|

طارمی در جمع پنج گلزن برتر جهان

مهدی طارمی در جمع 5 گلزن برتر مسابقات بین المللی در سال 2023 قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی طارمی که یکی از مهره‌های کلیدی باشگاه پورتو در طی چند سال گذشته بوده، در طی 156 مسابقه ای که برای این تیم به میدان رفته توانسته آمار فوق‌العاده قابل توجه 86 گل و 50 پاس گل را ثبت کند تا بدون تردید به یکی از بازیکنان فراموش‌نشدنی تاریخ باشگاه پورتو بدل شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، طارمی در تیم ملی هم آمار خوبی از حیث گلزنی دارد و تا امروز توانسته 38 گل ملی را به نام خود ثبت کند تا در جمع گلزنان برتر تاریخ فوتبال ملی ایران قرار گرفته باشد.

در چنین شرایطی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال در پایان ماه سپتامبر سال 2023 میلادی (8 مهر)، برترین گلزنان بین‌المللی فوتبال جهان سال جاری را معرفی کرده که نام مهدی طارمی هم در بین برترین نفرات دیده می‌شود.

ezgif.com-webp-to-jpg (1)

نفر اول این لیست، روملو لوکاکوست که 3 گل در بازیهای باشگاهی بین‌المللی زده و 9 گل ملی هم در کارنامه او دیده می‌شود.

بعد از لوکاکو و زکی آمدونی، ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی و جرمان کانو مهاجم تیم فلومیننزه برزیل با 11 گل، در رده‌های بعدی قرار دارند و بعد از آنها نام مهدی طارمی دیده می‌شود که یک گل در بازیهای باشگاهی بین‌المللی – گلزنی مقابل شاختار در لیگ قهرمانان اروپا – و 9 گل ملی دیده می‌شود تا با 10 گل زده، در رده پنجمین گلزن برتر مسابقات بین‌المللی تا پایان ماه سپتامبر قرار بگیرد.

9 گل ملی او شامل دو هت‌تریک مقابل افغانستان و قرقیزستان در مسابقات کافا، دبل مقابل آنگولا و گل به روسیه در بازیهای دوستانه بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی