|

2 ستاره سپاهان کابوس استقلال

سپاهان راه ضربه زدن به تیم استقلال را به خوبی می داند، اما جواد نکونام نیز نشان داده استاد چنین بازی هایی است.

لینک کوتاه کپی شد

سپاهان و استقلال در شرایطی حساس ترین دیدار هفته سوم این فصل لیگ برتر را برگزار خواهند کرد که هر دو تیم مطابق انتظار در این مدت موفق به کسب شش امتیاز شده و از همین ابتدای فصل در بین مدعیان کسب عنوان قهرمانی جای گرفته اند. اما عملکرد سپاهان و برتری در دو دیدار دشوار و البته بازی در اصفهان، باعث شده آنها بخت اول کسب پیروزی در این دیدار لقب بگیرند. اما نباید فراموش کرد جواد نکونام نیز در سال های ابتدایی دوران مربیگری خود ثابت کرده یک سرمربی واکنش گرا بوده و به خوبی راه امتیاز گرفتن در مسابقات دشوار برابر مدعیان را بلد است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از وقایع روز؛ استقلال تحت هدایت این سرمربی جوان و علیرغم همه مشکلات موجود، فصل را بهتر از تصورات آغاز و هواداران خود را به کسب موفقیت امیدوار ساخته است. اما چند نقص محرز در اسکواد استقلال، شرایط این تیم برای کسب نتیجه در مسابقات بزرگ را دشوار می سازد و این یعنی نکونام به نقشه ویژه ای برای کسب امتیاز نیاز دارد.

سپاهان در دو هفته اول لیگ و علیرغم در اختیار نداشتن بخش قابل توجهی از ترکیب خط میانی خود، همچنان از روش فصل قبل بهره برده و البته یک مهره بسیار مهم و موثر را به ترکیب ابتدایی اضافه کرده است. قرار گرفتن رضا اسدی پشت سر شهریار مغانلو، بخش هجومی زردپوشان را قدرتمندتر از فصل قبل کرده و هر دو بازیکن نیز در دو هفته ابتدایی درخشان ظاهر و موفق به گلزنی شده اند

این تغییر بزرگ در خط میانی سپاهان، تنوع تاکتیکی این تیم در بخش هجومی را بیشتر کرده و دیگر به جز تکیه صرف روی ارسال های بی نقص رامین رضاییان یا ساختن مثلث توسط مدافع کناری با بازیکنان وینگر در سمت چپ و راست زمین، سپاهان از عمق خط دفاعی حریفان نیز به خوبی قادر به ضربه زدن به آنهاست. این تفاوت مهم به خوبی در بازی اول سپاهان برابر تراکتور قابل تشخیص بود و البته موقعیت های مهم این تیم پرستاره مقابل ذوب آهن از جمله پنالتی تیم ژوزه مورایس نیز از همین مسیر ایجاد شد.

علیرغم از دست دادن ستاره ای مانند یاسین سلمانی که البته چندان هم مورد توجه مورایس نبود، خط میانی سپاهان با رضا اسدی قدرتمندتر از فصل قبل شده و همچنین تا چند هفته دیگر شاهد اضافه شدن هافبکی مانند امید نورافکن با قابلیت ارسال پاس های مستقیم و البته ضربات بیرون محوطه و درخشان این بازیکن نیز خواهیم بود.

بدین ترتیب بی تردید یکی از دشوارترین آزمون های فصل در انتظار خط دفاعی استقلال خواهد بود. تیمی که در دو هفته ابتدایی موفق به ثبت کلین شیت شده و البته برابر ملوان خوش شانس بود که دروازه اش را بسته نگه داشت. اما در همان نیمه اول بازی مقابل صنعت نفت و البته در طول ۹۰ دقیقه دیدار با ملوان، عمق دفاع تیم تحت هدایت جواد نکونام آسیب پذیر نشان داد و حتی پنالتی تیم مهمان نیز از جا ماندن ابوالفضل جلالی و البته خطای بد مرادمند حاصل شد. نکته ای که بی تردید به شدت مورد توجه ژوزه مورایس قرار گرفته و می تواند پاشنه آشیل این تیم در بازی حساس این هفته لقب بگیرد.

نباید فراموش کرد جناحین استقلال در این دو هفته فعال و رونده ظاهر شده و سه بار برابر نفت موفق به گلزنی یا گل‌سازی شدند. پس دور از ذهن نیست به عنوان مثال همانند بازی برگشت فصل گذشته سپاهان برابر پرسپولیس در لیگ برتر، مورایس تصمیم بگیرد مدافعان کناری خود به خصوص رامین رضاییان را عقب بگذارد و وظیفه خلق موقعیت را به هافبک میانی و البته وینگرهای تیمش واگذار کند.

کار دشوار استقلال در بازی فردا شب، گرفتن سرعت از بازیکنان خط میانی سپاهان است و آنها نباید اجازه بدهند ارتباط بین مغانلو و رضا اسدی مانند این دو هفته شکل بگیرد. استفاده از دو هافبک دفاعی و قرار دادن آرش رضاوند در مقابل آنها، حربه احتمالی جواد نکونام برای برتری نفری و پیروزی در مستطیل مقابل خط دفاعی استقلال خواهد بود و ممکن است مهدی پور جای خود را به زبیر نیک نفس بدهد با خصوصیات دفاعی بیشتر بدهد تا او در کنار روزبه چشمی، منافذ موجود در عمق خط دفاعی را پوشش دهند. باز کردن دروازه سپاهان برای تیم مهمان اصلا آسان نخواهد بود، اما نباید فراموش کرد عمق خط دفاعی تیم مورایس نیز آسیب پذیر است و تیمی در بازی بزرگ این هفته به برتری خواهد رسید که قادر به یافتن فضا بین دو مدافع میانی و منطقه بین آنها و مدافعان کناری باشد. هر نفوذی از سوی مدافعان کناری، ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای استقلال یا سپاهان داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی