|

وقتی بمب های تراکتور در مستطیل سبز خیلی زود خنثی شدند!

عملکرد ضعیف خریدهای تابستانی تراکتور در روند سینوسی سرخ‌پوشان تبریزی در 4 هفته ابتدایی موثر بود.

لینک کوتاه کپی شد

عملکرد ضعیف خریدهای تابستانی تراکتور در روند سینوسی سرخ‌پوشان تبریزی در 4 هفته ابتدایی موثر بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، تراکتور تبریز پررفت‌وآمدترین تیم بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود و سرخ‌پوشان تبریزی 12 بازیکن جدید به خدمت گرفتند و با 14 بازیکن فصل گذشته خود قطع همکاری کردند. جالب آنکه از میان 12 خرید انجام شده هم تراکتوری‌ها با علی شجاعی و سعید آقایی قطع همکاری کردند تا فهرست آن‌ها دستخوش تغییرات مهمی شود. با توجه به ورودی‌های سرشناس تراکتور در بازار نقل‌وانتقالات، انتظار می‌رفت که آن‌ها بتوانند شروع خوبی در لیگ بیست‌وسوم داشته باشند اما شرایط مطابق پیش‌بینی‌ها رقم نخورد.

شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد نادری، مهدی حسینی، آلوارو خیمنز، امیرحسین حسین‌زاده، سیامک نعمتی، عارف رستمی و مهدی عبدی 10 خرید تابستانی تراکتور محسوب می‌شوند که باید در کنار این فهرست، بازگشت حسین پورحمیدی به جمع سرخ‌پوشان تبریزی را هم لحاظ کرد؛ چرا که پورحمیدی در فصول اخیر به عنوان بازیکن قرضی در تیم آلومینیوم اراک حضور داشت اما برای حضور در لیگ بیست‌وسوم، شرایط متفاوت بود و او جانشین محمدرضا اخباری در فهرست تراکتوری‌ها شد.

خریدهای تابستانی تراکتور در شرایطی‌که انتظار می‌رفت عصای دستِ پاکو خمس شوند اما برخلاف انتظار نتوانستند آمار و ارقام خوبی را از خود به‌جای بگذارند و بررسی دقیق‌تر کارنامه خریدهای تابستانی سرخ‌پوشان تبریزی نشان می‌دهد که آن‌ها در 4 هفته ابتدایی فصل جدید فرصت خودنمایی پیدا نکردند و به نظر می‌رسد که تراکتوری‌ها برای حضور در کورس مدعیان، نیاز به آن دارند تا خریدهای تابستانی‌شان به فرم ایده‌آل برسند و با درخشش آن‌ها بتوانند خود را به جمع تیم‌های برتر جدول اضافه کنند.

پراشتباه مثل شجاع و عارف

شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی به عنوان زوج خط دفاعی تراکتور نتوانستند در 4 هفته ابتدایی عملکرد خوبی را از خود به‌جای بگذارند. هر چند که عملکرد آن‌ها در مصاف با تیم‌های مس رفسنجان و استقلال خوزستان بهبود پیدا کرد و توانستند نمایش کم‌اشتباه‌تری را از خود به جای بگذارند اما عملکرد ضعیف‌شان در دوئل با سپاهان و پرسپولیس باعث شد تا همچنان عملکرد آن‌ها موردنقد هواداران تراکتور باشد و این دو ستاره باتجربه باید امیدوار باشند که در تعطیلات فیفادی بتوانند خود را به فرم ایده‌آل برسانند. البته که در کنار خلیل‌زاده و آقاسی، پورحمیدی هم روند پرنوسانی در خط دروازه تراکتور داشت و اشتباهات این مثلث تاثیر پررنگی در تیره‌روزی‌های تراکتور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشت.

ناکامی پرسپولیسی‌های سابق!

خط دفاعی تراکتور در سمت راست‌وچپ هم نونوار شد و بعد از جدایی بازیکنانی مانند سجاد دانایی و ابوالفضل رزاق‌پور، مهدی شیری و محمد نادری در کنار سعید آقایی به تراکتور پیوستند. عملکرد آقایی موردپسند خمس نبود و خیلی زود جدا شد اما شیری و نادری هم فعلاً نتوانسته عملکرد تاثیرگذاری در ترکیب تیم جدیدشان داشته باشند. محمد نادری امید به آن دارد تا بعد از تعطیلات فیفادی با پایان‌یافتن مصدومیتش بتواند به کمک تراکتور بیاید و پاسخ اعتماد پاکو خمس را بدهد و مهدی شیری هم در تلاش است تا فرصت بازی بیشتری به‌دست آورد و بتواند در روند نتیجه‌گیری سرخ‌پوشان، تاثیر مثبتی بگذارد.

ناامیدکننده مثل خیمنس و حسین‌زاده

آلوارو خیمنس با سابقه بازی در لالیگای اسپانیا از جمله پرسروصداترین خریدهای تراکتور بود. با وجود اعتماد پاکو خمس به این ستاره باتجربه اما خیمنس نتوانسته عملکرد رضایت‌بخشی در ترکیب تراکتور داشته باشد و عملکرد پرنوسان و ضعیف او باعث شده تا هواداران تراکتور نسبت به جذب این بازیکن انتقاد کنند. البته که این وینگر باتجربه امید دارد بتواند در تعطیلات فیفادی با همبازیان خود در تراکتور هماهنگی بیشتری پیدا کند و شرایط بهتری را به‌دست آورد. امیرحسین حسین‌زاده هم با وجود آنکه روزهای پرماجرایی را در تبریز گذرانده و یکی از خریدهای مهم تراکتور به‌شمار می‌رفت، نتوانسته فعلاً انتظارات را برآورده کند و ناکام در تکرار روزهای خوبش در استقلال بوده و امیدوار است بتواند بعد از تعطیلات فیفادی جبران‎مافات کند.

حسینی و عبدی به روزهای خوش چشمک زدند

مهدی حسینی و مهدی عبدی جزو معدود خریدهای موفق تراکتور هستند. حسینی هر گاه در ترکیب تراکتور به میدان رفته توانسته در میانه زمین عملکرد قابل قبولی را از خود به‌جای بگذارد و جزو خریدهای موفق تراکتور محسوب می‌شود. مهدی عبدی هم بعد از آنکه به ترکیب تراکتور اضافه شد، توانست در اولین مسابقه گلزنی کند و در دومین دیدار خود با پیراهن تراکتور هم فرصت گلزنی داشت که ناکام ماند. با این‌حال با توجه به عملکرد خریدهای تابستانی تراکتور می‌توان به عبدی نمره قبولی داد. عارف رستمی هم روزهای پرنوسانی در ترکیب تراکتور داشته و به نظر می‌رسد برای قضاوت بهتر عملکرد او باید منتظر از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر بود و دید آیا نوسان این بازیکن به پایان می‌رسد و می‌تواند اوج‌گیری داشته باشد یا او هم به جمع خریدهای ناموفق تراکتور در بازار تابستانه اضافه می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محمد ارسالی در

    آقا اولا اسم تیم تراکتورسازی نیست و تراکتور تبریزه
    ثانیا وقتی ۱۴ نفر از ترکیب تیم تغییر کرده با کدوم منطق انتظار داشتی تیم نتیجه خوبی بگیره ؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی