|

تاثیر عجیب لیونل مسی روی فوتبال آمریکا

ورود مسی به اینترمیامی می‌تواند باعث تغییر قوانین MLS شود.

لینک کوتاه کپی شد

لیونل مسی هنوز اولین بازی خود را در MLS با اینترمیامی انجام نداده است، اما حضور او این پتانسیل را دارد که تغییرات قابل توجهی در قوانین لیگ ایجاد کند. این بازیکن آرژانتینی قرار است بامداد یک‌شنبه اولین بازی خود را در MLS مقابل نیویورک ردبولز انجام دهد و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ورود او می‌تواند با تغییر قوانین اساسی در سراسر لیگ همراه باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ به نوشته اتلتیک، مدیران مختلف MLS بر این باورند که برای مهار کامل تاثیر مسی به شیوه‌ای حتی قابل توجه‌تر از زمانی که دیوید بکام در سال ۲۰۰۷ به لس‌آنجلس گلکسی پیوست، تیم‌ها باید از نظر هزینه‌های خرید بازیکنان و دستمزدها، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند.

بر اساس قوانین فعلی، هر یک از ۲۹ تیم مجاز است تنها سه بازیکن تعیین‌شده داشته باشد که می‌توانند بیش از سقف حقوق لیگ درآمد داشته باشند. در اینترمیامی، مسی در کنار سرخیو بوسکتس و لئوناردو کامپانا در رده بازیکنان تعیین‌شده قرار می‌گیرد. در این تیم، جوردی آلبا با دستمزد سالانه ۱.۶۵ میلیون دلار، از طریق استفاده از صندوق پول تخصیص هدفمند (TAM) با باشگاه قرارداد امضا کرد، این صندوق به تیم‌ها اجازه می‌دهد بازیکنانی را که بیش از حداکثر دستمزد لیگ دریافت می‌کنند را به خدمت بگیرند؛ و هر تیم به ۲.۸ میلیون دلار دسترسی دارد.

مذاکرات در مورد تغییرات احتمالی در قوانین در طول جلسه هیئت مدیره MLS در واشنگتن دی‌سی در ماه ژوئن رخ داد. تاد دوربین، یکی از مدیران لیگ، برای این منظور سخنرانی کرد و برخی از رهبران لیگ هم با او هم‌عقیده بودند که برای سرمایه‌گذاری بر خرید مسی، تغییراتی در قوانین لیگ لازم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی