|

تکلیف تکرار بازی سپاهان - الاتحاد مشخص نیست؟

آیین نامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دست کنفدراسیون را برای هرگونه جریمه و محکومیت سپاهان باز می گذارد.

لینک کوتاه کپی شد

درباره سرنوشت‌ بازی سپاهان - الاتحاد و رأی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا حدس و گمان های زیادی وجود دارد که شاید مهم‌ترین نگرانی سه‌ بر صفر شدن‌ بازی به‌ نفع الاتحاد باشد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در مقررات‌ انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط دو مورد هست که‌ به‌ صراحت سه‌ بر صفر شدن‌ نتیجه بازی پیش بینی شده است‌؛ یکی حاضر نشدن برای‌ شروع بازی یا ادامه‌ بازی و دومی استفاده‌ از بازیکن غیر مجاز که‌ هیچ کدام از این ها شامل‌ سپاهان نمی شود. آنچه که‌ کمیته انضباطی می‌تواند براساس‌ آن سپاهان را مجازات‌ کند، ماده‌ ۶۴ آیین نامه انضباطی است که‌ مربوط به‌ قصور باشگاه‌ در انجام‌ وظایف و تعهداتش در سازماندهی و برگزاری بازی است‌ و جریمه آن حداقل‌ پنج هزار دلار است‌.

اما آنچه موجب‌ نگرانی است‌ بند بعدی آیین نامه انضباطی است‌ که‌ اظهار می کند چنانچه این تخلف و قصور با اهمیت و شدید باشد، کمیته می تواند هر کدام از مجازات های هجده گانه ذکر شده‌ در آیین نامه (اسلایدهای چهارم و پنجم‌) را درنظر بگیرد: از جمله‌ توبیخ،  بازی در زمین بی طرف، محرومیت از بازی در استادیوم خاص، حذف از دوره‌ جاری یا آتی رقابت ها، سه بر صفر کردن‌ نتیجه بازی، کسر امتیاز، سقوط به‌ دسته پایین تر، تکرار بازی در زمین بیطرف و ابطال‌ مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا. 

اینکه چه‌ مجازاتی تعیین می‌شود به گزارش ناظر بازی و تشخیص کمیته انضباطی از نوع و شدت‌ و اهمیت تخلف صورت‌ گرفته‌ بستگی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی