|

کفش و دستکش طلا به کدام ستاره های لیگ برتر می رسد؟

لیگ برتر در شرایطی امروز به اتمام می‌رسد که به غیر از کورس قهرمانی، تلاش برای دریافت جوایز انفرادی هم ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

اینکه چه کسی آقای گل لیگ برتر می‌شود و کفش طلا را می‌برد یا اینکه دستکش طلایی قرار است به کدام دروازه‌بان برسد، از آن دست مواردی است که باید تا انتهای رقابت‌های امروز منتظرش ماند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از روزنامه شرق؛ تنها عنوانی که به نظر می‌رسد بدون نیاز به دیدار‌های امروز وضعیتش مشخص شده، عنوان غیر‌رسمی «مهندس» لیگ است که هر‌ساله به بهترین پاسور لیگ اطلاق می‌شود. در‌این‌بین ریکاردو آلوس پرتغالی، هافبک باشگاه تراکتور با ۱۳ پاس گل، حاشیه امنیت خاصی برای خودش به وجود آورده است. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او در لیگ، مهدی ترابی است که این روز‌ها هشت بار بازیکنان پرسپولیس را در موقعیت گل‌زنی قرار داده است.

جدال برای کفش طلا

عنوان آقای گلی لیگ برتر همچنان اهمیت خاصی دارد؛ ولی این دوره شرایط برای ستاره‌های گران‌قیمت لیگ برتر خوب پیش نرفته و تعداد گل‌هایی که آقایان گل تا به الان زده‌اند، راضی‌کننده نیست. پیش‌از‌این سابقه داشته که گل‌زن لیگ برتر به عدد درخور‌توجه ۲۱ گل زده در فصل رسیده؛ ولی این دوره، قحطی خاصی صورت گرفته و پس از ۲۹ بازی، بهترین گل‌زن لیگ فقط ۱۲ گل زده دارد. ناگفته پیداست که میانگین شکل‌گرفته در این بخش حسابی پایین است. کورس عنوان آقای گلی، ولی همچنان جذاب و داغ است.

شهریار مغانلو ستاره گران‌قیمت سپاهان، این روز‌ها با ۱۲ گل زده در صدر این رده‌بندی است. تیم او امروز باید با یکی از تیم‌های قعر جدولی بازی کند که روی کاغذ بازی راحتی برای سپاهان و شهریار محسوب می‌شود. اگر مغانلو بتواند در این دیدار هم به تعداد گل‌هایش اضافه کند، با توجه به سختی کار رقبایش، می‌تواند امیدوار باشد که کفش طلا را به دست بیاورد. رقبای شهریار در این رده‌بندی، دو مهاجم باشگاه تراکتور هستند. رضا اسدی با ۱۱ و محمد عباس‌زاده با ۱۰ گل زده در تعقیب شهریار مغانلو هستند. تراکتور امروز بازی دشواری برابر استقلال در ورزشگاه آزادی دارد. مهاجمان این تیم اگر قرار است صدر را از چنگ شهریار مغانلو درآورند، باید فعالیتی دو، سه‌برابری در خط حمله داشته باشند. مهدی قایدی، مهاجم باشگاه استقلال، هم ۹‌گله است و در مقایسه با سایر گل‌زنان این فصل، کار سخت‌تری برای رسیدن به کفش طلا دارد.

جدال برای دستکش طلایی

همان‌قدر که رقابت برای رسیدن به کفش طلا تنگاتنگ است، جدال برای دریافت دستکش طلا هم حرارت خاصی دارد. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس و حسن پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم اراک، هر دو موفق شده‌اند تا به الان ۱۷ بار دروازه تیم‌های‌شان را در ۹۰ دقیقه بسته نگه دارند و به‌اصطلاح کلین‌شیت کنند. تعقیب‌کننده‌های این دو کریستوفر کنت و پیام نیازمند هستند که با ثبت ۱۴ کلین‌شیت، عملا شانسی برای رسیدن به دستکش طلایی ندارند. به‌این‌ترتیب این جایزه یا به بیرانوند می‌رسد یا پورحمیدی. بیرو باید به همراه پرسپولیس امروز با نساجی روبه‌رو شود و آلومینیوم هم به مصاف فولاد می‌رود.

بهترین خط حمله و دفاع لیگ

دیگر موضوعی که امروز تکلیفش مشخص می‌شود، تعیین برترین خط هجومی و تدافعی لیگ برتر است؛ دو عنوانی که اتفاقا در این زمینه هم جدال حساسی بین چند تیم وجود دارد. فعلا و پیش از بازی‌های امروز، سپاهان با ۴۷ گل زده، بهترین خط حمله لیگ برتر است. استقلال با ۴۵ گل زده و پرسپولیس با ۴۲ گل زده در تعقیب این تیم هستند. اختلاف اندک بین سپاهان و استقلال می‌تواند معادلات را در این بخش به هم بریزد. برای رسیدن به بهترین خط دفاع لیگ هم جدال بین سه تیم است. پرسپولیس و آلومینیوم اراک این روز‌ها با دریافت ۱۳ گل، بهترین خط دفاع لیگ هستند و مس رفسنجان هم با دریافت ۱۴ گل در رده بعدی ایستاده است. پرسپولیس که باید با نساجی بازی کند و آلومینیوم هم قرار است با فولاد رقابت کند. مس رفسنجان هم با پیکان روبه‌رو می‌شود که این بازی می‌تواند آن‌ها را امیدوار کند که حداقل بیش از این گلی وارد دروازه‌شان نشود تا در صورت باز‌شدن دروازه رقبا، این عنوان با درصد احتمال کمتری به آن‌ها برسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها