|

ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی با گل‌ گهر سیرجان

دربی شماره 100 در نهایت با برد یک بر صفر شاگردان یحیی به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری، پرسپولیس باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی کشور در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف گل گهر سیرجان برود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرورزشی؛ از تمرینات پرسپولیس خبر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی قصد ندارد به ترکیب برنده دربی دست بزند منهای یک بازیکن! در همین ارتباط گزارش زیر را بخوانید.

دروازه بان؛ همان همیشگی!

وقتی شما علیرضا بیرانوند را داشته باشید نمی‌توانید دروازه‌بان دیگری را درون دروازه قرار دهید. فراموش نکنید یحیی گل‌محمدی در فصل جاری تجربه نیمکت‌نشین کردن بیرانوند در دیدار حذفی مقابل ون پارس اصفهان را داشت که نزدیک بود منجر به بزرگ‌ترین شگفتی این رقابت‌ها شود اما گلر شماره یک تیم ملی زمان ضیافت پنالتی‌ها برگشت و تیمش را نجات داد!

دفاع راست؛ مأمور مهار قایدی در ترکیب اصلی

دانیال اسماعیلی‌فر در دربی و مقابل استقلال نشان داد با وظایف دفاعی نیز چندان ناآشنا نیست. او که در نیمه اول یکی دو بار شاهد دریبل‌های تماشایی مهدی قایدی بود در نیمه دوم کامل ستاره استقلال را مهار کرد تا تأثیر ویژه‌ای روی نتیجه دربی بگذارد. اسماعیلی‌فر در دیدار حذفی مقابل گل گهر نیز فیکس خواهد بود.

دفاع چپ؛ وحید امیری انتخاب کرد!

تعریف و تمجید وحید امیری از عملکرد علی نعمتی در دربی بی‌دلیل نبود. مدافع چپ نیشابوری پرسپولیس یکی از بهترین‌های دربی بود که نمایش بی‌نقصی مقابل استقلال ارائه داد. یکی از دلایل افت محسوس محمد محبی ستاره ملی‌پوش آبی‌ها نیز به بازی بدون اشتباه علی نعمتی برمی‌گشت که اجازه نداد وینگر بوشهری استقلال مثل همیشه دریبل یا شوت بزند و کاملا او را از کار انداخت.

دفاع میانی؛ بهترین پنالتی زن پرسپولیس!

کم نیستند کسانی که گئورگی گولسیانی را بهترین خرید پرسپولیس در فصل جاری می‌دانند یا حداقل در کنار علیرضا بیرانوند یکی از دو خرید برتر فصل صدرنشین لیگ برتر! این مدافع گرجی بهترین پنالتی‌زن قرمزها نیز محسوب می‌شود و در جام حذفی مهارت در زدن پنالتی یک ویژگی خاص به حساب می‌آید. او مهره تقریبا بدون جانشین یحیی گل‌محمدی در قلب دفاع پرسپولیس است.

دفاع میانی؛ مردی باتجربه دو جام جهانی!

مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از مورداعتمادترین بازیکنان یحیی گل‌محمدی است که سرمربی پرسپولیس اعتقاد زیادی به سبک بازی‌اش دارد. او در دربی پیش رو بهترین بازی خود پس از مصدومیت را ارائه و نشان داد تجربه بازی در دو جام جهانی آسان به دست نمی‌آید. پورعلی‌گنجی همچنین یکی از پنالتی‌زنان احتمالی پرسپولیس است درصورتی که این مسابقه به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود.

هافبک دفاعی؛ فقط میلاد!

یحیی گل‌محمدی در دو دیدار گذشته خودش مقابل استقلال و مس کرمان با یک هافبک دفاعی و هجومی‌تر بازی کرد. تک‌هافبک دفاعی مورداطمینان سرمربی پرسپولیس نیز فقط میلاد سرلک است. البته این بازیکن از بازی بعدی تیمش در لیگ برتر برابر پیکان محروم شده و احتمال دارد در نیمه دوم دیدار با گل گهر یا زمان مقتضی جای خودش را به سینا اسدبیگی بدهد که تجربه گل‌زنی در دیدار رفت لیگ برتر به این تیم را با شوتی دیدنی دارد.

هافبک تهاجمی؛ وارث پیراهن علی پروین!

شماره ۷ پرسپولیس که نمایش مطلوبی در دربی و مقابل استقلال ارائه داد حالا جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی تیمش پیدا کرده است. سروش رفیعی در دو بازی گذشته بر خلاف سابق هم بازی‌سازی کرد و هم تکل زد و جنگید. او جنگندگی و دوندگی را هم به خصوصیات سابق خودش اضافه کرده و توانسته است اعتماد یحیی گل‌محمدی را جلب کند.

وینگر چپ؛ ستاره مورد علاقه یحیی گل‌محمدی!

اگر از سرمربی پرسپولیس بخواهید فقط اسم یک نفر را به عنوان ستاره تیمش بیاورد شک نکنید از مهدی ترابی نام خواهد برد. یحیی گل‌محمدی آن‌قدر به شماره ۹ تیمش اعتماد دارد که با وجود سرماخوردگی از پزشکان پرسپولیس خواست او را به دربی برسانند و این ستاره ملی‌پوش هم با یک پاس گل شیک نشان داد این اعتماد بی‌دلیل نیست. مهدی ترابی در دیدار حذفی نیز در سمت چپ خط میانی پرسپولیس امید اصلی یحیی برای گل‌سازی است.

وینگر راست؛ تیم سابق و انگیزه‌های سعید صادقی

گل‌گهر سیرجان برای سعید صادقی تداعی‌کننده خاطرات بسیار خوبی است. او به واسطه درخشش در همین تیم و زدن ۷ گل به علاوه ارائه ۱۴ پاس گل توانست توجه پرسپولیس را به خود جلب کرده و قرمزپوش شود. حالا سعید صادقی نیز همچون هر بازیکن دیگری در دیدار با تیم سابق خودش دارای انگیزه‌های زیادی است و می‌خواهد خیلی چیزها را ثابت کند. شاید او بتواند در جدال روز یک‌شنبه لقب ستاره زمین را از آن خود کند.

مهاجم سایه؛ آقای کاپیتان و آقای اخلاق!

از وحید امیری هر چه قدر بگوییم و تعریف و تمجید کنیم کم است. کاپیتان این روزهای پرسپولیس چه به عنوان مدافع چپ و چه هافبک و مهاجم سایه وحید امیری است. نه کیفیت بازی‌اش پایین می‌آید و نه اندکی افت می‌کند. یحیی گل‌محمدی خیلی خوش‌بخت و خوش‌شانس است که چنین بازیکن بزرگ و دونده‌ای را در اختیار دارد. مردی که می‌تواند هر بازی بزرگی را با تجربه و تکنیک گران‌بهایش به سود پرسپولیس کند.

مهاجم نوک؛ ستاره دربی!

عیسی آل‌کثیر حالا ستاره دربی و سوژه اصلی فوتبال ایران در یک هفته گذشته بوده است. مهاجمی که ثابت کرد در لیگ برتر ایران از شیخ دیاباته ولئاندرو پریرا بهتر است و شاید از یورگن لوکادیا هم چیزی کم نداشته باشد. برای اثبات این ادعا کافی است یک بار دیگر با دقت صحنه سر توپ زدن و باز کردن دروازه استقلال در دربی توسط عیسی آل‌کثیر را تماشا کنید تا به خیلی چیزها پی ببرید. او در دیدار حساس قبلی جام حذفی پرسپولیس دروازه سپاهان را نیز در اصفهان باز کرده بود و حالا شانس اصلی گل‌زنی به گل گهر سیرجان است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها