|

وقتی قانون جدید نقل و انتقالات حسابی استقلال رو به دردسر انداخت!

بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی نمی‌توانند به‌عنوان بازیکن قرضی در لیگ داخلی فعالیت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

اجرای یکی از بندهای دستورالعمل جدید نقل و انتقالات به ضرر دو بازیکن باشگاه استقلال است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، یکی از روزنامه‌های چاپ امروز، از دستورالعمل کارگروه فدراسیون فوتبال برای قراردادهای فصل بیست و سوم رونمایی کرده است. آنطور که گفته شده این دستورالعمل با هدف پایان دادن به ریخت و پاش‌های برخی باشگاه‌ها و کوتاه کردن دست دلالان از این ماجرا تدوین شده و در جلسه‌ای که مدیران تمام باشگاه‌های لیگ برتری در آن حضور داشته‌اند اعلام و به اطلاع آنها رسیده است. این دستورالعمل که 32 بند دارد قرار است به قانون لازم الاجرا برای لیگ بیست و سوم تبدیل شود.

نگاهی به مفاد این قوانین نشان می‌دهد در شرایطی که هنوز نقل و انتقالات تابستانی شروع نشده دو تیم مطرح لیگ برتری با مشکلی جدی مواجه خواهند شد چرا که در بند 21 این دستورالعمل آمده بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی نمی‌توانند به‌عنوان بازیکن قرضی در لیگ داخلی فعالیت کنند.

بر اساس این قانون وضعیت ادامه همکاری سه ستاره باشگاه‌های استقلال و سپاهان یعنی مهدی قایدی، محمد محبی و پیام نیازمند برای فصل بعد در ابهام کامل قرار می‌گیرد چرا که قایدی و محبی به صورت قرضی به ترتیب از شباب الاهلی و سانتاکلارا راهی استقلال شده‌اند و نیازمند هم به همین صورت از پورتیموننزه به سپاهان آمده است و حالا مسئولان این دو باشگاه چاره‌ای ندارند جز اینکه این بازیکنان را از باشگاه‌های اصلی خریداری کنند.

یقینا پرداخت هزینه انتقال دائمی این سه بازیکن بسیار بالا است و بعید است که دو باشگاه سپاهان و استقلال امکان پرداخت مبلغ رضایتنامه دائم این بازیکنان را داشته باشند. البته ممکن است قانون عطف به ما سبق نشود و استقلال و سپاهان بتوانند همچنان از قایدی و محبی و نیازمند استفاده کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها