|

تیکه سنگین ستاره سابق پرسپولیس به استقلال و سپاهان!

نورمحمدی: پرسپولیس در سال‌های اخیر دو بار به فینال آسیا رسیده. آیا تیم‌های رقیب بیانیه داده اند یا اینکه داوری‌ها به سود این تیم بوده است؟

لینک کوتاه کپی شد

هر چند دربی شماره ۱۰۰ پایتخت به پایان رسیده اما هنوز حواشی و تبعات آن به پایان نرسیده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ استقلالی‌ها معتقدند اگر پیام حیدری آن برخورد توپ با دست گئورگی گولسیانی را پنالتی اعلام می‌کرد، پرسپولیس نمی‌توانست برنده دربی شود و این حکایت در جام حذفی نیز تکرار شد. پس از شکایت، اعتراض و بیانیه نویسی استقلالی‌ها، مسئولان تیم گل گهر سیرجان نیز به دنبال شکست مقابل پرسپولیس بیانیه نوشته و نسبت به اتفاقات این دیدار حذفی اعتراض کردند.

رضا نورمحمدی کاپیتان سابق تیم پرسپولیس ضمن انتقاد از این موضوع گفت:

متأسفانه دو، سه سالی می‌شود که بیانیه نوشتن و اعتراض به تیم مقابل، داوری یا مسائل دیگر قبل و بعد از مسابقات به یک تاکتیک و شیوه جدید برای برخی باشگاه‌ها تبدیل شده است. زمانی که ما بازی می‌کردیم شاید اعتراضی هم در قالب مصاحبه انجام می‌شد اما این طور نبود که هر هفته قبل و بعد بازی‌های پرسپولیس شاهد بیانیه نویسی علیه این تیم باشیم.

 

وی ادامه داد:

باز هم باید بگویم متأسفانه برخی تیم‌ها از این راه و بیانیه نویسی علیه پرسپولیس امتیاز گرفته اند. برخی تیم‌ها قبل بازی با پرسپولیس بیانیه نوشته و روی داوری بازی با این تیم تأثیرگذاشته و به قول معروف امتیاز گرفته اند و برخی تیم‌های دیگر پس از شکست از این تیم برای امتیاز گرفتن در بازی‌های بعدی خود دست به بیانیه نویسی زده اند. این در حالی است که بیشترین اشتباهات داوری در فصل جاری به گواه کارشناسان علیه پرسپولیس بوده است اما مسئولان تیم رقیب مصاحبه کرده و حرف‌های می‌زنند که اصلا نمی‌توان آن را فوتبالی هضم کرد.

رضا نورمحمدی افزود:

پرسپولیس دربی را برد، شیک هم برد و دوستان به جای پذیرفتن شکست مدام از پنالتی از دست رفته مهدی قایدی حرف می‌زنند. چرا کسی نمی‌گوید نیمه دوم را پرسپولیس هوشمندانه آغاز کرد و به خوبی سمت چپ استقلال را که مهدی قایدی بازی می‌کرد، بست. چرا کسی نمی‌پرسد تعویض‌های پرسپولیس عالی بود و عیسی آل کثیر به عنوان یک تعویضی توانست گل سه امتیازی بزند اما تعویض‌های حریف اشتباه بود و به جایی نرسید.

مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس خاطرنشان کرد:

تمام فوتبال ما شده است بیانیه نویسی و اعتراض به داوری و مسائلی که فوتبالی نیست. امیدوارم این بیانیه نویسی‌ها روی سوت‌های سه هفته پایانی تأثیر نگذارد و نگرانی همه ما فوتبالی‌ها همین است. فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته انضباطی باید با کسانی که با اعتراض بی مورد و بیانیه نویسی فضای فوتبال ما را مسموم و دچار مشکل جدی کرده اند برخورد جدی کند. تیمی‌مثل پرسپولیس در سال‌های گذشته و همین فصل ثابت کرده است حرفش را داخل زمین چمن می‌زند و نیازی به بیانیه نویسی ندارد. شما دیدید پرسپولیس توانست استقلال، تراکتور، گل گهر و سپاهان را شکست دهد و ثابت کرده است شایسته قهرمانی در هر دو جام حذفی و لیگ برتر است. این فضایی هم که به وجود آمده برای پرسپولیس غریبه نیست. دوستان وقتی زورشان به پرسپولیس از لحاظ فنی نمی‌رسد دنبال مسائل دیگر می‌روند و سعی می‌کنند جلوی قهرمانی این تیم را با روش‌های دیگر بگیرند. وقتی یک تیم می‌تواند چند سال پی درپی قهرمان یا در کورس قهرمانی باشد نشان دهنده شایستگی و بزرگی آن تیم است.

نورمحمدی همچنین تأکید کرد:

پرسپولیس در سال‌های اخیر دو بار به فینال آسیا رسیده است. آیا تیم‌های رقیب بیانیه داده اند یا اینکه داوری‌ها به سود این تیم بوده است؟ نه، اصلا این طور نیست. پرسپولیس تیمی‌بزرگ و شایسته است که به لطف تلاش و زحمات کادرفنی و بازیکنانش به این جایگاه رسیده و از سال‌های دور تا امروز همواره در کورس قهرمانی یا قهرمان بوده است. این رفتارها و اعتراض‌ها جالب نیست. خدا نکند در سه هفته پایانی این حواشی روی قضاوت‌ها و نتایج تیم‌ها تأثیر بگذارد و باشگاه پرسپولیس و آقای درویش باید کاملا به هوش باشند.

کاپیتان سابق پرسپولیس در پایان در خصوص بازی این تیم مقابل پیکان نیز گفت:

در شرایط عادی پرسپولیس می‌تواند با اختلاف حداقل دو گل مقابل پیکان به برتری برسد. به شرط اینکه حواشی تأثیر منفی روی این دیدار نگذارد. من مصاحبه مجتبی حسینی را در مازندران دیدم که به درستی بابت برخی حرف و حدیث‌ها پیش از بازی با پرسپولیس گله کرده و گفته بود سال‌هاست مهدی تارتار را اذیت می‌کنند و حالا نوبت من شده است. این رفتارها قشنگ نیست و جامعه فوتبال باید کمی‌به خودش بیاید تا نتایج در زمین فوتبال رقم بخورد و نه در بیانیه‌ها!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی