|

10+1 نکته مهم ار بازی پرسپولیس-نساجی

پرسپولیس مدعی اول قهرمانی، در هفته آخر میهمان نساجی مازندران است.

لینک کوتاه کپی شد

سرنوشت این فصل از لیگ، روز پنجشنبه 28 اردیبهشت مشخص خواهد شد. دیدارهای این هفته به صورت همزمان از ساعت 18 آغاز می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال360؛ پرسپولیس که بیشترین شانس را برای قهرمانی در این فصل دارد در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود. پرسپولیس در 8 فصل اخیر جزو 2 تیم نخست بوده و در صورت قهرمانی برای ششمین‌بار در فصل گذشته در رده نخست قرار خواهد گرفت.

1- پرسپولیس با 63 امتیاز، صدرنشین لیگ است. این تیم در بدترین شرایط در رده دوم جای می‌گیرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی در این بازی قطعاً برای پانزدهمین‌بار در ادوار لیگ جشن قهرمانی خواهند گرفت ولی در صورت از دست دادن امتیاز، نگاه‌ها به بازی سپاهان معطوف خواهد بود. پرسپولیس در شرایطی قهرمان خواهد شد که سپاهان در این هفته امتیازی بیشتر از این تیم کسب نکند.

2- نساجی با 26 امتیاز در رده سیزدهم جدول است و خطری بابت سقوط این تیم را تهدید نمی‌کند. بهترین رتبه برای این تیم در این فصل یازدهم است. نساجی حتی با پیروزی در این بازی،  این فصل بدترین عملکردش در تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

3- این بازی تقابل دو تیمی است که در بهترین و بدترین فرم لیگ قرار دارند است. پرسپولیس با اوج گرفتن در روزهای پایانی لیگ، به 6 برد متوالی دست یافته است و رکورد 100 درصد پیروزی در سال 1402 دارد. نساجی در این 6 دیدار به 2 تساوی و 4 شکست رسیده است. این تیم 15 بازی است که بردی نداشته و بدترین تیم نیم فصل دوم است. نساجی در 7 بازی قبلی تنها 2 گل زده است.

4- پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را دارد. این تیم بر اساس آمار «متریکا»، بهترین تیم لیگ در ارائه فوتبال مالکانه است و در درصد مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس رتبه نخست را دارد. نساجی با 7 کلین‌شیت بدترین آمار را در این فصل دارد و در کل نیم فصل دوم تنها در یک بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. این تیم در تعداد پاس و نبرد هوایی یکی از دو تیم ضعیف لیگ است. نساجی بیش از هر تیم دیگری در این فصل با شوت حریفان مواجه شده است.

5- نساجی نه تنها هیچ وقت موفق به پیروزی برابر پرسپولیس در لیگ برتر نشده بلکه هرگز برابر این تیم کلین‌شیت نداشته است. نساجی با 18 گل خورده از هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس گل نخورده است. پرسپولیس در 4 تقابل اخیر برابر نساجی به طور متوسط 3 گل زده است. 

6- پرسپولیس در کل ادوار لیگ، 7 بار در ورزشگاه وطنی بازی کرده که تنها یک برد داشته، 5 بازی مساوی شده و یک مرتبه هم بازی نساجی برنده شده است. پرسپولیس در شرایطی نیاز مبرم به پیروزی در این بازی دارد که از آخرین برد این تیم در این ورزشگاه 29 سال می‌گذرد.

7- در تقابل‌های قبلی دو تیم 7 بازیکن، ۲ گل زده‌اند. مهدی عبدی، علی علیپور، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد عمری وحید امیری از پرسپولیس و کریم اسلامی از نساجی بهترین گلزنان این مصاف هستند که به جز علیپور، 6 بازیکن دیگر در ترکیب فعلی دو تیم حاضر هستند.

8- اوج‌گیری این روزهای پرسپولیس مدیون درخشش مهدی ترابی است. این بازیکن با نمره 7.44 بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس و چهارمین بازیکن برتر لیگ است و با 7 گل بیشترین گل زده را در این تیم دارد. علیرضا حقیقی هم که در تمام دقایق این فصل بازی کرده با نمره 7.06 بهترین بازیکن این فصل نساجی است. حامد شیری با 7 گل بهترین گلزن این تیم است. این بازیکن با گل کردن 6 پنالتی بهترین آمار را در این فصل دارد.

9- پرسپولیس و نساجی چندین چهره مشترک دارند. گیورگی گولسیانی، امید عالیشاه، فرشاد فرجی و میلاد سرلک بازیکنان سابق نساجی هستند که در پرسپولیس حضور دارند.علیرضا حقیقی، علیرضا ابراهیمی، علی شجاعی و محمد شریفی هم پرسپولیس‌های سابق نساجی هستند. به جزاینها اکبر صادقی، محمدرضا مهدی‌زاده و کریم اسلامی سابقه همکاری با گل‌محمدی را دارند. 

10- صابر حردانی از نساجی به طور حتم این بازی را از دست داده و محمدمهدی نظری هم شرایط مبهمی برای این دیدار دارد.

11- بیژن حیدری با 11 قضاوت یکی از پرکارترین داوران این فصل، قضاوت این مسابقه را بر عهده خواهد داشت. حیدری 2 بازی برای پرسپولیس سوت زده که در هر 2 بازی برنده شده و داور یک بازی نساجی بوده که این تیم شکست خورده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها