|

آمار علیه سپاهان و استقلال!

در 6 فصل اخیر و در این مقطع از فصل، هر زمان پرسپولیس صدرنشین بوده در پایان عنوان قهرمانی را برای خود کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ برتر به هفته های پایانی خود نزدیک شده و تنها ۳ هفته تا مشخص شدن قهرمان این فصل باقی مانده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرورزشی؛ پرسپولیس که سال قبل را در رتبه سوم به پایان رساند، در شروع سال جدید ۴ بازی خود را در لیگ با پیروزی پشت سر گذاشت و از توقف سپاهان نهایت استفاده را کرد و حالا صدرنشین لیگ است. یحیی و گل محمدی و تیمش در ۳ هفته پایانی باید به ترتیب به مصاف پیکان، گل گهر و نساجی بروند و اگر بتوانند از این بازی ها ۹ امتیاز کامل را بگیرند،بدون توجه به نتایج سپاهان و استقلال قهرمان این فصل خواهند شد و ششمین قهرمانی خود را در طی ۷ سال اخیر کسب می کنند.

نکته جالب در خصوص قهرمانی های پرسپولیس در سال های اخیر این است که در تمام این ۵ قهرمانی سرخ پوشان، این تیم در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان بازی ها صدرنشین بودند و در نهایت هم موفق شدند عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. پرسپولیس بعد از سال ها موفق شد سومین قهرمانی خود را در لیگ برتر در لیگ شانزدهم بدست بیاورد. تیم مقتدر برانکو یکی پس از دیگری توانست رقبای خود را از پیش رو بردارد و در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان قهرمانی خود را مسجل کند.

در لیگ هفدهم هم اقتدار تیم برانکو ادامه داشت و آن ها باز هم در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان بازی ها موفق شدند عنوان قهرمانی خود را قطعی کنند و به دومین قهرمانی متوالی برسد. در لیگ هجدهم کمی شرایط عوض شد و تیم برانکو با اینکه شروع فوق العاده ای داشت و در اکثر هفته ها هم صدرنشین لیگ بود، در چند بازی آخر نتایج فوق العاده ای نگرفت ولی باز هم صدرنشین ماند.

آمار علیه استقلال و سپاهان؛ پرسپولیس ول کن صدر جدول نیست

سومین قهرمانی متوالی قرمزها با برانکو در هفته آخر و در جم رقم خورد تا پرسپولیس باز هم بر بام فوتبال ایران بایستد. در لیگ نوزدهم دیگر خبری از برانکو نبود و هدایت پرسپولیس ابتدا به دست کالدرون افتاد و در نیم فصل دوم هم یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد. تیم یحیی در آن فصل در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان بازی ها صدرنشین بود و یک هفته مانده تا پایان رقابت های لیگ برتر موفق شد قهرمانی خود را قطعی کند. این چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس و اولین قهرمانی گل محمدی در لیگ برتر با این تیم بود. پرسپولیس با این قهرمانی تبدیل به نخستین باشگاه فوتبال ایران شد که در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر موفق به کسب چهار قهرمانی متوالی شد.

پنجمین قهرمانی پشت سر هم پرسپولیسی ها اما در هفته آخر رقم خورد. یحیی و تیمش رقابت نزدیکی با سپاهان در آن فصل داشتند و همه چیز به روز آخر کشید. هرچند پرسپولیس صدرنشین بود و دست بالاتر را داشت، ولی ممکن بود روز آخر قهرمانی را از دست بدهد. یحیی و تیمش برای مسجل کردن قهرمانی خود باید در هفته پایانی پیکان را شکست می دادند تا بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی سپاهان، پنجمین قهرمانی متوالی خود را در لیگ کسب کنند و تاریخ ساز شوند. اتفاقی که رخ داد و سرخ پوشان برای پنجمین بار متوالی جام را بالای سر بردند. فصل قبل اما همه چیز برای پرسپولیس عوض شد و این استقلال بود که با فرهاد مجیدی در اکثر هفته ها صدرنشین لیگ بود و در نهایت هم بدون شکست موفق شد قهرمان بازی های لیگ برتر شود.

آمار و اتفاقات ۶ سال اخیر نشان می دهد هر زمان پرسپولیس در ۳ هفته پایانی صدرنشین بوده در نهایت عنوان قهرمانی را بدست آورده است. قرمزها اگر در این مقطع از فصل صدرنشین باشند، به راحتی ول کن صدر نخواهند شد و همین موضوع کار را برای قهرمانی دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و استقلال سخت خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی