|

4 سال محرومیت در انتظار فوق ستاره فرانسوی؟!

پل پوگبا به علت مثبت بودن تستوسترون پس از اولین بازی فصل یوونتوس تعلیق شد.

لینک کوتاه کپی شد

روز دوشنبه خبری مثل بمب در فوتبال ایتالیا ترکید؛ «پل پوگبا ستاره فرانسوی یوونتوس دوپینگ کرده است!»

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ در پی تخلف ستاره یووه، پل پوگبا به طور موقت توسط سازمان ضد دوپینگ تعلیق شد. تست دوپینگ پوگبا تایید شد و تستوسترون در خون او به مقدار زیاد دیده شد، اگر او در این مورد گناهکار شناخته شود می‌تواند با محرومیت ۴ ساله روبه‌رو شود.

از خبر کوریره تا تأیید یوونتوس

نشریه ایتالیایی کوریره دلا سرا ادعا می‌کند که پس از اولین بازی یوونتوس در فصل جدید، تستوسترون در آزمایش پوگبا کشف شده است. پوگبا هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده، اما سازمان ضد دوپینگ ایتالیا این بازیکن فرانسوی را به طور موقت محروم کرده است. در بیانیه‌ای آمده است: «دادگاه ملی مبارزه با دوپینگ اعلام می‌کند که با پذیرش درخواست دادستانی ملی مبارزه با دوپینگ، اقداماتی را برای تعلیق ورزشکار پل پوگبا به دلیل نقض مواد ۲.۱ و ۲.۲ انجام داده است.»

باشگاه پوگبا، یوونتوس، محرومیت موقت را تایید کرد و نوشت: «باشگاه فوتبال یوونتوس اعلام می‌کند که امروز، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳، پل لابیله پوگبا پس از نتایج آزمایشات انجام شده در ۲۰ آگوست ۲۰۲۳ حکم تعلیق احتیاطی از دادگاه ملی ضد دوپینگ دریافت کرد. باشگاه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که مراحل بعدی روند را بررسی کند.»

پل متخلف نیست!

رافائلا پیمنتا، ایجنت پوگبا گفت: «ما منتظر نتایج هستیم و اکنون نمی‌توانیم چیزی بگوییم. مطمئنا پوگبا هرگز نمی‌خواست قوانین را زیر پا بگذارد. من می‌توانم این را تضمین کنم»

تستوسترون هورمونی است که می‌تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد و در انواع محصولات بدون نسخه در داروخانه‌ها یافت می‌شود. این ماده به طور طبیعی در مردان وجود دارد. آزمایش‌هایی که روی ورزشکاران انجام می‌شود به دنبال اشکال مصنوعی تستوسترون در سیستم‌های عضلانی آن‌ها است.

از خودت دفاع کن

پوگبا سه روز فرصت دارد تا نمونه‌ای برای تحلیل متقابل ارائه کند. اگر تست دوپینگش تایید شود با محرومیت دو ساله روبرو خواهد شد. و اگر متهم شود که عمدا این دارو را مصرف کرده محرومیتش تا ۴ سال طول خواهد کشید.

پوگبا تابستان گذشته پس از پایان قراردادش با منچستریونایتد، در یک انتقال آزاد به تیم سابقش یوونتوس پیوست، اما مصدومیت‌ها باعث شد که در تنها ۱۰ بازی حضور پیدا کند. آخرین حضور پوگبا در اوایل این ماه در پیروزی ۲-۰ یوونتوس در امپولی رخ داد. اما سرمربی تیم مکس آلگری پس از آن مدعی شد که او از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی جدیدی شده است. آلگری گفت: «پوگبا از ناحیه کمر احساس درد می‌کند، باید منتظر جواب آزمایش‌ها باشیم.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی