|

پرسپولیس به 4 دلیل قهرمان لیگ شد!

پرسپولیس مسیر عجیبی را برای قهرمانی در لیگ طی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس از ابتدای فصل برای جبران ناکامی فصل قبل بسته شد و این تیم لیگ بیست‌ودوم را به امید قهرمانی شروع کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ سرخ‌پوشان بیشترین تعداد هفته‌های صدرنشینی در لیگ را داشتند و هرچند در مقطعی به شدت افت کردند، ولی در نهایت موفق شدند جام قهرمانی را در هفته پایانی بالای سر ببرند. یحیی و تیمش در طول این فصل و برای رسیدن به قهرمانی مسیر شگفت‌انگیزی را طی کردند که در این گزارش آن را مرور می‌کنیم.

قهرمانی که باعث اعتماد به نفس کاذب شد!

پرسپولیس در نیم‌فصل اول خوب بازی نمی‌کرد و اهالی فوتبال نمایش‌های زیبایی از این تیم نمی‌دیدند. با این حال تیم یحیی بازی‌ها را با اقتصادی‌ترین شکل ممکن می‌برد و امتیازات بسیار خوبی جمع کرد. پرسپولیس در نیم‌فصل اول قهرمان شد و شروع نیم‌فصل دوم این تیم هم با پیروزی خانگی مقابل ذوب آهن همراه بود. در آن مقطع پرسپولیس با سپاهان ۵ و استقلال ۸ امتیاز اختلاف داشتند و مقتدرانه صدرنشین لیگ بودند. شاید همین موضوع باعث شده بود تا غرور کاذب به سراغ پرسپولیسی‌ها بیاید و آن‌ها خیلی زود از قهرمانی‌شان مطمئن شده بودند. اتفاقی که باعث شد تا دوران افت پرسپولیس شروع شود و نتایج ضعیف این تیم از راه برسد.

فرا رسیدن خواب زمستانی

دوران افت پرسپولیس دقیقا از هفته شانزدهم شروع شد و قرمزها در طی چند هفته امتیازات زیادی را از دست دادند. پرسپولیس هفته هفدهم لیگ در اهواز به فولاد باخت، هفته هجدهم با آلومینیوم در ورزشگاه آزادی مساوی کرد و پس از یک برد مقابل صنعت نفت، دوباره روبه‌روی هوادار شکست خورد. از دست دادن ۸ امتیاز در ۴ هفته، صدرنشینی را از پرسپولیس گرفت و یحیی گل‌محمدی به‌شدت تحت فشار قرار گرفت. خواب زمستانی پرسپولیس می‌رفت تا کاملا شانس قهرمانی را از این تیم دور کند، با این حال دو برد مقابل نفت مسجدسلیمان و تراکتور باعث شد تا پرسپولیس به قهرمانی امیدوار شود ولی آخرین بازی سال دوباره همه معادلات قهرمانی را به ضرر پرسپولیس کرد. پرسپولیس با شکست سپاهان،‌ می‌توانست صدرنشین شود اما ۱۰ نفره شدن در نیمه اول و گل دقیقه ۹۴ محمد کریمی، باعث شد امتیازات مسابقه را از دست بدهد. فاصله پرسپولیس با سپاهان صدرنشین به ۴ امتیاز رسید و پرسپولیسی‌ها رده دوم را هم به استقلال واگذار کردند. در آن زمان، کمتر کسی تصور می‌کرد آخر فصل، جام قهرمانی به سرخ‌پوشان برسد و تقریبا همه از قهرمانی قرمزها ناامید شده بودند.

طوفان بهاری

با وجود شکست در بازی پایانی سال مقابل سپاهان و اختلاف ۴ امتیازی با این تیم در صدر جدول، پرسپولیس بعد از تعطیلات سال نو فوق‌العاده کار کرد. یحیی و تیمش همه ۷ بازی ممکن را بردند و منتظر لغزش استقلال و سپاهان ماندند تا صدر را پس بگیرند. پرسپولیس در ۷ بازی پایانی فصل، آمار دفاعی فوق‌العاده‌ای به جا گذاشت و فقط یک گل از مس کرمان خورد و ۶ بازی دیگر، توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. ۴ بازی از این ۷ بازی هم، پرسپولیس بیشتر از ۳ گل به حریفانش زد. گل‌گهر و نساجی در دو بازی پایانی از پرسپولیس ۴ گل خوردند و مس کرمان و ملوان هم، ۳ بار مقابل خط حمله پرسپولیس مغلوب شدند.در این ۷ بازی ۳ نتیجه  نقش غیرقابل انکاری در قهرمانی پرسپولیس داشت. مهم‌ترین دربی چند سال اخیر در این فصل برگزار شد و پرسپولیس توانست رقیب سنتی را شکست دهد و ضمن جا گذاشتن استقلال در کورس قهرمانی، خودش را به صدر جدول برساند. اتفاقی که با تساوی خانگی سپاهان مقابل ملوان به وقوع پیوست. دیگر نتیجه مهمی که به نفع پرسپولیس رقم خورد، شکست سپاهان مقابل تراکتور بود که باعث شد اختلاف امتیاز این تیم با پرسپولیس به حداقل برسد. طوفان بهاری پرسپولیس در کنار کسب دو نتیجه ضعیف از سپاهان باعث شد تا سرنوشت قهرمانی دوباره به دست پرسپولیس بیفتد و یحیی و تیمش هم این بار قدر این فرصت طلایی را دانستند و قهرمانی را از آن خود کردند.

هدیه غیرقابل پیشبینی از طرف یار قدیمی!

پرسپولیس با برد دربی ضمن شکست دادن رقیب دیرینه ،هدیه قشنگی به هوادارانش داد. با این حال هدیه اصلی و البته بسیار نفیس ۲۴ ساعت بعد از دربی از طرف یک یار قدیمی رسید که خوشحالی پرسپولیسی ها را چندین برابر کرد. مازیار زارع و تیمش  در ورزشگاه نقش جهان توانستند سپاهان را متوقف کند و پرسپولیس را به صدر جدول برسانند. گل دقیقه ۸۷ سهیل فداکار، گلی بود که مسیر جام قهرمانی لیگ را عوض کرد و پرسپولیس را به آن چیزی که می خواست رساند.مازیار که چند فصل در پرسپولیس بازی کرده بود،اصلا فوتبالیست محبوبی در دوران حضورش در پرسپولیس نبود و چالش های مختلفی هم با هواداران پرسپولیس در مقاطع مختلف داشت. با این حال بعد از متوقف کردن سپاهان در اصفهان ،زارع به یکی از محبوب ترین چهره ها بین هواداران پرسپولیس تبدیل شد و بعید است آن ها لطف بزرگ ستاره سابقشان را فراموش کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها