|

پرسپولیسِ یحیی با این ستاره دگرگون شد!

سروش رفیعی در ترکیب تیم پرسپولیس حضور بسیار موثری داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از تغییرات اصلی یحیی گل محمدی در ترکیب پرسپولیس پس از شکست مقابل سپاهان، اطمینان به سروش رفیعی و به میدان فرستادن او در ترکیب اصلی بود. شکست در این بازی و نتایج تلخی که پرسپولیس مقابل فولاد و آلومینیوم و هوادار گرفت به خودی خود باعث شد تا هجمه زیادی علیه یحیی گل محمدی در فضای حقیقی و مجازی شکل گرفته و از او انتقادات پایان ناپذیری در خصوص ترکیب محافظه کارانه او و بازی با دو هافبک دفاعی مطرح شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ پس از شکست خانگی مقابل سپاهان، انتقادها به اوج رسید تا در اولین بازی پس از آن شکست تلخ، سروش رفیعی در ترکیب به میدان رفته و به همراه میلاد سرلک، زوج خط میانی سرخ ها را تشکل دهند و جالب این که این زوج، آمار فوق العاده 100 درصد پیروزی را برای خود به ثبت رسانده اند.

مرور بازی های پرسپولیس نشان می دهد سروش رفیعی در ۷ بازی ابتدایی فصل فیکس بود، اما در ادامه جایگاهش را در ترکیب پرسپولیس از دست داد، نیمکت نشین شد و به عنوان یار تعویضی مورد استفاده قرار گرفت. به طوری که در دو هفته پایانی نیم فصل فرصتی برای حضور در میدان برابر گل گهر و نساجی نیافت تا این که در نیمه دوم بازی ذوب آهن به جای حنانوف به بازی آمد و کار را برای پرسپولیس در آورد. او در دقیقه 68 به میدان آمد، یک دقیقه بعد به عالیشاه پاس گل داد تا مشخص شود چقدر جای او در ترکیب سرخ ها خالی است.

این پاس گل می توانست وضعیت سروش را در پرسپولیس بهتر کند، اما با اخطاری که او از داور مسابقه گرفت همه چیز خراب شد و او مجبور شد از روی سکو بازی پرسپولیس مقابل فولاد را تماشا کند. دیداری که با شکست پرسپولیس همراه شد تا سرخ ها یک شکست دیگر را هم تجربه کنند.

سروش در هفته 19 نیز به میدان نرفت. هرچند سرخ ها در آن بازی موفق به شکست صنعت نفت شدند. در هفته بیستم و درحالی که پرسپولیس از هوادار یک گل عقب بود در دقیقه 77 جای سرلک را گرفت اما تعویض دیرهنگام او نتوانست کمک حال تیم شود. در هفته 21 و بازی با نفت مسجدسلیمان، سروش در دقیقه 46 جای اسدبیگی را گرفت. در همان بازی که  پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.

در هفته 22 باز هم سروش در ترکیب اصلی غایب بود. او مقابل تراکتور حدود دقیقه 68 بازی بود که جای محمد عمری را گرفت و جالب این که در جریان این بازی حساس و انتقامی، این ستاره خوش تکنیک دقایقی پس از ورودش به زمین توانست روند بازی این تیم را هجومی تر کند. به طوری که شماره 7 سرخ ها در دقایق پایانی این مسابقه با یک سانتر بلند روی دروازه حریف همبازیانش را صاحب فرصت کرد تا وحدت حنانوف روی ریباند گل برتری را به ثمر برساند. همین پاس گل زمینه ساز برتری 3 بر 2 پرسپولیس را فراهم آورد.

در هفته 23 با وجود پاس گلی که سروش در بازی قبلی داده بود، باز هم غایب بود تا سپاهان در تهران به یک پیروزی با ارزش دست پیدا کند.

پس از این بازی در پایان سال 1401 و با آغاز بازی ها در سال 1402، همان طور که در ابتدا نوشتیم، یحیی گل محمدی مقابل انتقادها عقب نشینی کرد و سروش رفیعی را در ترکیب اصلی راهی میدان کرد. بی شک انتخاب سروش به عنوان زوج میلاد سرلک، نقطه عطف تصمیمات گل محمدی بود و جالب این که سروش از همان بازی آن قدر در ترکیب سرخ ها درخشید تا درنهایت توانست به خوبی جواب اعتماد کادرفنی را بدهد و بهترین بازی خود را در مهمترین دیدارهای فصل پرسپولیس به نمایش بگذارد.

با این شرایط پرسپولیس 5 هفته پیاپی در ترکیب اصلی قرار گرفت و پرسپولیس هر 5 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. چه به عنوان زوج سرلک و چه در بازی دیروز که در نقش زوج سینا اسدبیگی راهی میدان شد.

باید منتظر بود و دید شماره 7 محبوب سرخ ها درنهایت می تواند در پایان فصل جام را بالای سر ببرد یا نه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها