|

دغدغه تکراری یحیی برای نقل و انتقالات؛ مهاجم خوب در دسترس نیست!

خط حمله پرسپولیس در فصلی که گذشت عملکرد رضایت‌بخشی نداشت و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی جذب مهاجم را در دستور کار خود قرار بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

احتمالاً سرخ‌پوشان پایتخت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه یک مهاجم خارجی جذب خواهند کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم در شرایطی توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند که شاگردان یحیی گل‌محمدی در طول 30 مسابقه موفق شدند 46 گل به‌ثمر برسانند. نکته جالب‌توجه درباره گل‌های به‌ثمر رسیده برای پرسپولیس، تاثیر کم‌رنگ مهاجمان این تیم است؛ به‌طوری‌که با وجود حضور 9 هفته‌ای لوکادیا در فوتبال ایران، دیگر مهاجمان سرخ‌پوشان نتوانستند رکورد او را بشکنند و 4 مهاجم تخصصی دیگر پرسپولیس جمعاً 6 گل به‌ثمر رساندند!

شیخ دیاباته با وجود آنکه فرصت بازی چندانی را در ترکیب پرسپولیس به‌دست نیاورد، بعد از لوکادیا بهترین مهاجم گلزن پرسپولیس در فصل اخیر بود و عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی و لیاندرو پریرا هم هر کدام توانستند یک گل به‌ثمر برسانند تا مهاجمان تحصص پرسپولیس (با احتساب آمار یورگن لوکادیا)، 12 گل از 46 گل تیم‌شان را در فصل اخیر به‌ثمر رسانده باشند. البته که یحیی گل‌محمدی در مقاطعی از فصل تصمیم گرفت تا در خط حمله تیمش تغییراتی را ایجاد کند و بازیکنانی مانند محمد عمری، امید عالیشاه و وحید امیری سابقه بازی در نوک خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت را دارند.

اصرار یحیی به حفظ پریرا

یحیی گل‌محمدی که برای پر کردن جای خالی یورگن لوکادیا به سراغ جذب لیاندرو پریرا رفت، نتوانست به خواسته خود برسد و مهاجم برزیلی با وجود در اختیار داشتن فرصت کافی انتظارات را برآورده نکرد. با وجود آنکه تصور می‌شد بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، دوره حضور پریرا هم در فوتبال ایران به پایان برسد اما این‌چنین نشد و این مهاجم بلندقامت پرسپولیس هنوز یک فصل دیگر با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد دارد و طبق آخرین صحبت‌های یحیی گل‌محمدی، کادرفنی سرخ‌پوشان هم به حفظ او تمایل دارند.

گل‌محمدی در شرایطی به حفظ لیاندرو پریرا در فهرست تیمش پافشاری می‌کند که شرایط برای شیخ دیاباته متفاوت است. مهاجم مالیایی بعد از اتمام قرارداد یک‌ساله‌اش با پیشنهادی از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس برای ادامه همکاری مواجه نشده تا خیلی زود دوره حضور دیاباته در پرسپولیس به پایان برسد. در بین مهاجمان ایرانی هم مهدی عبدی برای فصل جدید قرارداد دارد و یحیی گل‌محمدی در فهرستی که در اختیار مدیران باشگاه قرار داده، از آن‌ها خواسته تا به سرعت قرارداد عیسی آل‌کثیر را هم تمدید کنند.

مهاجم بعدی هم خارجی است؟

خط حمله پرسپولیس در فصلی که گذشت عملکرد رضایت‌بخشی نداشت و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی جذب مهاجم را در دستور کار خود قرار بدهد. در فهرست اولیه گل‌محمدی گفته می‌شد که برای تقویت خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت، رضا شکاری گزینه موردعلاقه سرمربی پرسپولیس است اما در این میان، شکاری مذاکرات جدی را با مدیران باشگاه سپاهان انجام داده و احتمالاً فصل آینده در جمع طلایی‌پوشان خواهد بود. شهریار مغانلو و شهاب زاهدی هم دیگر گزینه‌های مطرح شده برای حضور در پرسپولیس است که با توجه اینکه این دو بازیکن آزاد نیستند و تحت قرارداد باشگاه‌های خود قرار دارند، جذب آن‌ها ممکن به نظر نمی‌رسد.

یحیی گل‌محمدی با توجه به شرایط بازار تابستانه، تمایلی به جذب محمد عباس‌زاده به عنوان مهاجم آزاد ندارد و گفته می‌شود به جای او، از مدیران باشگاه پرسپولیس خواسته تا شرایط حضور رضا اسدی را در تیم پرسپولیس فراهم آورند و گویا گل‌محمدی شخصاً هم با اسدی مذاکراتی را انجام داده است. در صورتی‌که حضور رضا اسدی در پرسپولیس منتفی شود، یحیی گل‌محمدی راهکاری جز جذب مهاجم خارجی ندارد و به نظر می‌آید که جانشین شیخ دیاباته در فهرست پرسپولیس یک گزینه خارجی خواهد بود.

سرخ‌پوشان پایتخت قرار است تمرینات پیش‌فصل خود را در هفته پیش‌رو آغاز کنند اما به نظر می‌آید که به مرور زمان فهرست بازیکنان پرسپولیس تکمیل خواهد شد و گفته می‌شود که یحیی گل‌محمدی بعد از بررسی گزینه‌های موجود می‌خواهد تصمیم نهایی خود را بگیرد. در نقل‌وانتقالات زمستانه اخیر هم گل‌محمدی دغدغه جذب مهاجم را داشت که جذب بازیکنی مانند پریرا نتوانست انتظارات را برآورده کند و حالا سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت امیدوار است به مانند فصل گذشته، تیمش در زمینه جذب مهاجم خارجی موفق عمل کند و گزینه‌ای مانند لوکادیا برای حضور در پرسپولیس در بازار تابستانه یافت شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی