|

نصفِ ایران یا نصفِ جهان؟ عروسیِ امشب کجاست؟

کورس قهرمانی حالا تنها دو مدعی دارد و باید دید در دوئل یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس پرتغالی، جام به کدام‌یک می‌رسد

لینک کوتاه کپی شد

به نظر می‌رسد که دو مدعی قهرمانی لیگ بیست‌ودوم امروز با پرستاره‌ترین ترکیب ممکن وارد میدان مسابقه خواهند شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی امروز (پنجشنبه) به پایان می‌رسد که همه نگاه‌ها به دو مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز است؛ پرسپولیس در قائمشهر باید مقابل نساجی مازندران قرار گیرد و سپاهان اصفهان در کرمان برابر مس صف‌آرایی می‌کند. تیم‌های پرسپولیس و سپاهان شانس رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را دارند که شانس پرسپولیسی‌ها با توجه به برتری امتیازی نسبت به حریف اصفهانی‌شان بیشتر است و در صورت لغزش احتمالی شاگردان یحیی گل‌محمدی، سپاهانی‌ها می‌توانند با شکست دادن مس کرمان، جام را برای خود کنند.

یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس در روزهای گذشته در اندیشه انتخاب بهترین بازیکنان برای حضور در ترکیب اولیه تیم‌شان برای مسابقات حساس امروز بوده‌اند. نکته جالب‌توجه اینکه تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در شرایطی مهیای مسابقه سرنوشت‌ساز امروز شده‌اند که نام تمامی بازیکنان در فهرست دو تیم به چشم می‌خورد و بازیکنی به دلیل محرومیت و یا مصدومیت مسابقات حساس امروز را از دست نداده و این مسئله کار گل‌محمدی و مورایس را برای انتخاب ترکیب اولیه دشوارتر می‌کند.

«یحیی» و چالش دست نزدن به ترکیب برنده

پرسپولیس در هفته‌های گذشته در شرایطی توانسته اوج‌گیری فوق‌العاده‌ای داشته باشد و 7 برد پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی به‌دست بیاورد که یحیی گل‌محمدی کمترین تغییرات را در ترکیب تیمش اعمال کرده و به نظر می‌رسد که برای دیدار با نساجی مازندران هم چنین سیاستی در دستور کار سرمربی سرخ‌ها قرار بگیرد. در خط دروازه، علیرضا بیرانوند جایگاه مشخصی دارد و در قلب خط دفاعی هم به نظر می‌رسد که زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی قرار خواهند گرفت که رویارویی گولسیانی با تیم سابقش در نوع خود جالب‌توجه است.

دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی مدافعان راست‌وچپ احتمالی پرسپولیس برای مسابقه امروز هستند. در میانه زمین، زوج میلاد سرلک و سروش رفیعی احتمالاً از سوی یحیی گل‌محمدی به کار گرفته خواهند شد و سعید صادقیی و مهدی ترابی هم وینگرهای احتمالی پرسپولیس در مسابقه امروز هستند. خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت هم با حضور وحید امیری و عیسی آل‌کثیر چینش خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد که سورپرایز بزرگی مدنظر یحیی گل‌محمدی برای مسابقه امروز باشد.

گل‌محمدی برای تقویت تیمش می‌تواند از بازیکنانی مثل سینا اسدبیگی، وحدت هنانوف، امید عالیشاه، محمد عمری، کمال کامیابی‌نیا و لیاندرو پریرا استفاده کند و احتمال حضور سیامک نعمتی و شیخ دیاباته هم در فهرست امروز سرخ‌پوشان پایتخت وجود دارد تا با همه قوا، پرسپولیسی‌ها در مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی کنند.

تغییرات احتمالی «مورایس» با بازگشت ستاره‌ها

سرمربی سپاهان در دیدار قبلی مقابل پیکان تصمیمات جالب‌توجهی گرفت. ژوزه مورایس که در هفته‌های اخیر ترکیب تیمش بارها دستخوش تغییر شده و به واسطه محرومیت و مصدومیت‌های به‌وجود آمده طلایی‌پوشان ترکیب ثابتی را نداشته‌اند، احتمالاً در شرایطی پا به میدان مسابقه با مس کرمان می‌گذراند که بازهم تغییر و تحولاتی در ترکیب سپاهان انجام خواهد شد. در خط دروازه پیام نیازمند بعد از نمایش موفق مقابل پیکان و استراحت در دقایق پایانی مسابقه، آماده حراست از دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی است و به نظر می‌رسد زوج دفاعی میانی سپاهان به طور کامل تغییر خواهد کرد.

محمد دانشگر در بازی گذشته محروم بود اما احتمالاً در بازی امروز جانشین سیاوش یزدانی می‌شود و محمد قربانی که هم سورپرایز مورایس در دیدار با پیکان بود، به نظر می‌رسد که جای خود را به نیلسون جونیور خواهد داد تا مدافع برزیلی بعد از یک بازی استراحت به ترکیب سپاهان بازگردد. رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور مدافعان راست‌وچپ سپاهان در بازی امروز هستند و به نظر می‌رسد که جایگاه آن‌ها در ترکیب طلایی‌پوشان تثبیت شده است.

مورایس با توجه به رفع محرومیت محمد کریمی، احتمالاً هافبک باتجربه تیمش را به ترکیب اولیه بازخواهد گرداند و احتمال نیمکت‌نشینی دوباره مسعود ریگی وجود دارد. در کنار کریمی، خط هافبک سپاهان با حضور احتمالی مانوئل فرناندز و جلال‌الدین علی‌محمدی تکمیل خواهد شد و فرشاد احمدزاده و امید نورافکن هم وینگرهای احتمالی طلایی‌پوشان هستند تا شهریار مغانلو در قامت مهاجم هدف بتواند کارش را دنبال کند. سرمربی سپاهان نسبت به یحیی گل‌محمدی روی نیمکت دست بسته‌تری دارد و بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی، محمد قربانی، آریا یوسفی، محمد علی‌نژاد، یاسین سلمانی و عیسی مرادی می‌توانند در جریان بازی به کمک طلایی‌پوشان بیایند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی