|

بزرگترین پدیده بارسلونا بعد از مسی!

لمینه یامال 15 ساله، احتمالا بهترین استعدادی بعد از مسی است که در بارسلونا بازی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

هنوز زمان زیادی برای لمینه یامال برای شکستن رکورد جوان‌ترین بازیکن در بارسلونا وجود دارد. او در بازی روز یکشنبه بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید وارد زمین نشد، اما هنوز فقط ۱۵ سال دارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از همشهری آنلاین؛ فراخواندن او به ترکیب تیم اصلی باعث شده است که بارسلونا برای سمت راست سه بازیکن جلوی خود کمبودی نداشته باشد و یامال هنوز برای تیم B بارسا بازی نکرده است.

این دعوت مشخصا نشان‌دهنده این بود که باشگاه ارزش زیادی برای بازیکنی که خورخه مندس ایجنت اوست، قائل است. یامال با این دعوت رکوردشکنی کرد؛ او ۱۵ سال و نه ماه و ۱۰ روز سن دارد. رکوردی که متعلق به ویسنک مارتینز بود که اولین حضور خود را در سال ۱۹۴۱ در سن ۱۶ سال و ۱۰ ماه و پنج روز انجام داد.

او در این بازی وارد زمین نشد، اما مطمئنا تا پایان فصل در تیم بازی خواهد کرد. همه عاشق رکوردشکنی هستند و بارسلونا می‌تواند لیگ را با حداقل سه و حتی شاید چهار بازی به پایان برساند. این امر به آنها نوید بازی کردن در فصل آینده را می‌دهد و یامین می‌تواند در این برنامه‌ها قرار گیرد.

او پدیده بارسلونا بعد از مسی است | رکوردشکنی ستاره دو رگه
لمینه یامال روز یکشنبه در ترکیب بارسلونا قرار گرفت و به اولین بازی خود در تیم اول نزدیک است.
او پدیده بارسلونا بعد از مسی است | رکوردشکنی ستاره دو رگه
او می‌تواند بزرگ‌ترین استعداد بارسلونا از زمان برنده هفت بار توپ طلا، لیونل مسی باشد.

او در شهر ماتارو در شمال بارسلونا بزرگ شد. پدرش مراکشی و مادرش اهل گینه استوایی است. زمانی که یامال از جناح راست وارد زمین می‌شود، توپی که در امتداد پای چپ او قرار دارد، همه را در آکادمی جوانان بارسلونا به یاد یک آرژانتینی خاص می‌اندازد – او حتی می‌تواند فصل آینده در کنار لیونل مسی با وجود دو دهه اختلاف سنی، بازی کند.

یامال با انجام شش بازی در لیگ جوانان یوفا همه را تحت تأثیر قرار داد و در جلسات تمرینی تیم اول که در آن حضور داشته است، تأثیر زیادی روی ژاوی گذاشته است. ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی خود هم به این مساله اشاره کرد و درباره او گفت: لامینه بسیار راحت بازی می‌کند و این را در جلسه‌های تمرینی هم نشان داده است. این نسل‌های جدید هیچ ترسی ندارند. این چیزی است که من در او می‌بینم. او ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارد که باید با استعدادش همراه شود.

شخصیت او زمانی که توسط جولن گوئررو، سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال اسپانیا به دلیل بی‌انضباطی به همراه چند هم‌تیمی‌اش مورد سرزنش قرار گرفت، به شکلی منفی خود را نشان داد. او متعاقباً از سوی بارسا برای ۵ بازی زیر ۱۹ سال محروم شد.

چیزی که در کنار نام او خودنمایی می‌کند، نام ایجنت اوست. او اخیرا ایوان د لا پنیا - که ایجنت گاوی است - را ترک کرد و اکنون با خورخه مندس است. این ایجنت پرتغالی با اولین قرارداد یامال در سن ۱۶ سالگی در جولای امسال موافقت کرده است.

بارسلونا تنها باشگاهی نخواهد بود که در تابستان امسال سعی می‌کند با او قرارداد ببندد. اما وضعیت مالی نامطلوب آنها که حالا برای به خدمت گرفتن مجدد مسی هم عزم بیشتری کرده‌اند، به این معنی است که آنها به‌هیچ‌وجه باشگاهی نخواهند بود که بیشترین پول را به او پیشنهاد دهد.

بعید است به یامال شماره تیم اصلی داده شود تا مجبور نباشند حقوق او را به عنوان بخشی از هزینه‌های تیم اصلی در نظر بگیرند، و بارسلونا بتواند در محدوده قوانین لالیگا باقی بماند.

او پدیده بارسلونا بعد از مسی است | رکوردشکنی ستاره دو رگه
او در تمرینات تیم که در آن حضور داشته، روی ژاوی تاثیر زیادی گذاشته است.
او پدیده بارسلونا بعد از مسی است | رکوردشکنی ستاره دو رگه
به گاوی این فرصت داده شده که به طور منظم در این فصل بازی کند و یامال باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در بارسلونا بماند تا سال آینده به تیم راه پیدا کند.

اما گاوی در این فصل ۲۴ بازی برای ژاوی کرده است، با اینکه در ترکیب اصلی قرار ندارد. او پیراهن شماره ۳۰ را پوشیده است. مسی هم در اوایل حضورش در بارسلونا همین شماره را روی پیراهنش داشت. شماره پیراهن یامال هم ممکن است شماره‌ای باشد که در تاریخ بارسلونا مهم شود.

در حال حاضر آخرین چیزی که بارسلونا به آن نیاز دارد این است که چنین استعدادی را قبل از اینکه بتواند از فروش آن درآمد کسب کند، از دست بدهد. وعده‌هایی به یامال داده شده است که اولین نمونه آنها در روز یکشنبه انجام شد؛ زمانی که او در تاریخ باشگاه جوان‌ترین بازیکنی شد که برای بازی در تیم اصلی دعوت شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها