|

پیشکسوت استقلال: ریکاردو ساپینتو به خودش و تیم ضربه زد!

مدافع سابق تیم استقلال گفت: استقلال در چند هفته اخیر خودزنی کرده است تا شانس قهرمانی‌اش به کمترین حدد ممکن برسد.

لینک کوتاه کپی شد

پیروز قربانی درباره رقابت مدعیان قهرمانی لیگ برتر و اینکه استقلال چقدر برای تکرار عنوان فصل گذشته‌اش شانس دارد گفت: شانس استقلال خیلی کم شده است و حالا اگر بخواهم حرفی بزنم برخی به من حمله می‌کنند و بعضی از پیشکسوتان استقلال هم آتش بیار معرکه می‌شوند. استقلال نباید دربی را می‌باخت و حتی اگر بازی را مساوی می‌کرد، الان شانس قهرمانی داشت. قبل از بازی با صنعت نفت هم دوستان درگیر مصاحبه و بیانیه دادن شدند و همین موضوع باعث شد تا در نهایت تمرکز از تیم گرفته شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ وی ادامه داد: متأسفانه استقلال خودزنی کرد. من معتقدم باید خودشان نتیجه می‌گرفتند تا دیگر زمین و زمان را مقصر جلوه ندهند. وقتی تیم نتیجه نگیرد، حتی اگر برخی چیزهای پشت پرده هم وجود داشته باشد، دیگر مورد توجه قرار نمی‌گیرد و هواداران هم توجیه برای شکست را قبول نمی‌کنند.

قربانی با اشاره به شکست استقلال در دربی یادآور شد:

استقلال نباید این بازی را می‌باخت، ولی دوست دارم در مورد صحنه پنالتی هم صحبت کنم. ما از بچگی فوتبال بازی کردیم و هند بودن یا نبودن را راحت می‌فهمیم، مشخص بود که توپ به دست گولسیانی خورد و آن صحنه پنالتی بود. حتی بچه من هم متوجه شد که آن صحنه پنالتی بود، ولی داور تصمیم دیگری گرفت. نمی‌‌دانم چرا گزارشگران شجاعت ندارند که در همان جریان مسابقه در مورد صحنه‌ها نظر بدهند. اخیراً هم این جمله مد شده است که می‌گویند قضاوت را به کارشناسان می‌سپاریم. هر کارشناس هم نظر خودش را می‌دهد و در نهایت همه چیز بدون نتیجه تمام می‌شود. کارشناسان خودشان را قبول ندارند، داورها را قبول ندارند و بعد مسئولان ما می‌گویند داوری‌ها خوب است. لطفاً تابوی حمایت از داورانی را که اشتباه می‌کنند، بشکنید.

مدافع پیشین استقلال در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال باید ساپینتو را برای فصل بعد حفظ کند، اظهار داشت:

ساپینتو یک مربی فنی است و استقلال از فصل گذشته که قهرمان شد زیباتر بازی می‌کند. من برای مربیان احترام قائل هستم، ولی نمی‌دانم چرا برخی بی‌جهت از عملکرد فنی تیم‌شان تعریف می‌کنند. به‌عنوان مثال نساجی باید پنج شش گل از استقلال می‌خورد، ولی سرمربی این تیم گفت که آنها از تساوی راضی نیستند. شما چطور به این نتیجه نمی‌رسید و چرا در مورد تیمی که تیم برتر زمین بوده است طور دیگری صحبت می‌کنید؟!

وی همچنین درباره حواشی دیدار استقلال - صنعت نفت آبادان و اظهارات سرمربیان دو تیم علیه یکدیگر خاطر نشان کرد:

اگر استقلال بازی‌هایش را ببرد هر کسی به خودش اجازه نمی‌دهد در مورد این تیم صحبت کند. من کار ساپینتو و حرف‌هایی که در کنفرانس خبری بعد از بازی با صنعت نفت در مورد سرمربی این تیم زد را تأیید نمی‌کنم، ولی بهتر بود ویسی هم در کنفرانس جوابش را می‌داد، نه اینکه در تلویزیون و پخش زنده آنطور صحبت کند. حرف‌های او صورت خوشی نداشت.

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه آبی‌پوشان در صورت برد در دربی شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودند، تصریح کرد:

به نظر من ساپینتو باید در استقلال بماند، ولی باشگاه هم می‌بایست خط قرمزهایی را برایش تعریف کند تا این همه حاشیه در کنار خط درست نشود. ساپینتو به خودش و استقلال ضربه زد و اگر در چند بازی اخیر وارد حاشیه نمی‌شدند قطعاً برای قهرمانی شانس بالایی داشتند. دو هفته پیش، ماهی از دست سپاهان لیز خورد و به دست پرسپولیس افتاد و حالا امیدوارم ماهی از دست پرسپولیس هم لیز بخورد و استقلال قهرمان شود، ولی شانس قهرمانی این تیم کم است.

قربانی در پایان گفت:

چند روز پیش دو مجری رادیو در صحبت‌های‌شان گفتند که بهتر است از ورزش هاکی صحبت کنند و فوتبالیست‌ها ارزش ندارند تا در موردشان حرف بزنیم. از طریق خبرگزاری شما می‌خواهم به آنها بگویند که اگر فوتبال نباشد، شما می‌خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید؟ شما نباید به خودتان اجازه بدهید تا در مورد بازیکنان و فوتبال اینطور صحبت کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی