|

تاثیر اشتباهات داوری بر اوضاع تلخ این روزهای استقلال

استقلال یکی از تیم‌هایی است که نسبت به مسائل داوری بسیار معترض بوده است. آبی‌ها بر این باور هستند که اشتباهات داوری امتیازات زیادی را از…

لینک کوتاه کپی شد
نظرات کارشناسان داوری فوتبال 360 درباره صحنه‌های مشکوک دیدارهایی که استقلال در آن‌ها برنده نشده نشان می‌دهد که شاگردان سا پینتو می‌توانستند امتیازات بیشتری کسب کنند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، چیزی تا پایان بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده و مثل همیشه شاهد فضایی مملو از اعتراض از سوی تیم‌ها هستیم. هر 16 تیم حاضر در مسابقات نسبت به عملکرد داوران معترض هستند و معتقدند که علیه آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شده و اجازه نداده که به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند. در این بین نباید به نمایش ضعیف داوران در این فصل بی‌توجه باشیم. آن‌ها اشتباهات مهلکی را مرتکب شده‌اند و نبود (VAR) هم کاملا به این قضیه دامن زده است.

استقلال یکی از تیم‌هایی است که نسبت به مسائل داوری بسیار معترض بوده است. آبی‌ها بر این باور هستند که اشتباهات داوری امتیازات زیادی را از این تیم گرفته است. بررسی نظر کارشناسان داوری فوتبال 360 هم نشان می‌دهد که از 12 بازی‌ای که استقلال در این فصل نتوانسته با برد از میدان خارج شود، در 8 بازی اشتباهات فراوانی علیه‌شان بوده است. البته که پیش از بررسی این اشتباهات باید به این نکته اشاره کرد که اشتباهاتی به سود استقلال هم در دیدارهای این تیم رخ داده که در این گزارش به آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

هفته اول: استقلال 0-2 سپاهان

در دقیقه 83 باید به سود استقلال یک پنالتی گرفته می‌شد. تیم پایتخت‌نشین پیش از این، 2 گل دریافت کرده بود و نهایتا بازی با همان 2 گل به سود تیم تحت هدایت ژوزه مورایس به اتمام رسید.

هفته هشتم: استقلال 1-1 فولاد

با نظر نوید مظفری، کارشناس داوری فوتبال 360، داور این دیدار حمید حاج‌ملک، باید سه پنالتی برای شاگردان ریکاردو سا پینتو اعلام می‌کرد. این مسابقه با نتیجه مساوی به اتمام رسید و طبیعتا گل کردن حداقل یک پنالتی هم می‌توانست آبی‌پوشان را در مسیر غلبه بر فولاد قرار دهد.

هفته دهم: استقلال 0-0 آلومینیوم

توقف بعدی استقلال در ورزشگاه آزادی برابر آلومینیوم رقم خورد. در این مسابقه هم به زعم نوید مظفری باید یک پنالتی توسط وحید کاظمی برای تیم میزبان گرفته می‌شد که در صورت گل شدن، تیم تهرانی به کسب 3 امتیاز نزدیک می‌شد. در صحنه مدنظر کوین یامگا در درون محوطه جریمه توسط مئدافع تیم میهمان سرنگون شده بود.

هفته چهاردهم: استقلال 0-0 مس رفسنجان

ماجرای هفته دهم در هفته چهاردهم هم تکرار شد. بازهم یک تساوی بدون گل در خانه و این‌بار هم پنالتی‌ای که برای مدافع عنوان قهرمانی گرفته نشد. امیر عرب‌براقی قاضی این دیدار بود و شوت سجاد شهباززاده در دقیقه 35 پس از برخورد به دست مدافع مس به کرنر رفت که گویا باید اعلام خطای هند می‌شد.

هفت پانزدهم: تراکتور 2-0 استقلال

دومین باخت استقلال در این فصل در حالی رقم خورد که با نظر کارشناس داوری فوتبال 360، رضا اسدی به دلیل خطای خشنی که روی پای زبیر نیک‌نفس انجام داد، باید از زمین اخراج می‌شد اما قاضی میدان به دادن کارت زرد اکتفا کرد. این اتفاق در نیمه نخست رخ داد و هنوز گلی رد و بدل نشده بود. اسدی هم روی گل تبریزی‌ها اثر مستقیم داشت.

هفته شانزدهم: سپاهان 2-1 استقلال

شهریار مغانلو در دقیقه 37 تکلی خشن را روی صالح حردانی می‌بندد که با نظر نوید مظفری باید به صورت مستقیم از زمین اخراج می‌شد اما حسن اکرمی به دادن کارت زرد اکتفا کرد. این مسابقه حساس در نیمه اول گلی نداشت و هر 3 گل در نیمه دوم زده شد و مغانلو روی گل دوم تیمش در دقیقه (5+90) تاثیرگذار بود.

هفته بیست‌ویکم: نساجی مازندران 1-1 استقلال

استقلال موقعیت‌های زیادی را به هدر داد و در نهایت 2 امتیاز مهم از کف تیم سا پینتو رفت. در دقیقه 88 این بازی اما نتیجه می‌توانست به سود آبی‌پوشان تغییر کند اگر داور بازی خطای محمدرضا مهدی‌زاده روی مهدی قایدی در محوطه جریمه نساجی را پنالتی می‌گرفت. اتفاقی که خلاف نظر کارشناس داوری فوتبال 360 به وقوع نپیوست و نهایتا بازی با همان نتیجه 1-1 خاتمه یافت.

هفته بیست‌وهفتم: پرسپولیس 1-0 استقلال

در این هفته و خلاف انتقاداتی که استقلالی‌ها به مسائل داوری داشتند و معتقد بودند که باید خطای هند گیورگی گولسیانی در نیمه اول گرفته می‌شد و آبی‌پوشان صاحب پنالتی می‌شدند، کارشناس داوری فوتبال 360 بر این عقیده بود که خطایی رخ نداده و تصمیم پیام حیدری درست بوده است.

هفته بیست‌وهشتم: استقلال 1-1 صنعت نفت آبادان

یک توقف خانگی دیگر و بازهم پنالتی‌ای که برای استقلال گرفته نشد. مسعود مرادی، کارشناس داوری فوتبال 360 معتقد است که در دقیقه 19 مهدی قایدی توسط مدافع صنعت نفت در محوطه جریمه سرنگون می‌شود و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد. اگر این پنالتی تبدیل به گل می‌شد آبی‌ها خیلی زود از حریف خود پیش می‌افتادند.

در این گزارش به اشتباهاتی که علیه استقلال در دیدارهایی که موفق به کسب پیروزی در لیگ بیست‌ودوم نشد، پرداختیم اما بازهم باید یادآور شویم که اشتباهاتی هم در طول فصل به سود این تیم در جریان بازی‌ها رخ داد. همچنین اینکه خیلی از این اشتباهات ذکر شده در این گزارش به یک پنالتی ختم می‌شده و همان‌قدر که احتمال گل شدن یک پنالتی هست، احتمال گل نشدن آن هم وجود دارد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها