|

یک پرسپولیسی به دنبال رکورد سرمربی استقلال

اتفاق خوبی که هر بازی در راس خط حمله تیم ملی می‌افتد در تاریخ نمونه ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

سردار آزمون دوباره به تیم ملی برگشت، بعد از مدت‌ها غیبت و هزاران شایعه و تیم ملی با حضور دوباره او در ترکیب اصلی اردن را در خانه‌اش شکست داد. سردار دوباره گل زد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ در زمان غیبت سردار، تمام بار گلزنی تیم ملی روی دوش زوج او یعنی مهدی طارمی بود. مهدی طی یک سال اخیر آنقدر عالی بود که نه فقط جور نبودن سردار را کشید - چه زمانی که او حضور نداشت و چه زمانی که مصدوم بود و تنها نامش درون زمین راه می‌رفت - بلکه با گلزنی‌های متوالی خود را در جدول رکوردداران تاریخ نیز به سردار نزدیک و نزدیک‌تر کرد.

حالا این زوج در اوج آمادگی دوباره کنار هم هستند و هر دو به اردن گل زدند. اما می‌دانید در این مسابقه با این گل‌ها چه اتفاقی در تاریخ تیم ملی افتاده است؟

سردار آزمون خیلی زودتر از طارمی به تیم ملی دعوت شد اما همین اتفاقات اخیر باعث شد طارمی در بازی‌های ملی به او برسد. اولین نکته جالب این است که دیدار مقابل اردن برای هر دو ستاره خط حمله ما هفتاد و دومین بازی ملی بود! و جالب‌تر اینکه هر دو گل زدند؛ مهدی طارمی با این گل ۴۱ گله شد تا بعد از جواد نکونام با ۴۲ گل در رتبه پنجم تاریخ بماند. او قطعاً خیلی زود از سرمربی فعلی استقلال عبور خواهد کرد. سردار آزمون نیز ۴۶ گله شد تا در جایگاه سوم هم برای رسیدن به کریم باقری نزدیک‌تر شود و هم از مهدی طارمی دورتر!

این را دیگر همه می‌دانند و بارها نوشته‌ایم که علی دایی با ۱۰۹ گل ملی دست نیافتنی است اما کریم باقری حالا بعد از ربع قرن رقیب خطرناک را بیخ گوش خود احساس می‌کند. سردار اگر مصدوم نمی‌شد تا همین حالا به باقری و عبور از ۵۰ گل رسیده بود اما او جوان است و بازی‌های زیادی را پیش رو دارد. خطر اصلی پشت سر اوست؛ مهدی طارمی ماشین گلزنی پورتو و ایران که معمولاً از یک مسابقه دست خالی بیرون نمی‌رود. و چه خوشبخت فوتبال ایران که این دو لژیونر نامدار را دارد. رقابت آنها از همان روزی که در خط حمله تیم ملی فیکس شدند، شروع شد...

کارلوس یک سال بود که به خاطر نداشتن زوج مناسب از سردار به عنوان تک مهاجم استفاده می‌کرد. وقتی طارمی ظهور کرد، ابتدا عقب‌تر از سردار بازی می‌کرد اما از جایی شد زوج سردار و تاریخ‌سازی را شروع کردند. برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی خیلی زود کارش را تمام کرد، در سال ۲۰۱۷ و در ورزشگاه آزادی مقابل ازبکستان که دو مهاجم ایران با شماره‌های ۲۰ و ۱۷ گل زدند! عجیب و جالب نیست؟

و حالا ۶ سال از آن روزها می‌گذرد و طارمی که خیلی با سردار فاصله داشت - هم در بازی ملی و هم در گل ملی - رقیب او شده، درست مثل لیگ قهرمان اروپا که سردار رکوردهای علی دایی را شکست و حالا طارمی رکورد او را زده!

این دو چکیده و عصاره تعریف ورزش هستند. ورزش یعنی روح رقابت و کسانی می‌توانند ورزشکار شوند که اهل رقابت باشند و از رقیب نترسند. سردار و طارمی در تمام این سال‌ها در عین رفاقت با هم و در عین کمک به تیم ملی به عنوان بزرگترها، بین خودشان هم یک رقابتی داشتند که به پیشرفت هر دو کمک کرده است. درست مثل مسی و رونالدو...

چه در سطح باشگاهی در اروپا چه در سطح ملی در تورنمنت‌های مختلف که البته این رقابت گاهی دردسرهایی هم درست کرده است، نمونه‌اش را در دوران اسکوچیچ به یاد داریم اما وقتی یک مربی قابل بالای سر تیم ملی باشد، هیچ چیز با ارزش‌تر از داشتن سردار و مهدی نیست...

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی