|

مشکل مجوز استقلال و پرسپولیس مالکیت مشترک بود؟

مسوول کمیته مجوز حرفه‌ای: در مورد مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها حالا نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما مشکل این تیم ها فقط مالکیت مشترک نبود.

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی زارعی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی اظهار داشت: تمام مدارک را از باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای اعم از باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ بانوان و لیگ فوتسال را دریافت کردیم و آخرین فرصت دریافت مدارک ۳۱ فروردین ماه بود. پس از آن باشگاه‌ها ۱۰ روز زمان تکمیل مدارک را داشتند و از ۱۰ اردیبهشت کار بررسی مدارک را آغاز کردیم و این مرحله هم پایان رسید.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از مشرق نیوز؛ وی افزود: ما گزارشاتمان را به هیات بدوی دادیم و این هیات در حال بررسی هستند و تا امروز آخر وقت هیات بدوی صدور مجوز آرای خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کند. پس از آن هم باشگاه‌هایی که مجوز نگرفتند، پنج روز کاری زمان دارند به رای بدوی اعتراض کنند. اگر کسی اعتراض داشته باشند به استیناف می رود. ۱۰ خرداد باید تمام نتایج آرای بدوی و استیناف را جمع آوی کنیم. ۱۰ خرداد باید این آرا برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها تصریح کرد: این تشخیص هیات بدوی و هیات استیناف ما است که در زمان خودش در موردش اظهار نظر خواهد شد و الان نمی توانم در این باره صحبت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه‌ها می‌توانند از روند فرایند اخذ مجوز اطلاعی داشته باشند یا خیر، گفت:‌ باشگاه‌ها روند فرایند را از امروز می توانند اطلاع داشته باشند.

زارعی در رابطه با اینکه سه ماه قبل از ۳۱ خرداد باید تکلیف مالکیت باشگاه‌ها حل شود، اضافه کرد: دقت کنید برای مجوز باشگاهی آیین نامه ای داریم که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا است. کنفدراسیون آیین نامه را برای کشورهای عضو ارسال می کند که این کار در مرداد سال گذشته این کار انجام شده است. کشورهای عضو در این آیین نامه می توانند اصلاحاتی داشته باشند. به شرطی که الزامات دست نخورد. هر کشوری برای خودش می تواند الزامات را ارتقا دهید. بند L۰۳ یک بند الزامی است که ما حق نداریم تغییری در آن ایجاد کنیم. ابهامی که ایجاد شد بر سر بند دوم L۰۳ است که در آن متن انگلیسی صراحتا می گوید اظهار نامه ای که متقاضی در سامانه بارگذاری می‌کند، نباید قدیمی باشد و بیش از سه ماه از ان گذشته باشد. این نکته را به همه باشگاه ها اعلام کردیم که همه باشگاه ها باید تاریخ اظهارنامه شان ۳۰ بهمن باشد. هیچ باشگاهی در این زمینه خوشبختانه اشتباهی نداشته است. همه تاریخ ها هم جدید است. متن انگلیسی کاملا شفاف است.

وی در مورد شفاف سازی در مورد مشکل مالکیت مشترک تاکید کرد: اظهار نظر من ارزشی ندارد. من نه حق رای دارم و نه چیز دیگری. اظهار نظر اعضای بدوی و استیناف ارزشمند است و آن دوستان با دقت بسیار زیاد این نکته را بررسی کردند. این بند هم یک اظهار نامه است. باشگاه اظهار می کند که مالک اصلی من فلان ارکان است. این اظهارنامه معمولا مورد قبول قرار می گیرد. بعد از آن می توانند در تایید اظهارنامه از ما مدارکی بخواهند. اظهارنامه دو باشگاه انجام شده است و بنابر این نه اظهار نظر من ارزشی دارد و نه کمکی می کند.

مسوول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تاکید کرد: بد نیست بروید و از باشگاه های عربستانی که هشت تیم مجوز گرفتند ببنید سهامداران آنها کجا هستند. واقعا رسانه های عربستان هم آنقدر که شما به استقلال و پرسپولیس گیر دادید، گیر می دهند؟ در سالیان گذشته باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل مشکل مالکیت مشترک حذف نشدند.آنها اشکالات فراوانی داشتند که یکی از مهم ترین آنها همین اظهارنامه بوده است.اینکه فکر کنید در سال گذشته به این دلیل مالکیت مشترک حذف شدند اینگونه نیست. مشکل بدهی بوده، بارگذاری نادرست مدارک بوده، آکادمی بوده.

وی خاطرنشان کرد:‌ در باشگاه های لیگ برتر ۱۴ باشگاه متقاضی مجوز بودند. نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان هیچ گونه درخواستی نداشتند و مدارکی بارگذاری نکردند. این باشگاه‌ها را به کمیته انضباطی معرفی کردیم. طبق آیین نامه با این دو باشگاه و باشگاه هایی که مجوز نمی گیرند بر اساس دستور العمل جرایم انضباطی، این باشگاه ها را حتما جریمه می کنیم که این کار را حتما اینجام می دهیم.جرایم سختگیرانه هم از دوستان انضباطی خواهش می کنیم در نظر بگیرند.

زارعی تاکید کرد: آیین نامه مجوز باشگاهی برای لیگ یک هم مصوب شده است. این باشگاه ها هم آیین نامه به آنها ابلاغ شده است. برنامه زمان بندی لیگ یک عقب تر است. متاسفانه شمس آذر مدارکی بارگذاری نکرده و سایر باشگاه ها این کار را انجام می دهند. این باشگاه هم اگر در زمان مقرر این کار را انجام ندهد، حتما جریمه می شود. جرایمی که فقط مالی نیست. البته شاید مالی باشد اما جرایمی مانند بازی در زمین بی طرف و بازی بدون هوادار ممکن است در نظر گرفته شود. سقوط به دسته پایین تر هم اگر یک باشگاه چند فصل از انجام اینکار در سر باز کند، ممکن است در نظر گرفته شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها