|

در شب حذف تلخ لورکوزن؛

وقتی سردار آزمون نفس رم و مورینیو را بند آورد!

بزرگ‌ترین حسرت دیدار لورکوزن و رم به سردار آزمون اختصاص داشت.

لینک کوتاه کپی شد

ساعتی قبل با پایان مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، فینالیست‌‌های رقابت این فصل شناخته شدند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، نبرد لورکوزن و رم در ورزشگاه بای آرنای آلمان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان مورینیو با تکیه بر برتری یک بر صفر خانگی در مسابقه رفت، راهی دیدار نهایی در مجارستان شوند. نه ۲۳ شوت بازیکنان آلونسو راهی به دروازه پیدا کرد و نه شلیک دور دست پلگرینی به عنوان تنها شوت بازیکنان رم در سراسر مسابقه! این مورینیویی‌ترین پیروزی ممکن بود. سردار آزمون با شلیک ۴ ضربه به سمت دروازه پاتریسیو از موثرترین بازیکنان تیم آلونسو بود اما ضربات او مانند دیگر بازیکنان میزبان قادر به عبور از خط دروازه نشد. در دیگر دیدار این مرحله سویای اسپانیا موفق شد شکست غم‌انگیز خانگی مقابل یوونتوس را در وقت‌های اضافه با پیروزی عوض کند و به امید کسب هفتمین قهرمانی در لیگ اروپا به فینال بوداپست راه پیدا کند. 

پیروزی سپر بر شمشیر 

کسب تساوی در خانه لورکوزن برای صعود شاگردان آقای خاص به فینال کافی بود. برخلاف مسابقه رفت، رم دقایق ابتدایی را با قدرت آغاز کرد؛ به گونه‌ای که پلگرینی می‌توانست روی پاس آبراهام جالو روسی را به یک‌ برتری زودهنگام برساند اما شلیک او با اختلاف اندک از کنار زمین بیرون رفت. دقایقی بعد اما تیم میزبان توپ و میدان را کاملاً در اختیار گرفت؛ به گونه‌ای که شلیک بیرون محوطه پلگرینی در دقیقه ۲ تنها شوت یاران مورینیو در کل مسابقه بود. میزبان اما تا پایان بازی ۲۳ بار دروازه پاتریسیو را تهدید کرد. روی پاس فریم‌پونگ از جناح راست، ضربه کات‌دار دمیربای نتوانست از سد روی پاتریسیو عبور کند و دقایقی بعد دیابی، بال فرانسوی گلزن و گل‌ساز لورکوزن، ۲موقعیت جدی را از دست داد؛ بار دوم با شلیک توپ به تیر افقی دروازه رم. حملات لورکوزن ادامه داشت و در دقیقه ۲۹ نوبت به سردار آزمون رسید که دروازه رم را تهدید کند. ضربه سر او با وجود خروج ناکام پاتریسیو، راهی به دروازه او نیافت و شوت نه چندان محکمش به سادگی در اختیار دروازه‌بان پرتغالی رم قرار گرفت. ادامه حملات لورکوزن تا پایان نیمه اول بی‌نتیجه ماند تا شاگردان مورینیو ۴۵ دقیقه نخست را به سلامت به اتمام برسانند. 

نیمه دوم با افزایش تنش و خطاهای متوالی بازیکنان ۲ تیم آغاز شد. شاگردان مورینیو با ایجاد توقف‌های متوالی ضرب‌آهنگ حملات حریف را گرفتند و دیگر مانند نیمه نخست خبری از سیطره لورکوزن بر توپ و زمین نبود. جدی‌ترین موقعیت بازی در ۲۰ دقیقه نخست، ضربه سر سردار آزمون بود که روی ارسال قوسی تاپ‌سوبا از سمت راست شلیک شد. با این حال قدرت ضربه آزمون به قدری نبود که پاتریسیو را تسلیم کند. ۱۰ دقیقه مانده به پایان مسابقه، سردار یکی از خطرناک‌ترین حملات لورکوزن در این مسابقه را رقم زد اما دروازه رم باز نشدنی بود. توپ روی ریباند حاصل از ضربه عدلی به مهاجم ایرانی رسید اما ضربه محکم توأم با چرخش او با اختلاف اندک از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. بازی در دقایق پایانی با حملات مکرر لورکوزن همراه بود و تعویض‌های هجومی آلونسو و ورود هلوژک و امیری، عرصه را بر جیالو روسی تنگ کرده‌بود. ۸ دقیقه وقت تلف‌شده فرصت جدیدی در اختیار لورکوزن گذاشت اما تیم یک‌پارچه مدافع مورینیو تا آخرین ثانیه به مقاومت در برابر سیلاب حملات حریف ادامه داد و در نهایت با کسب تساوی بدون گل در بای آرنا و با تکیه بر برتری یک‌گله خانگی در مسابقه رفت، راهی فینال لیگ اروپا شد. 

wpxq1irl

n3yeeu3i

سویا، فاتح جدال مهیج در رامون سانچس پیسخوان

یوونتوس در دقایق ابتدایی مقهور حملات حریف بود اما نخستین موقعیت جدی مسابقه روی کرنر ارسال شده توسط فاجولی شکل گرفت. ضربه سر خطرناک فدریکو گاتی می‌توانست کابوس هفته گذشته را بار دیگر بیدار کند، اما واکنش عالی یاسین بونو از گلزنی مجدد او جلوگیری کرد. دروازه‌بان مراکشی ۳ سال پیش هم از ارکان اصلی قهرمانی سویا بود و این بار هم با عملکردی استثنایی نتیجه را حفظ کرد. دقایقی بعد نوبت به شزنی رسید که با یک مهار عالی طلسم دروازه‌ها را حفظ کند. روی یک ارسال تند و تیز، ضربه سر اوکامپوس توپ را به روی خط دروازه هم رساند اما شزنی با جلوگیری از عبور ۴۰ درصد توپ از خط، یووه را در بازی نگه داشت. او دقایقی بعد با مهار شلیک پای چپ دوردست آکونیا همه را به تحسین وا داشت؛ البته بعد از این که دی‌ماریا در طرف دیگر زمین ۲ موقعیت جدی را با ضربه چیپ و شلیک زمینی به بیرون دروازه از دست داد. جدی‌ترین موقعیت یوونتوس در این دقایق ضربه مویزه کین از سمت راست محوطه بود که بعد از اثرگذاری کوچک بونو، به تیر عمودی دورتر دروازه او اصابت کرد‌. روی ضد حمله حاصل از همین شوت، راکیتیچ با یک ضربه روی پای خطرناک از داخل محوطه دروازه یوونتوس را تهدید کرد؛ هر چند شلیک او به بالای دروازه رفت و به دنبال آن ضربه سر فران تورس با واکنش آسان شزنی همراه شد. در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف‌شده نیمه نخست، خطای شدید کوادرادو روی پای فران تورس که روی خط عرضی محوطه جریمه انجام گرفت، می‌توانست سویا را به یک پنالتی به موقع برساند اما تشخیص کمک‌داوران ویدئویی با نظر هواداران حاضر در ورزشگاه متفاوت بود تا مسابقه در نیمه نخست با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم حال و هوای بازی تغییر نکرد و حملات مکرر دو تیم منجر به تهدید هر ۲ دروازه می‌شد. شلیک زمینی ربیو را بونو در ۲ مرحله مهار کرد و در طرف دیگر زمین شزنی ضربه سر نرم باده را مهار کرد؛ پیش از آنکه شوت زاویه دار برایان گیل، بال چپ ۲۲ ساله روخی بلانکو را خنثی کند. هنوز ۱۰ دقیقه از ابتدای نیمه دوم نگذشته‌ بود که رابیو یک موقعیت خطرناک دیگر را هم از دست داد. در حین یک حمله مستقیم، توپ با ۳ پاس از دهانه دروازه به هافبک ۲۸ ساله فرانسوی رسید اما شوت زمینی او با اختلاف اندک از سمت چپ دروازه میزبان بیرون رفت. قبل از اینکه کار به دقیقه ۵۹ برسد، برمر با یک ضربه سر دیدنی دل و جان شاگردان مندیلیبار را لرزاند اما توپ با برخورد به بیرون تیر عمودی سمت چپ دروازه بونو به خارج از زمین رفت. زنگ هشدار برای سویا از ابتدای مسابقه به صدا در آمده بود و در نهایت این دوشان ولاهویچ تازه وارد بود که با نفوذ به قلب دفاع سویا دروازه میزبان را باز کرد. مهاجم صربستانی کمتر از ۲ دقیقه بعد از ورود به زمین توپ را پشت سر یاسین بونو که از دروازه خارج شده‌ بود به تور دروازه میزبان چسباند. سویا بلافاصله بر دامنه حملات افزود و خیلی زود با شلیک مهارنشدنی سوسو کار به تساوی کشیده شد. شوت محشر او از پشت قوس محوطه جریمه شسنی را تسلیم کرد تا بار دیگر همه‌چیز به برابری بکشد. بعد از گل تساوی شدت حملات بی مهابای دو تیم کاهش پیدا کرد، هرچند درخشش شزنی در دقایق پایانی همچنان ادامه داشت و درست در لحظه اتمام ۹۰ دقیقه قانونی در حالی که ضربه سر خطرناک یوسف النصیری، بهترین بازیکن ماه گذشته لالیگا، روی ارسال سوسو راهی تاق دروازه یووه بود، ابر واکنش شزنی شاگردان مندیلیبار را ناکام گذاشت تا بازی با تساوی مجدد، به وقت‌های اضافه بکشد. 

حملات پرتعداد این مسابقه جذاب و دیدنی در وقت‌های اضافه هم ادامه پیدا کرد و کیزا نخستین موقعیت جدی را با شوت زمینی به سمت بونو رقم زد. توپ او به زحمت مهار شد و تنها یک دقیقه بعد، روی ارسال دیدنی برایان گیل، اریک لاملا با یک ضربه سر دیدنی و بلند از پشت نقطه پنالتی، شزنی را وادار به تسلیم کرد. در ادامه سویا در مدیریت بازی موفق بود اما اخراج توماس آکونیای آرژانتینی در دقیقه ۱۱۵ کار را برای سرخ و سفیدهای آندلس دشوار کرد. هرچند سویا با دفاع هوشمندانه در دقایق پایانی در انتهای این فصل سخت با شایستگی به فینال لیگ اروپا صعود کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها