|

برگ برنده دیگر پرسپولیس در دربی!

حضور چند دربی باز روی نیمکت پرسپولیس قطعا از نظر روحی به نفع این تیم است.

لینک کوتاه کپی شد

اگرچه در ترکیب هر دو تیم پرسپولیس و استقلال بازیکنان زیادی حضور دارند که سابقه حضور درخشان در دربی را داشته و به نوعی از سوی تماشاگران به عنوان "دربی باز" شناخته می شوند اما روی نیمکت شرایط کاملا به نفع پرسپولیس سنگینی می کند چرا که تمام دستیاران ایرانی یحیی و حتی افشین پیروانی سابقه درخشانی در رویارویی با استقلال دارند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ نگاهی به چهره های روی نیمکت پرسپولیس گواهی می دهد ۴ دربی‌باز ماهر که هر کدامشان سابقه گل‌زنی در دربی را هم دارند، روی نیمکت این تیم نشسته اند.

از خود یحیی گل محمدی تا افشین پیروانی.

یحیی گل محمدی

سرمربی قرمزها به‌عنوان بازیکن ۸ بار دربی را تجربه کرده و جالب این که به عنوان دفاع آخر در این بازی ها نیز گلزنی کرده است. یحیی که یکی از مدافعان مورد اعتماد علی پروین بود، با وجود حضور در دفاع میانی، گل‌های مهمی را با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده است. او در بازی برگشت لیگ دوم حرفه‌ای و در جریان برتری دو بر یک پرسپولیس مقابل استقلال، گل اول تیم پروین را وارد دروازه استقلال کرد تا درنهایت این بازی با پیروزی دو بر یک سرخ های تهرانی به پایان برسد.

کریم باقری

کریم باقری به عنوان کی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال ایران، چند سالی است که عضوی از کادرفنی پرسپولیس بوده و سعی کرده از نظر روحی و انضباطی کمک حال یحیی باشد. آقا کریم که در زمان بازیگری به عنوان یکی از بازیکنان دربی باز شناخته می شد، یکی از زیباترین گل های تاریخ دربی را نیز به ثمر رسانده است. او در دربی رفت لیگ نهم و درحالی که انتظار می‌رفت باز هم بازی با تساوی دو تیم به پایان برسد، با یک ضربه ناگهانی و مهارنشدنی، دروازه وحید طالب‌لو را باز کرد تا یکی از عوامل اصلی پیروزی پرسپولیس در آن دربی لقب بگیرد.

سیدجلال حسینی

تازه واردترین دستیار ایرانی یحیی گل محمدی، با وجود سابقه کم مربیگری اش، یکی از چهره های فراموش نشدنی تاریخ دربی هاست. او با سابقه 15 حضور در دربی و 11 بار کاپیتانی پرسپولیس، پس از علی جباری، بیشترین تعداد کاپیتانی را در این بازی های بزرگ را برای خود به ثبت رسانده است. ضمن این که علاوه بر پیروزی در دربی، سابقه گلزنی هم دارد.  سیدجلال در جریان شکست ۳ بر ۲ پرسپولیس مقابل استقلال در لیگ شانزدهم موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند، هرچند شکست در آن بازی کافی بود تا خاطره ای تلخ از آن بازی داشته باشد.

افشین پیروانی

افشین پیروانی بازیکن، کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس و مدیر و سرپرست فعلی تیم پرسپولیس نیز سابقه ای انکارناشدنی در تاریخ دربی ها دارد. او پس از علی پروین سابقه دارترین چهره دربی ها به حساب می آید و جالب این که یک گل ویژه نیز به ثمر رسانده است.

پیروانی در در دربی فینال جام حذفی که در سال ۷۸ برگزار شد موفق شد روی پاس زیبای پایان رافت، گل دوم و قهرمانی پرسپولیس را به ثمر برساند و جالب اینجاست که این پیروزی، آخرین برد پرسپولیس بر استقلال در رقابت های جام حذفی است! از این رو پیروانی تنها چهره ای در تاریخ پرسپولیس است که با 3 پست و عنوان مختلف(بازیکن، سرمربی و سرپرست) حضور در دربی را در تجربه کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها