|

چرا برانکو سرمربی استقلال نشد؟

برانکو دو سال قبل از این که به پرسپولیس بیاید از استقلال پیشنهاد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

 استقلال قبل از پرسپولیس به برانکو پیشنهاد همکاری داده بود اما به دلیل برکناری فتح‌الله‌‌زاده مذاکرات دو طرف متوقف شد و برانکو دو سال بعد به پرسپولیس رفت. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران تاثیرات زیادی گذاشته است. او یک دوران نسبتا موفق با تیم ملی ایران داشت و یک دوران سرشار از موفقیت با پرسپولیس. او پرسپولیس را که تبدیل به یک تیم معمولی شده بود تبدیل به تیمی بزرگ کرد. پرسپولیس با برانکو به روزهای اوجش برگشت و برای همین پرسپولیسی‌ها برای او ارزش و احترام زیادی قائل هستند.

اما در سال‌هایی که برانکو در فوتبال ایران کار کرد، چند بار یک سوال جنجالی مطرح شد. این که برانکو در صورت دریافت پیشنهاد از استقلال به این تیم می‌رود یا نه. برانکو قبلا هم به این سوال پاسخ داده بود. اما در آخرین مصاحبه‌اش که در همین هفته منتشر شد باز هم در این باره صحبت کرده است. 

برانکو درباره احتمال کار در استقلال گفته است: «سوال سختی است. ساده لوحانه است اگر من بلافاصله بگویم نه. چون من حرفه‌ای هستم. همه جای دنیا انتقال به تیم حریف عادی است. مثلا از چلسی به آرسنال. یا مثلا از رئال مادرید به بارسلونا. یا در ایتالیا از اینتر به یوونتوس. استقلال برای من خیلی عزیز است. احترام بسیاری برای روابطی که در فوتبال ایران وجود دارد قائل هستم. ولی فکر کنم نپذیرم.» 

برانکو قبلا هم در این باره حرف زده بود. او اردیبهشت ماه سال 1399 درباره احتمال سرمربیگری در استقلال گفته بود: «رفتن من به استقلال در واقع یک نوع بی‌احترامی دو طرفه برای هواداران این تیم و پرسپولیس است. خود استقلالی‌ها هم من را سرمربی پرسپولیس می‌شناسند.»  

اما نکته این است که اگر قبل از حضور در پرسپولیس، شرایط کار در استقلال فراهم می‌شد احتمال داشت برانکو سرمربی استقلال شود. چون قبلا این پیشنهاد به او شده بود و حتی مذاکراتی هم انجام شده بود.

برانکو دو سال قبل از این که به پرسپولیس بیاید از استقلال پیشنهاد داشت. او با این باشگاه مذاکره هم کرد. اما دو سه روز بعد از اولین مذاکره علی فتح‌الله‌زاده از مدیر عاملی باشگاه استقلال برکنار شد و مذاکرات ادامه پیدا کرد. به همین دلیل ماجرا در مذاکرات اولیه متوقف ماند.

در واقع این طور به نظر می‌رسد که اگر در همان سال‌ها مذاکرات استقلال با برانکو به نتیجه نهایی می‌رسید این مربی به استقلال می‌‌رفت و هرگز پا به پرسپولیس نمی‌گذاشت. اما بعد از این که به پرسپولیس رفت و چند سال موفق را در این تیم سپری کرد دیگر نتوانست خودش را برای رفتن به استقلال راضی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی