|

هشداری جدی برای پرسپولیس!

رقابت بر سر قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان با حرارت دنبال می شود و تنها یک لغزش جای صدرنشین را عوض می کند.

لینک کوتاه کپی شد

در فاصله دو هفته تا پایان لیگ برتر بیست و دوم پرسپولیس صدرنشین است اما این تیم که تا به حال دو بار در سه هفته پایان قهرمانی را از دست داده کابوسش این است که در ناکامی ناگهانی هت تریک کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ پرسپولیس پیش از این یک بار زمان علی دایی دقیقا دو هفته مانده به پایان لیگ، با راه آهن مساوی کرد تا قهرمانی را به فولاد پیشکش کند و بار دیگر هم زمان برانکو سه هفته تا پایان فصل، به نفت تهران باخت تا قهرمانی را به استقلال خوزستان بدهد.

دو بار پرسپولیس، دو بار استقلال تهران و یک بار استقلال اهواز، یک بار تراکتور، نفت، ذوب آهن، پاس و بالاخره یک بار سپاهان قهرمانی را در هفته های آخر مسابقات از دست داده اند و در عوض پرسپولیس (دو) استقلال (دو) و پاس، سایپا، فولاد، سپاهان و استقلال خوزستان هر کدام یک بار قهرمانی را در سه هفته پایانی از تیم های دیگر گرفته اند.

این موارد را با هم مرور می کنیم:

  1. استقلال لیگ اول حرفه ای در سال 80-81 قهرمانی را در هفته آخر از دست داد، استقلال با منصور پورحیدری به ملوان باخت و پرسپولیس با علی پروین به قهرمانی رسید.
  2. استقلال در لیگ سوم حرفه ای در سال 82-83 در هفته های پایانی قهرمانی را از دست داد. استقلال  با امیر قلعه نویی به استقلال اهواز باخت و قهرمانی به پاس و جلالی رسید.
  3. پاس تهران در لیگ پنجم حرفه ای در سال 84-85 در هفته های پایانی با دنیزلی قهرمانی را از دست داد. دنیزلی قهر کرد، پاس به ذوب آهن باخت و قهرمانی به استقلال رسید.
  4. استقلال اهواز در لیگ ششم حرفه ای در فاصله دو هفته تا پایان، بر اثر اشتباه کمک داور بازی این تیم مقابل مس کرمان که گل سالم استقلال را مردود کرد، شانس قهرمانی را از دست داد و قهرمانی به سایپا و علی دایی رسید.
  5. سپاهان لیگ هفتم حرفه ای در سال 87-86 قهرمانی را در هفته آخر و در بازی مستقیم با پرسپولیس از دست داد، قهرمانی به پرسپولیس و افشین قطبی رسید.
  6. ذوب آهن لیگ هشتم حرفه ای در سال 88-87 قهرمانی را در هفته آخر از دست داد، ذوب آهن ابراهیم زاده به فولاد جلالی باخت و قهرمانی به استقلال امیر قلعه نویی رسید.
  7. پرسپولیس با علی دایی در لیگ سیزدهم حرفه ای، یک هفته مانده به پایان فصل با راه آهن منصور ابراهیم زاده مساوی کرد تا قهرمانی به فولاد و حسین فرکی برسد. البته در همین فصل نفت تهران هم می توانست در بازی آخر با غلبه بر سپاهان شانس خود را برای قهرمانی بیازماید اما این تیم هم به سپاهان باخت. استقلال هم روز آخر به تراکتور باخت. پنج تیم روز آخر برای قهرمانی شانس داشتند. فولاد، پرسپولیس، استقلال، نفت و سپاهان که در این میان سپاهان تنها در صورتی قهرمان می شد که خودش نفت را با سه اختلاف می برد و هر 3 مدعی دیگر می باختند. روز آخر سپاهان، نفت صدرنشین را با اختلاف دو گل برد و از قهرمانی انداخت اما از میان سه مدعی، تنها استقلال برابر تراکتور بازنده شد و پرسپولیس و فولاد بردند تا فولاد که گسترش فولاد تبریز را برده بود قهرمان شود و پرسپولیس هم در جای دوم بایستد. نفت و سپاهان با امتیاز و تفاضل مساوی سوم و چهارم شدند و استقلال که لحظه شروع بازی های هفته آخر سوم بود، پنجم شد.
  8. تراکتور و نفت تهران در لیگ چهاردهم حرفه ای در سال 93 قهرمانی را در هفته آخر از دست دادند، قهرمانی به سپاهان رسید. هر کدام از این دو تیم در بازی مستقیم خود برنده می شدند، جشن قهرمانی می گرفتند اما بازی در تبریز 3-3 مساوی شد و سپاهان با حسین فرکی قهرمان شد. 
  9. پرسپولیس لیگ پانزدهم حرفه ای در سال 93-94 قهرمانی را در 3 هفته آخر از دست داد، قهرمانی به استقلال خوزستان رسید. پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ به نفت تهران باخت و استقلال خوزستان که در تعقیب پرسپولیس بود سبقت گرفت و قهرمان شد.
  10. آیا تغییر قهرمان در روزهای پایانی برای بار دهم تکرار می شود؟ 

 حالا پرسپولیس صدرنشین با گل گهر سیرجان بازی می کند و سپاهان که نزدیک ترین تیم به پرسپولیس است به مصاف پیکان می رود. فقط کافی است پرسپولیس متوقف شود تا سپاهان در صدر جایش را بگیرد. البته استقلال هم بدش نمی آید هر دو تیم بالای جدول ببازند تا آبی ها با غلبه بر مس رفسنجان به کورس قهرمانی برگردند و منتظر نتایج هفته های آخر باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها