|

3 طلسمی که بعد از مرگ مارادونا شکسته شد!

در ماه های اخیر آرژانتین، ناپولی و بارسلونا که تیم‌های سابق دیگو مارادونا هستند، موفق شدند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گفتن این جمله برای اهالی و علاقه مندان به فوتبال دردناک است اما گویا زنده بودن مارادونا باعث شده بود تا تیم‌های مورد علاقه او به قهرمانی نرسند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرورزشی؛ دقیقا یک سال پس از مرگ دیگو مارادونا تیم ملی آرژانتین قهرمان جهان شد و ناپولی هم توانست پس از ۳۱ سال قهرمان سری آ ایتالیا شود.

تیم ملی آرژانتین آخرین بار با مارادونا توانست جام قهرمانی جام جهانی را از آن خود کند و پس از آن هیچوقت نتوانستند به این عنوان دست پیدا کنند. آنها سال ۲۰۱۴ به فینال رسیدند اما مغلوب آلمان شدند و با مدال نقره به کشورشان برگشتند اما در قطر ۲۰۲۲ مسی و رفقا کاری که سالها منتظرش بودند را به پایان رساندند و با جام قهرمانی به بوینس آیرس برگشتند.

از طرفی دیگر هم در سری آ ایتالیا هم ناپولی پس از ۳۱ سال توانست قهرمان شود. آبی‌های شهر ناپل مثل آلبی سلسته آخرین قهرمانی خود را با مارادونا به دست آورده بودند و در این سالها نتوانسته بودند بر بام فوتبال ایتالیا قرار بگیرند. آنها هم حالا پس از مرگ دیگو افسانه‌ای توانستند قهرمان سری آ شوند و به طلسم خود پایان دهند.

حالا شب گذشته تیم دیگر مارادونا یعنی بارسلونا پس از چهار سال ناکامی دوباره توانست قهرمان لالیگا شود. آبی‌اناری‌های شهر بارسلون با ژاوی بالاخره طعم قهرمانی را چشیدند و توانستند از رقیب سنتی خود یعنی رئال مادرید پیشی بگیرند.

البته تفاوت قهرمانی‌های آرژانتین و ناپولی در این است که آخرین قهرمانی‌شان با کاپیتانی مارادونا به‌دست آمده بود.

به یاد مارادونا؛ بارسلونا هم قهرمان شد/ طلسم‌هایی که بعد از مرگ مارادونا شکسته شدند

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها