|

کنایه دانیال اسماعیلی فر به ساپینتو!

مدافع پرسپولیس تأکید کرد، اعضای این تیم و هواداران پرسپولیس منتظر تبریک ساپینتو نبوده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس پنجشنبه شب قهرمانی در لیگ برتر ایران را برای هشتمین بار جشن گرفت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ جالب اینجاست که دانیال اسماعیلی‌فر در اولین سال حضورش در پرسپولیس توانست طعم قهرمانی در لیگ را بچشد، او که معتقد است پرسپولیس لایق‌ترین تیم برای قهرمانی بود. اسماعیلی‌فر درباره قهرمانی در لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

این اولین قهرمانی‌ات در لیگ برتر بود، درست است؟

بله، من در دهمین فصل حضورم در لیگ برتر و اولین فصل حضور در پرسپولیس قهرمانی در لیگ را تجربه کردم که واقعاً این قهرمانی لذت‌بخش بود. از این لحاظ که ما حریفان پرقدرتی مثل استقلال و سپاهان داشتیم و قهرمانی در حضور چنین تیم‌هایی واقعاً برای ما لذت‌بخش بود. ما در یک مقطع از لیگ فقط به این فکر کردیم که باید ببریم و در فصلی قهرمان شدیم که دو رقیب ما پرقدرت بودند. اگر این دو تیم قوی نبودند، قهرمانی ما اینقدر لذت نداشت و آنها به همراه پرسپولیس لیگ را جذاب کردند. اینکه سه تیم بالای 60 امتیاز بگیرند نشان می‌دهد که چه لیگ سختی داشتیم و پرسپولیس چه کار بزرگی انجام داده است.

بعد از باخت به سپاهان فکر می‌کردید همه تیم‌ها را ببرید؟

در آن بازی همه چیز از ما گرفته شد و در واقع در خانه خودمان باختیم و سرنوشت قهرمانی از دست‌مان خارج شد. تازه از آنجا جنگیدن برای ما شروع شد، در واقع سپاهان ما را به یک جنگ دعوت کرد و باید بگویم که آنها هم تیم فوق‌العاده‌ای بودند.

استقلال در این فصل قوی‌تر بود یا سپاهان؟

هر دو تیم خوب بودند و شاید ثبات سپاهان بیشتر بود. هر دو تیم به ما برای قهرمان شدن انگیزه دادند. استقلال هم تیم خوبی دارد و اگر دربی را می‌بردند شاید به قهرمانی می‌رسیدند.

در این بین نکته جالب توجه آن است که به‌عنوان یک بازیکن مازندرانی، در استان خودت قهرمانی را جشن گرفتی. در این مورد صحبت می‌کنی؟

من و سعید صادقی هر دو ساروی هستیم. چند هفته پیش به صادقی گفتم قسمت این است که در سرزمین مادری‌مان قهرمان شویم و خدا را شکر این اتفاق رخ داد. باید از حمایت هواداران هم تشکر کنم که برای ما سنگ تمام گذاشتند. تمام هدف ما خوشحال کردن آنها بود.

ساپینتو بعد از بازی با تراکتور گفت دلیلی ندارد به تیمی که لایق قهرمانی نبوده است، تبریک بگوید. نظرت در مور صحبت‌های سرمربی استقلال چیست؟

من صحبت‌های او را ندیدم ولی هیچ یک از پرسپولیسی‌ها از جمله اعضای تیم و هواداران منتظر تبریک این مربی نبودند. این چیزها در فوتبال ایران ظاهراً جا نیفتاده است، ولی برای ما مهم این بود که قهرمان شویم و خوشبختانه قدرت و کیفیت پرسپولیس را به همه نشان دادیم.

ظاهراً برای قهرمانی در جام حذفی هم خیلی انگیزه دارید؟

ما ابتدا باید به بازی با هوادار فکر کنیم که بازی سختی است. سرمربی این تیم آقای الهامی است که هم متخصص جام حذفی است. اول باید از این مرحله عبور کنیم تا بعداً در مورد فینال صحبت کنیم.

از عملکرد خودت در پرسپولیس راضی هستی؟

من نهایت تلاشم را کردم تا خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم. از یک جایی وظایف من عوض شد و خط جلوی پرسپولیس آنقدر خوب کار می‌کرد که دیگر نیازی نبود من نفوذ کنم. طبیعتاً دوست داشتم در حمله هم به تیمم کمک کنم، ولی آن جلو بچه‌ها عالی کار کردند. ما قهرمان شدیم ولی بهترین خط حمله و آقای گل برای پرسپولیس نبود، با این حال بیشترین کلین‌شیت و بهترین خط دفاعی برای پرسپولیس بود. این نشان می‌دهد که در خط دفاعی و دروازه هم کارمان را به بهترین شکل انجام دادیم. ما در هفت بازی آخر فقط یک گل خوردیم و آنهم در بازی با مس کرمان بود که یک گل شانسی بود. ما بعد از باخت به سپاهان بی‌نظیر بودیم و عملکرد پرسپولیس قابل ستایش است. تیم ما لایق قهرمانی در لیگ بود.

بیرانوند هم امسال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت ...

بله، ما با 11 نفر دفاع و حمله می‌کردیم و عملکرد تیمی پرسپولیس فوق‌العاده بود. حتی آنهایی که کمتر بازی می‌کردند به اندازه بقیه بچه‌ها انرژی می‌گذاشتند و کمک می‌کردند. ما مثل برادر پشت هم بودیم.

در مورد عملکرد یحیی گل‌محمدی چه صحبتی داری، قبول داری او با وجود اینکه در مقاطعی از فصل مورد انتقاد قرار گرفت، مهمترین نقش را در این قهرمانی داشت؟

وقتی تیمی را قهرمان می‌کنید دیگر مهم نیست در مورد شما چه حرفی می‌زنند. نیازی نبود آقا یحیی با این قهرمانی خودش را ثابت کند، چون او در گذشته خودش را ثابت کرده بود. ایشان در طول فصل خیلی تحت فشار بود و ما خیلی چیزها را بعد از قهرمانی متوجه شدیم. او طوری رفتار می‌کرد که هیچ فشاری روی بچه‌ها نباشد، ولی خودش خیلی سختی کشید و فشارهای زیادی را تحمل کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها