|

طبق کدام قانون هند گولسیانی پنالتی است؟

با گذشت ساعت‌ها از پایان دیدار دربی حساس پرسپولیس و استقلال همچنان کارشناسان فوتبالی درباره صحنه بحث برانگیز درون محوطه جریمه پرسپولیس…

لینک کوتاه کپی شد

منصور رشیدی، دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره صحنه بحث برانگیز برخورد توپ به دست حسینی در دیدار دربی اظهار داشت: «من داور نیستم و نمی‌توانم درباره مسائل داوری اظهار نظر کنم اما به عنوان بازیکنی که سالیان سال در رده باشگاهی و ملی با همین داوران و قضاوت هایشان زندگی کرده‌ام این را می‌دانم که اگر درون محوطه جریمه توپ به دست برخورد کند تنها در یک صورت پنالتی نیست».

به گزارش «شایانیوز» به نقل از روزنو؛ روی ادامه داد: «اگر بازیکنی در حال زمین افتادن باشد و یک دستش را تکیه گاه کند در این صورت اگر توپ به دست تکیه گاهش بخورد هَند پنالتی محسوب نمی‌شود اما دستی که از بدن جدا شده، باز باشد و توپ را لمس کند طبیعتاً هر داوری آن را پنالتی می‌گیرد».

رشیدی خاطرنشان کرد: «من بعد از دربی نظرات کارشناسان داوری را مرور می‌کردم که خیلی ها از جمله مسعود مرادی معتقد بودند با استناد به همین قانون ضربه مهدی قایدی به دست گولسیانی قطعاً خطای پنالتی بوده و اگر استقلال در همان ابتدای بازی صاحب موقعیت پنالتی می‌شد و گل می‌زد ممکن بود یک دربی پرگل و زیباتر را شاهد باشیم».

پیشکسوت استقلال همچنین تاکید کرد: «این موضوع می‌توانست در تعیین برنده دربی هم تاثیر مستقیم بگذارد و حالا شاید به جای هواداران پرسپولیس هواداران استقلال از پیروزی تیم شان خوشحال بودند و شانس تیم استقلال به مراتب برای قهرمانی بیشتر می‌شد».

ناگفته نماند؛ پیام حیدری داور دیدار دربی پس از برخورد توپ به دست گولسیانی این صحنه را برخورد توپ به دست تلقی کرده و آن را خطا اعلام نکرد. موضوعی که به بحث‌برانگیزترین چالش دربی صدم از سوی هواداران دو تیم و کارشناسان فوتبالی و داوری تبدیل شد.

دیدار برگشت دربی تیم های پرسپولیس و استقلال در نهایت با تک گل عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۵۱ با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها