|

ساعت بازی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان امروز سه شنبه 30 خرداد

در چارچوب فینال رقابت های کافا، سه شنبه 30 خرداد ساعت 18:30 ازبکستان و ایران در ورزشگاه ملی (بنیادکار) تاشکند به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را برای فینال تورنمنت کافا آماده می‌کند که باید در این بازی به مصاف تیم ملی ازبکستان برود. قطعا امیر قلعه‌نویی که اولین تورنمنت خود در دوره جدید حضورش در تیم ملی را تجربه می‌کند به دنبال پیروزی در این بازی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شفقنا؛ تیم های ملی ایران و ازبکستان تا پیش از این ۱۱ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این بین ۵ مصاف در قالب دیدار دوستانه انجام شده است. ۹ برد برای ایران و تنها یک برد برای ازبکستان از برتری همیشگی ملی پوشان ایران مقابل حریف خود در فینال کافا حکایت دارد.

تیم ملی ایران پس از کسب ۲ پیروزی پرگل یعنی ۶ بر یک مقابل افغانستان و ۵ بر یک برابر قرقیزستان، با هدف کسب جام از بیشکک به ازبکستان سفر کرده‌اند و قطعا سخت‌ترین بازی خود در این مسابقات را برگزار خواهند کرد. تیم ملی که از حدود ۱۵ سال قبل در هیچ تورنمنتی جام به دست نیاورده، با پیروزی برابر این حریف می‌تواند ضمن از بین بردن این آمار منفی، با روحیه بهتری خود را در مسیر جام ملت‌ها آماده کند.

جالب است بدانید تنها برد ازبکستان به مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد. جایی که شاگردان کی‌روش در بازی رفت با خوش اقبالی محض میزبان را یک بر صفر بردند اما در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی به شکلی ناباورانه نتیجه را واگذار کردند.

ایران به عنوان تیم دوم قاره کهن در حال حاضر با ازبکستان که در رنکینگ ۷۴ فیفا و دهم آسیا جای گرفته اختلاف ۵۰ رتبه‌ای دارد. در آمار بازی‌های رو در رو نیز تیم کشورمان شرایطش بسیار بهتر است زیرا آمار ۹ برد، یک مساوی، یک باخت، ۱۵ گل زده و ۳ گل خورده را ثبت کرده است که یکی از این پیروزی‌ها مربوط به دوره قبلی حضور قلعه‌نویی است که توانست در جام ملت‌های ۲۰۰۷ حریف را ۲ بر یک شکست بدهد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با ازبکستان:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، امید نورافکن، روزبه چشمی، سعید عزت اللهی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی