|

هالند جایزه مسی را می قاپد!

عملکرد و شرایط مسی، ستاره آرژانتینی، در چند ماه اخیر ممکن است او را از توپ طلای هشتم دور کند.

لینک کوتاه کپی شد

چهارشنبه شب در حالی که یکی از بازیکنان درخشان این روزهای دنیای فوتبال در حال گرفتن جشن پیروزی تیمش بود، یکی دیگر از آنها در خانه نشسته بود و به شرایط این روزهایش فکر می‌کرد. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ ارلینگ هالند موفق شد سی و پنجمین گلش را در لیگ برتر این فصل به ثمر برساند و رکوردی که تقریبا به مدت 30 سال کسی به آن نرسیده بود را بشکند. 

از سوی دیگر، مسی از حضور در زمین فوتبال محروم بود و به این فکر می‌کرد که مدیران پاری سن ژرمن تا دو هفته اجازه حضورش در میادین با پیراهن این تیم را نخواهند داد. 

هردوی این بازیکنان در بین مدعیان اصلی کسب جایزه ارزشمند توپ طلای امسال هستند اما شاید تا چند ماه پیش هیچ حرفی از رقابت برای کسب این جایزه مطرح نبود و همه ستاره آرژانتینی را برنده اصلی و قطعی می‌دانستند. 

این بازیکن در نیم فصل اول نمایش درخشانی در پی اس جی داشت و پس از آن هم توانست به رویای دیرینه‌اش برای قهرمانی در جام جهانی برسد و این جام ارزشمند را به همراه تیم ملی آرژانتین به دست آورد.

1836239

هالند هم در اولین فصل حضورش در سیتی عملکردی خیره‌کننده داشت اما افت منچسترسیتی و دور ماندنش از صدر جدول لیگ برتر و عدم حضور تیم ملی نروژ در جام جهانی 2022 قطر کار را برای او سخت کرده بود. 

اما حالا وضعیت کاملا تغییر کرده است. شرایط مسی پس از پایان جام جهانی باعث شد که او دیگر تنها مدعی اصلی کسب توپ طلا نباشد. پنج ماه گمانه‌زنی درباره مقصد بعدی این بازیکن و هو شدن‌های متوالی از سوی هواداران متعصب پی اس جی باعث شد که او دیگر تنها مدعی کسب توپ طلا نباشد. 

این در حالی است که هالند حالا این فرصت را دارد که اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با سیتی تجربه کند و در عین حال شانس قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را هم دارد تا نامش را در بین بازیکنانی که موفق به کسب سه‌گانه در فوتبال اروپا شده‌اند ثبت کند.

1870709

هرچند باید به این نکته هم توجه کرد که رای‌گیری برای اهدای توپ طلا در ماه آگوست انجام خواهد شد و نتایج نهایی دو ماه بعد اعلام می‌شود. بحث‌های بسیاری هم درباره 100 خبرنگاری که برای انتخاب برنده این جایزه حق رای دارند وجود دارد. 

شاید حتی بتوان به تفاوت‌های این دو بازیکن در زمین بازی هم اشاره کرد. مسی همچنان در زمینه ارسال پاس گل و گلزنی درخشان است اما سبک توپ‌گیری او، دیکته کردن نحوه بازی خودش به حریف و استفاده از زوایایی که در حیطه تخصصی هیچ بازیکنی در 35 سالگی نیست او را از همه متمایز کرده است.

1870447

هالند هم در زمینه جایگیری و توانایی به ثمر رساندن گل‌های تماشایی به غول این روزهای فوتبال اروپا تبدیل شده است. او این فصل رکورد 50 گل زده را شکست و در زمینه ارسال پاس گل هم پیشرفت زیادی داشته است. این ستاره نروژی مطمئنا به زودی چند توپ طلا را در کارنامه‌اش به ثبت خواهد رساند.

شاید مقایسه این دو بازیکن در عرصه فوتبال چندان منطقی نباشد اما این مسائل لزوما بر اساس منطق پیش نمی‌رود. هواداران به دنبال جوایز هستند و دوست دارند بازیکن محبوب‌شان هرچه زودتر توپ طلا را از آن خود کند. 

1871918

در هر حال، هالند هنوز در زمین حضور دارد و همین سه‌شنبه باید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید به میدان برود. اما مسی در خانه نشسته و شاهد از دست رفتن رویای هشتمین توپ طلا است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها