|

با هایجک گل گهر تورس هم از چنگ استقلال پرید

پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که هافبک اسپانیایی و 34 ساله با مدیران باشگاه گل‌گهر برای همکاری به توافق رسیده

لینک کوتاه کپی شد

مذاکره هافبک موردعلاقه جواد نکونام با تیم گل‌گهر سیرجان نهایی شده و او در لیگ بیست‌وسوم در جمع شاگردان مارینوس اوزونیدیس کارش را پیش خواهد برد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، روبرتو تورس ستاره سرشناس اسپانیایی که بعد از بیش از یک دهه فعالیت در تیم اوساسونا تصمیم به جدایی از این تیم گرفت، فصل گذشته با پیشنهاد جواد نکونام برای حضور در فولاد خوزستان مواجه شد و با توجه به شناخت متقابل طرفین از یکدیگر، شرایط برای تورس در فوتبال ایران فراهم شد و این ستاره باتجربه به پیشنهاد فولادی‌ها پاسخ مثبت داد و به جمع شاگردان نکونام پیوست. البته که همکاری طرفین چندان هم طولانی نشد و در لیگ برتر آن‌ها تنها در 4 مسابقه با یکدیگر در قامت استاد و شاگرد همکار بودند!

نکونام از سمتش در فولاد کناره‌گیری کرد و علیرضا منصوریان جانشین او شد. با وجود شایعاتی که درباره جدایی احتمالی روبرتو تورس به میان آمد اما این ستاره اسپانیایی که در اولین بازی‌اش در تیم فولاد موفق شد برای تیمِ جواد نکونام گل پیروزی‌بخش در دیدار با پرسپولیس را به‌ثمر برساند، در جمع شاگردان منصوریان کارش را پیش برد و در لیگ بیست‌ودوم توانست آمار 2 گل زده و 2 پاس گل را خود به جای بگذارد و یکی از ارکان کلیدی ترکیب فولاد به شمار می‌رفت.

درخواست عجیبی که تورس را از استقلال دور کرد!

تورس بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم تصمیم گرفت تا دیگر قراردادش را با فولادی‌ها تمدید نکند؛ به‌ویژه آنکه کوچ جواد نکونام به استقلال باعث شد تا او برای همکاری دوباره با این سرمربی باتجربه وسوسه شود. نکونام هم در لیست نقل‌وانتقالاتی خود نام روبرتو تورس را جای داد و از مدیران باشگاه استقلال خواست تا با او وارد مذاکره شوند که مذاکرات با تورس در چند نوبت و به شکلی فرسایشی ادامه پیدا کرد اما سرانجام آبی‌ها توانستند او را برای حضور در تیم‌شان متقاعد کنند.

هافبک اسپانیایی در ابتدا خواهان 800 هزار دلار بود که گفته می‌شود او رقم موردنظرش را به 600 هزار دلار تعدیل کرده اما در نقطه مقابل شرایط مالی باشگاه استقلال باعث شده تا آن‌ها برنامه‌ای برای امضای قرارداد به مبلغ بیش از 500 هزار دلار با تورس نداشته باشند! همین مسئله باعث شد تا وجود پافشاری‌های انجام شده از سوی جواد نکونام برای جذب روبرتو تورس، اما مدیران باشگاه استقلال نتوانند با او به توافق برسند و این ستاره باتجربه که در چندین پست مختلف از جمله هافبک پشت مهاجم و وینگر توانایی بازی دارد به فهرست آبی‌پوشان پایتخت اضافه نشود.

بمبی که در سیرجان منفجر می‌شود

استقلالی‌ها هم در دوره مدیریت حجت کریمی و هم در دوره مدیریت علی خطیر با تورس مذاکره کردند و امید داشتند که او رقم موردنظرش را تعدیل کند اما ستاره اسپانیایی با توجه به ارقام دریافتی در سالیان گذشته، تصمیمی نداشت تا بیش از پیش بخواهد به استقلالی‌ها تخفیف بدهد. همین مسئله باعث شد تا او از استقلال دور شود اما جالب آنکه سایر تیم‌های ایرانی برای جذب او پا پیش گذاشتند و سرانجام یک تیم ایرانی توانست با تورس به توافق برسد. روز گذشته جواد نکونام در لفافه سعی کرد خبر انتقال تورس را به یک تیم ایرانی بدون آنکه اسمی بیاورد، اعلام کند؛ به‌طوری‌که او در این‌باره گفت: «با روبرتو تورس به مدت یک ماه صحبت کردیم، ولی این خبر را بدهم که او به یکی از تیم‌های ایرانی پیوسته است. با زحماتی که کشیده شد، تورس را نیز از دست دادیم».

نکونام نامی از تیمی که با تورس به توافق رسیده به زبان نیاورد اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که هافبک اسپانیایی و 34 ساله با مدیران باشگاه گل‌گهر برای همکاری به توافق رسیده و قراردادش با این تیم سیرجانی نهایی شده است. گل‌گهری‌ها که به دنبال ابراهیم بایش و کاسیانو دیاس بودند، فعلاً در زمینه جذب این دو بازیکن نتوانسته‌اند موفق باشند و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها به سراغ هافبک اسپانیایی بروند که مذاکرات با تورس مثبت پیش رفته است و جذب این ستاره اسپانیایی بدون‌شک می‌تواند بیش از پیش فاز تهاجمی گل‌گهر را تقویت کند.

مدیران باشگاه گل‌‎گهر فعلاً واکنشی به جذب تورس نداشته‌اند اما آخرین پیگیری‌ها از این باشگاه حکایت از آن دارد که قرارداد تورس بعد از هشتم شهریورماه (پایان پنجره تابستانه) نهایی خواهد شد تا او به عنوان یک بازیکن آزاد به فهرست تیم سیرجانی اضافه شود و از هفته پنجم که بعد از تعطیلات فیفادی خواهد بود، در صورت صلاحدید مارینو اوزونیدیس به ترکیب گل‌گهر سیرجان اضافه شود. جالب آنکه روبرتو تورس اولین خرید خارجی گل‌گهر در بازار تابستانه محسوب می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در نقطه مقابل، وسلی دوس‌سانتوس و کیروش استنلی سوارز از فهرست گل‌گهر در بازار نقل‌وانتقالات خارج شدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی