|

دو شکایت دیگر علیه استقلال!

دو پرونده دیگر مرتبط با بازیکنان خارجی روی میز مدیران استقلال قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال برای پرداخت قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی خود از جمله استراماچونی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود. در این میان نیز شاهد تغییرات مدیریتی آبی پوشان هم بودیم که در مسائل و مشکلات استقلال بی‌تاثیر نیست.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا؛ در همین رابطه بررسی‌ها حاکی از آن است که در قرارداد همکاری رافائل سیلوا و استقلال مشکل جدیدی دیده شده که کمی عجیب و غیر حرفه‌ای، اما واقعی است. مدیران وقت استقلال در زمان عقد قرارداد با سیلوا در دو نسخه فارسی و انگلیسی با او قرارداد امضا کردند. در قرارداد فارسی مالیات بر عهده مدافع برزیلی است؛ اما در نسخه انگلیسی مسئولیت مالیات وی بر عهده باشگاه قرار گرفته است.

بر اساس حقوق بین الملل فوتبال، فیفا قرارداد به زبان انگلیسی را می‌پذیرد و این موضوع کار آبی‌ها را سخت می‌کند. تا اینجای کار مبلغی نزدیک به ۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی سیلوا به پای استقلال نوشته شده است.

معمولاً برای عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی باید معاونین حقوقی در جریان باشند و هنوز مشخص نیست که معاون حقوقی وقت استقلال در جریان جزییات این قرارداد و دو نسخه فارسی و خارجی آن بوده یا خیر؟

پیش از این هم آمانوف بازیکن ازبکستانی استقلال ماجرای جدایی عجیبی داشت. بازیکن ازبک در زمان مجیدی به جمع آبی‌ها پیوست، اما در دوران کاری ساپینتو معمولا در لیست هجده نفره قرار نمی‌گرفت. وی در ادامه بعد از غیبت چند روزه در تمرینات استقلال راهی تیم نسف قارشی در کشور خود شد.

این بازیکن از مدیران وقت استقلال درخواست دریافت مطالبات خود را داشت و در حال حاضر شکایت او در فیفا طرح شده و احتمالاً باید منتظر حکم چند صد هزار دلاری علیه استقلال باشیم. البته هنوز رای وی در فیفا صادر نشده است.

تنها شانس و برگ برنده حقوقی که برای استقلال در این ماجرا می‌توان متصور بود حضور آمانوف و عقد قرارداد همکاری با تیم دیگر است. این موضوع هم مشخص نیست که قطعاً به صدور رای به نفع استقلال منجر شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها