|

نبیل باهویی مهاجم تازه پرسپولیس با آمار یک گل زده!

پرسپولیس در حالی با این بازیکن در دقیقه 90 قرارداد بست که گفته می‌شود او بیشتر از اینکه در نوک حمله به میدان برود بیشتر وینگر بوده

لینک کوتاه کپی شد

بعد از منتفی شدن حضور فیلیپ کایسدو در پرسپولیس از صبح دیروز بحث حضور یک مهاجم سوئدی در این تیم قوت گرفت. گزینه‌ای که قبل‌تر هم نام او به میان آمده بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایران؛ سرانجام حدود دو ساعت قبل از آخرین فرصت ویرایش فهرست آسیایی‌ و ارسال آن برای ای‌اف‌سی پرسپولیس موفق شد با نبیل باهویی بازیکن سوئدی که اصالت مراکشی دارد قراردادی به مدت یک فصل منعقد کند.

این بازیکن بلند‌قامت و ۳۲ ساله از لیگ ستارگان قطر به لیگ برتر خلیج فارس خواهد آمد. او سال گذشته برای القطر توپ زد. وی سابقه بازی در تیم ملی سوئد را هم در کارنامه فوتبالی خود دارد و در رده باشگاهی در لیگ‌هایی چون سوئد، اتریش، سوییس، عربستان و قطر به میدان رفته است و بازی در بوندس‌لیگا را هم با هامبورگ تجربه کرده است. این مهاجم فصل قبل کلاً 13 بازی انجام داده. چهار بازی در تیم سونسکا سوئد و 9 دیدار در القطر در لیگ ستارگان این کشور. او یک گل در تیم سوئدی (‌جام حذفی این کشور) به ثمر رسانده و 493 دقیقه به میدان رفته است اما در القطر گلی نزده. او بین سال‌های 2014 تا 2015 هشت بازی برای تیم ملی سوئد انجام داده اما گلی به ثمر نرسانده و فقط دو پاس گل داده است. باهویی فصل قبل در تیم القطر همبازی بشار رسن بود اما فروغی نداشت. گفته می‌شود این بازیکن با رقمی حدود 500 هزار دلار به پرسپولیس پیوسته است. باهویی شصت و یکمین بازیکن خارجی و نخستین بازیکن سوئدی پرسپولیس است. تا کنون ۶۰ بازیکن خارجی، تحت قرارداد با پرسپولیس بوده‌اند. نخستین آنها و یکی از برترین‌ها، آلن ویتل بود که هنوز رکورد گلزنی را در اختیار دارد و آخرین نفر لئاندرو پریرا. در میان این ۶۰ بازیکن بودند نفراتی که بدون انجام بازی، جمع سرخپوشان را ترک کردند. بعضی حتی به ایران پا نگذاشتند و فقط قراردادی منعقد و پولی پرداخت شد که آن نیز پس از طرح شکایت از باشگاه بود. در این بین بازیکنانی هم آمدند که بسیار تأثیرگذار ظاهر شدند و محبوبیت بسیاری نیز نزد هواداران پیدا کردند.

پرسپولیس در حالی با این بازیکن در دقیقه 90 قرارداد بست که گفته می‌شود او بیشتر از اینکه در نوک حمله به میدان برود بیشتر وینگر بوده. این اتفاق وقتی عجیب به نظر می‌رسد که پرسپولیس از جذب وینگر توانایی مثل ماشاریپوف ازبک انصراف داد چرا که در این پست بازیکنان زیادی داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی