|

تاکتیک یحیی برای بازی با استقلال مشخص شد!

به نظر پرسپولیس در دربی با دو هافبک دفاعی در برابر استقلال بازی کند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در برخی از بازی‌های این فصل با شیوه ۲-۴-۴ بازی کرده، اما پیش بینی می‌شود، ایده یحیی گل محمدی برای بازی روز یکشنبه ۱-۳-۲-۴ و بازی با دو هافبک دفاعی باشد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد به این خاطر که استقلال نه تنها تهاجمی‌ترین تیم دور برگشت بلکه بهترین تیم در فاز تهاجمی در مسابقات این فصل تا هفته بیست و ششم است و معدل گل زده این تیم در بازی‌های دور برگشت ۲.۴۵ بوده است. به واقع استقلال دور رفت با استقلال دور برگشت تفاوت‌های زیادی کرده است؛ به خصوص اگر بدانید معدل گل زده استقلال در بازی‌های دور رفت یک گل در هر بازی بوده است!

ترجیح استقلال، اما بازی با یک هافبک دفاعی و همان شیوه ۳-۳-۴ است. در این شیوه روزبه چشمی تک هافبک دفاعی استقلال خواهد بود و یک خط جلوتر از او سعید مهری به همراه آرش رضاوند یا مهدی مهدی پور بازی خواهند کرد.

بازی با دو هافبک دفاعی از سوی تیم پرسپولیس به معنی ارایه بازی دفاعی از سوی این تیم در دربی نخواهد بود. این به این خاطر است که ضریب اطمینان سرخ‌ها در بازی دفاعی بیشتر شود. از این دو هافبک دفاعی یکی می‌تواند در زمان حمله دفاع را رها و در منطقه پشتیبانی بازی کند. این بدین معنی است که تیم پرسپولیس همانند استقلال می‌تواند در زمان حمله به اندازه کافی در منطقه یک سوم دفاعی حریف بازیکن داشته باشد. مضاف بر اینکه این شیوه از بازی به تیم پرسپولیس اجازه می‌دهد، علاوه بر نوک و کناره‌ها در پست شماره ۱۰ بازیکن داشته باشد. استقلال، اما به دلیل عدم حضور پلی میکر در ترکیب از دو هافبک میانی برای بازی در منطقه پشتیبانی استفاده می‌کند. سعید مهری و آرش رضاوند. دو بازیکنی که سبک بازی استقلال را در دور برگشت تغییر داده اند و ریکاردو ساینتو امروز خرسند است که در تعطیلات زمستانی به جای جذب ریکاردو آلوز یا یک هافبک خارجی دیگر به ترکیب سعید مهری و آرش رضاوند در میانه میدان و پشت سانتر فوروارد رسیده است.

دربی روز یکشنبه و تقابل شیوه‌های مختلف و تاکتیک ها. با این توضیح که اعداد و سیستم‌ها برنده بازی را مشخص نمی‌کنند. موقعیت سازی و فرصت طلبی است که رای به پیروزی در دربی می‌دهد که این برخاسته از تلاش بازیکنان دو تیم در زمین فوتبال است نه اعداد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها