیشتری برای عرض اندام پیدا خواهد کرد ولی ریکاردو ساپینتو به او تأکید کرد فضای تیم با دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی متفاوت شده است و اگر در استقلال بماند قطعاً می‌تواند حق خود را داخل زمین بگیرد. آرش ماند و هفته به هفته بهتر شد. بازیکنی که حالا یکی از مهم‌ترین عناصر خلق موقعیت برای مهاجمان استقلال محسوب می‌شود و وقتی امیر قلعه‌نویی فهرست نوروزی تیم ملی را اعلام کرد، تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواداران استقلال به او انتقاد کردند که چرا رضاوند در این لیست دیده نمی‌شود. اگرچه تا پایان فصل دیدارهای زیادی باقی مانده است اما رضاوند بخوبی می‌داند اگر مقابل پرسپولیس نمایش مطلوبی ارائه کند شانس دعوت شدنش به تیم ملی در خرداد ماه جهت حضور در رقابت‌های کافا به مراتب افزایش پیدا می‌کند به همین خاطر مسابقه یکشنبه را اصلاً براحتی از دست نخواهد داد.

یکی دیگر از بازیکنان استقلال که ساپینتو او را به منزله فرصت مطلوبی برای عرضه توانایی‌های خود می‌داند، سعید مهری است. بازیکنی که در روزهای ابتدایی فصل گروهی از هواداران استقلال به سرمربی این تیم از بابت نگه داشتن او در فهرست نفرات انتقاد می‌کردند و معتقد بودند بهتر است به جای سعید، بازیکن دیگری جذب شود اما ریکاردو ساپینتو کاملاً بر خلاف آنها فکر می‌کرد و گذشت زمان نشان داد که اندیشه‌های او در مورد مهری کاملاً درست بوده است.

سعید مهری آرام‌آرام در ترکیب اصلی استقلال جا گرفت و نشان داد که اگر از او بخوبی استفاده شود اتفاقاً چه مهره مؤثری است.

سعید حالا یکی از ارکان خط میانی استقلال به حساب می‌آید و اگر چه سبک بازی به گونه‌ای است که به نوعی در تاکتیک تیم حل می‌شود و مرد نامرئی وسط زمین استقلال است اما اگر در دربی همانند دیدارهای دیگر خوب باشد قطعاً می‌تواند نگاه سرمربی تیم ملی را عوض کند.

قطعاً دعوت نشدن مهدی قایدی به تیم ملی یکی از بزرگترین پرسش‌هایی بود که طرفداران استقلال در ایام نوروز از امیر قلعه‌نویی داشتند. بازیکنی که در حال حاضر به جرأت می‌توان گفت یکی از آماده‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر کشورمان است و بخش قابل ملاحظه‌ای از بار تهاجمی استقلال را به دوش می‌کشد. مهدی هم در امر گل‌سازی، هم در تدبیر تکنیکی برای گلزنی و هم در عرصه برهم ریختن ساختار تدافعی حریفان واقعاً عالی عمل می‌کند و همین چند روز قبل دیدیم چه بلایی بر سر خط دفاعی هوادار آورد. اتفاقاً قایدی سابقه درخشیدن در دربی را هم دارد و اگر یکشنبه هفته آینده همان بازیکنی باشد که همه از او انتظار دارند، بدون هیچ شک و تردیدی هواداران استقلال دوباره سرمربی تیم ملی را تحت فشار می‌گذارند تا نام این فوتبالیست جنوبی را در جمع ملی‌پوشان ببینند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها