|

ستاره ای که بارسلونا را زیر و رو می کند

بارسلونا ماه‌ها به دنبال جذب ایلکای گوندوگان بود و به این هدف بسیار نزدیک شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به دلیل تطبیق پذیری بالا و چند پسته بودن هافبک آلمانی، او یکی از اولویت‌های ژاوی بود. گوندوگان یک جهش بزرگ کیفی در بارسا ایجاد خواهد کرد و می‌تواند قدرت خط میانی بارسا را افزایش دهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با او دست ژاوی برای تغییرات در این منطقه بازتر خواهد شد. آلمانی به بارسا خواهد آمد تا تفاوت ایجاد کند. هواداران بارسلونا احتمالا روز چهارشنبه منتظر اعلام رسمی انتقال هستند.

1890750

بازیکنی همه‌کاره

گزینه‌هایی که گوندوگان به خط هافبک بارسا می‌دهد، زیاد است. او می‌تواند به‌عنوان یک هافبک محوری بازی کند، اگرچه ژاوی باید تشخیص دهد که او چگونه می‌تواند بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشد. او می‌تواند جلوی دو هافبک میانی و به عنوان هافبک تهاجمی بازی کند یا جلوتر از هافبک دفاعی باشد. دید او از بازی کلی است. میزان موفقیت پاس‌های او 88.2 درصد است و در 31 بازی که در لیگ برتر انجام داد، چهار پاس گل داد. با احتساب لیگ قهرمانان، این رقم به هفت پاس گل می‌رسد.

گلزنی و تاثیرگذاری روی گل

گوندوگان به عنوان یک هافبک، هشت گل در فصل گذشته لیگ برتر به ثمر رساند و اگر همه رقابت‌ها را در نظر بگیریم، یازده گل برای او به ثبت رسید او 41 بار شوت زد (20 بار درون چارچوب). ایلکای برای سیتی 37 موقعیت گل نیز ایجاد کرد.

1890749

قدرت در ارسال‌ها و ضربات کاشته

از زمان جدایی مسی، هیچ بازیکنی از بارسلونا نتوانسته از روی ضربه ایستگاهی مستقیم گلزنی کند. به طور خاص، دو سال پیش، در 2 می 2021، کاتالان‌ها گلی به این شکل را جشن گرفتند. از سوی دیگر، گوندوگان می‌داند که گل زدن از ضربات ایستگاهی چیست. مقابل اورتون، یک ماه و نیم پیش، او با یک ضربه آزاد مستقیم توپ را به درون دروازه فرستاد، با ضربه‌ای زیبا که مهار را برای پیکفورد، غیرممکن کرد.

1890748

آشنا به سبک بارسا

انطباق او با تیم می‌تواند روی کاغذ بسیار ساده باشد. این بازیکن آلمانی هفت فصل را زیر نظر پپ گواردیولا سپری کرده و به استثنای اولین سال حضورش در لیگ برتر، همیشه حضور منظمی در ترکیب داشت. او اولین خرید سرمربی کاتالان هنگام ورود به سیتی بود. علاوه بر این، او هم‌تیمی تراشتگن در تیم ملی آلمان است.

قدرت رهبری

بارسلونا فصل بعد سه کاپیتان خود را نخواهد داشت. جرارد پیکه، در دسامبر 2022 و بوسکتس و آلبا، در پایان فصل، تصمیم به جدایی گرفتند. نقش این بازیکنان فراتر از زمین سبز بود. آنها قدرت رهبری و تجربه را به تیم اعمال می‌کردند. گوندوگان در 32 سالگی و به عنوان کاپیتان سیتیزن‌ها به بارسلونا می‌آید. او در ماه اکتبر 33 ساله می‌شود.

1889344

بازیکنی که همه جام‌ها را برده

به استثنای سال اول حضور در سیتی، در بقیه فصول با سیتی جام برد و فصل قبل نیز فاتح سه‌گانه شد. او پنج قهرمانی لیگ برتر، دو جام اتحادیه، دو سوپرجام، دو جام حذفی و یک لیگ قهرمانان اروپا را با سیتی برد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی