|

اعتراض ساپینتو به جا بود؟!

ساپینتو دردربی هم در کنار خط پر جنب و جوش بود و ایضا به تصمیمات داور معترض بود، به خصوص جایی که توپ به دست ولسیانی خورد.

لینک کوتاه کپی شد

وقتی پیام حیدری در سوت خود به علامت پایان بازی دمید، ریکاردو ساپینتو که در دوران بازیگری مهاجم بوده به سرعت خود را به تیم داوری رساند و اعتراض خود را به تصمیمات آنها نشان داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از منیبان؛ یکی از موارد مورد اعتراض سرمربی پرتغالی استقلال وقت اضافه ای بود که سید وحید کاظمی داور مازنی اعلام کرد. تنها 5 دقیقه. در حالی که به نظر می رسد این بازی وقت اضافه بیشتری داشت. در محاسبه فوتبال برتر مشخص شد که داور چهارم باید در پایان دست کم 7 دقیقه و 30 ثانیه وقت اضافه اعلام می کرد و باید گفت در این مورد حق با ریکاردو ساپینتو بود. نکته جالب اینکه در جام جهانی وقت های اضافه با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار می گرفت و وقت هایی که اعلام می شد، جالب توجه و غیر قابل پیش بینی بود. مثلا 10 دقیقه یا 12 دقیقه. این اعلام به تیم هایی که به نیت وقت کشی بازی را از جریان می انداختند، یک هشدار بود. اینکه تمام وقت های اضافه محاسبه می شود و داور چهارم ابایی ندارد از اینکه وقت های غیر متعارف برای وقت اضافه اعلام کند و این سیاست حتی روی سطح کیفی بازی ها هم تاثیر گذار بود. البته در دربی پرسپولیس نیت به وقت کشی نداشت و 7 دقیقه و 30 ثانیه به خاطر تعویض ها و رسیدگی به بازیکنان مصدوم باید اعلام می شد. زمانی که داور چهارم اعلام کرد، به خوبی نشان داد، در ایران همانند جام جهانی وقت های اضافه به طور دقیق مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و وقت اضافه بر اساس حدس و گمان اعلام می شود.  اگر شرایط برعکس رقم می خورد در پایان بازی یحیی گل محمدی هم به این موضوع معترض می شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها