|

چرا VAR گل منچسترسیتی به رئال را مردود نکرد؟

رئالی‌ها به شدت معترض بودند چون اعتقاد داشتند توپ چند ثانیه قبل از رسیدن به بازیکن سیتی از خط طولی زمین خارج شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

کوین دی بروینه در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلی درخشان را به رئال مادرید زد. با این حال گل کی‌دی‌بی با حاشیه‌های زیادی همراه شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اعتماد؛ دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و منچسترسیتی با نتیجه 1-1 به پایان رسید. وینیسیوس جونیور و کوین دی بروینه برای تیم های خود گلزنی کردند. در حالی که هر دو گل نبوغ این دو بازیکن را به نمایش گذاشت، پس از بازی سروصداهایی به گوش رسید که گل منچسترسیتی باید مردود می شد!

پس از یک سری مسابقات هیجان انگیز در سال گذشته، منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس، بار دیگر در همان مرحله سال قبل با قهرمان لالیگا و قهرمان 14 بار لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید، در دور رفت رقابت کرد. در حالی که سیتی پپ گوردیولا روی کاغذ تیم قوی‌ترین به نظر می‌رسید، لوس بلانکوس در بهترین حالت دفاعی خود قرار داشت و اجازه نداد که قدرت هجومی ارلینگ هالند در سانتیاگو برنابئو عمل کند. وینیسیوس جونیور در دقیقه 36 از راه دور با شوتی تماشایی دروازه مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را باز کرد. ضربه رعدآسای وینیسیوس از راه دور به ادرسون فرصت نداد تا مسافت را طی کند.

در نیمه اول نتیجه 1-0 به نفع رئال به پایان رسید. در حالی که مادرید پیشتاز بود، قدرت خط آتشی که منچسترسیتی در اختیار دارد، بسیار ضعیف عمل کرد. با این حال در دقیقه 67، KDB ضربه وینی جونیور را به شکلی تماشایی پاسخ داد و بازی را به تساوی کشاند.

این گل توسط داور مورد پذیرش قرار گرفت. در حالی که رئالی‌ها به شدت معترض بودند چون اعتقاد داشتند توپ چند ثانیه قبل از رسیدن به بازیکن سیتی از خط طولی زمین خارج شده بود. بعد از بازی برخی از استادان موشکافی شواهدی را ارائه کردند که این سوال را مطرح کردند که چرا VAR مداخله نکرد چرا که در نزدیکی دروازه منچسترسیتی، لحظه ای فرا رسید که توپ از بازی خارج شده بود. این اتفاق برای چشم غیرمسلح چندان واضح نبود. بنابراین داور نتوانست آن را ببیند. بنابراین این بازی ادامه یافت و منچسترسیتی به گل رسید که باعث نارضایتی بازیکنان و هواداران رئال مادرید شد.

اما چرا گل دی بروین برای من سیتی مقابل رئال مادرید توسط VAR مردود نشد؟ این سوالی است که مدام پرسیده شده است.

کریستینا انکل، کارشناس فوتبال و قوانین داوری در طول حضور خود در برنامه پس از بازی در شبکه آمریکایی گفت که این اقدام یعنی عبور توپ از خط طولی مشمول بررسی VAR نیست. کمک داور ویدئویی نمی‌تواند این حادثه را ارزیابی کند، زیرا این اتفاق در طول حمله مستقیم روی دروازه رخ نداد. مالکیت توپ برای مدت کوتاهی به رئال مادرید بازگشت درست قبل از اینکه من سیتی در نهایت آن را پس بگیرد. قوانین بازی به زبان رسمی در صفحه 141 بیان می کند که «ممکن است لازم باشد کمک داور ویدئویی مرحله تهاجمی بازی که مستقیماً به تصمیم/حادثه منجر شده است را مرور کند» از آنجایی که VAR قادر به مداخله نبود، گل پذیرفته شد.

1569690_737 (1)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها