|

صحبت های عجیب سپهر حیدری در مورد ساپینتو!

سپهر حیدری معتقد است داوری در دربی هیچ مشکلی نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس دربی حساس پایتخت را با تک گل عیسی آل کثیر برد و با توجه به توقف سپاهان مقابل ملوان، حالا این پرسپولیس است که دست بالاتر را دارد و معادلات قهرمانی به نتایج این تیم بستگی دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ دربی که گذشت اتفاقات حاشیه ای زیادی هم داشت. در ادامه مصاحبه خبرورزشی با سپهر حیدری را می خوانید:

دربی را چطور دیدی؟

من قبل از بازی هم گفتم که پرسپولیس اگر خودش باشد، یک سر و گردن از حریف بالاتر است و در روز بازی هم این موضوع ثابت شد. خط دفاعی و دروازه بان پرسپولیس یک روز بدون اشتباه و فوق العاده را پشت سر گذاشتند. موقعیتی به استقلال ندادیم و با تعویض های به موقعی که گل محمدی انجام داد، به گل هم رسیدیم. بعد از گل هم خیلی خوب بازی را مدیریت کردیم و توانستیم به یک برد مهم برسیم. من فکر می کنم تفاوت های دو مربی در دربی کاملا مشخص شد و موقعی که ساپینتو مشغول داد و بیداد و پرت کردن بطری بود، یحیی روی تیمش تمرکز کرد و توانست به بهترین شکل ممکن تیمش را هدایت کند و به پیروزی برسد.

با توجه به توقف سپاهان حالا همه چیز دست پرسپولیس است. چقدر امیدواری این تیم امسال قهرمان شود؟

اول باید به تیم خوی ملوان و مازیار زارع تبریک بگویم که با تمام وجود مقابل سپاهان بازی کردند. پرسپولیس اگر ۷۰ درصد خودش هم باشد قهرمان خواهد شد. تیم ما بهترین تیم ایران است و حالا همه چیز دوباره دست خود ماست. پرسپولیس ۳ فینال پیش رو دارد که به نظرم این بازی ها از دربی هم سخت تر است. بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس خیلی باتجربه هستند و این فرصت طلایی را از دست نخواهند داد. بچه ها خیلی باید باهوش عمل کنند و کوچکترین اشتباه ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود. با این حال پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است و من دلم روشن است که این تیم در هفته آخر جام را بالای سر خواهد برد.

استقلالی ها خیلی به داوری دربی معترض بودند و ساپینتو هم که مشخص شد چه حرف هایی را به داور مسابقه زد. به نظرت داوری مشکلی داشت؟

قوانین داوری مشخص است و کارشناسان هم در موردش حرف زدند. به نظرم داوری مشکلی نداشت ولی خب چیز طبیعی است که استقلالی ها شلوغ می کنند. چون آن ها سلطان بی چون و چرای شلوغ کاری هستند. قطعا باید جام شلوغ کاری را به آن ها بدهند چون شایستگی کامل آن را دارند. قبل از بازی ، وسط بازی و بعد از بازی حاشیه درست می کنند و کلا عادتشان است. بهتر است استقلالی ها تمرکزشان را روی بازی و مسائل فنی بگذارند و کمی از پرسپولیس الگوبرداری کنند. کلا در سال های اخیر این تیم قهرمان شلوغ کاری بوده و امسال هم یک مربی آورده که او هم یکی از سلاطین این کار است. آن ها همیشه شلوغ کاری می کنند چون ضعیف تر هستند و چیزی در چنته ندارند. عادت به این کارها دارند و در خیلی مواقع هم نتیجه گرفتند. حتی بعضی اوقات داور را تحت تاثیر قرار دادند و سهوا اشتباهات داوری به نفع تیمشان بود. پارسال فرهاد مجیدی شلوغ کاری می کرد ولی محروم نمی شد. امسال هم ساپینتو این کارها را چند برابر انجام می دهد ولی باز هم با او برخورد نمی شود.

شادی بعد از بازی بیرانوند هم باعث شد تا باشگاه استقلال از او شکایت کند. نظرت در این خصوص چیست؟

گفتم که آن ها شلوغ کاری می کنند و حالا که بازی را در زمین باختند می خواهند وارد حاشیه شوند. اولا که من علیرضا را سال ها می شناسم قطعا شادی که انجام داده دلی بوده و تحت تاثیر بازی این کار را کرده است. شک نکنید بیرانوند هیچ قصد بدی نداشته چون آنقدر دل بزرگی دارد که نمی خواهد کسی را ناراحت کند. علیرضا یکی از خوش قلب ترین انسان هایی است که می شناسم. از نظر فنی هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد و بهترین گلر آسیاست. من شنیدیم قبل از شروع بازی هواداران استقلال به بازیکنان پرسپولیس بطری زدند و به سمتشان آشغال پرت کردند. مدیران استقلال بهتر است به جای شلوغ کاری پاسخ این حرکت تماشاگرانشان را بدهند. ساپینتو انواع و اقسام کارها را انجام داد و توهین کرد. با این حال هیچ اتفاقی نیفتاد و کسی هم صحبتی نکرد. بیرانوند اگر خوشحالی کرد، مشابه اش را بارها قبلا دیده بودیم و شما حتم داشته باشید که نیت بدی پشتش نبوده است چون علیرضا انسان با اخلاقی است.

استوری های تو بعد از بازی استقلال و هوادار هم حسابی حاشیه ساز شد و حتی واکنش بازیکن هوادار را هم در پی داشت

ببینید من فوتبال بازی کردم و خارج از این فوتبال نیستم که متوجه مسائل نشوم. کاپیتان بزرگترین باشگاه ایران بودم و در تیم ملی حضور داشتم. من هیچوقت به بازیکنان هوادار و تیمشان اتهام تبانی نزدم ولی بعضی از حرکات خب مشکوک بود و منظور من این بود که باید مورد بررسی قرار بگیرد. خودم مدافع بودم و می دانم رفتار و حرکات مدافع هوادار طبیعی نبود. یا اینکه مربی شان ناگهان به گلر سوم بازی می دهد و چند بازیکن دیگر را نیمکت نشین می کند. من گفتم باید یکسری مسائل بررسی شود و هیچوقت اتهام تبانی نزدم. اینکه یکسری بازیکن که تا به حال اسمشان را هم کسی نشنیده می خواهند از آوردن اسم من و باشگاه پرسپولیس فالور بگیرند و دیده شوند، چیز خوبی نیست. من همیشه خودم را هوادار پرسپولیس می دانم و همین که یک جای کوچک در قلب پرسپولیسی ها دارم ، برای من کافی است. دنبال دیده شدن نیستم چون نیازی ندارم. با این حال همیشه رک و کامل حرفم را زدم و در مورد پرسپولیس نه کوتاه می آیم و نه با کسی تعارف دارم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها