|

(عکس) هیچکس نمی تواند این 4 رکورد تاریخی لیونل مسی را بشکند!

مسی، هشتمین توپ طلایش را به دست آورد تا از این نظر صاحب یک رکورد فوق‌العاده شود.

لینک کوتاه کپی شد

لیونل مسی دارای چندین رکورد ویژه و مختص خودش است که بعید است به این زودی‌ها توسط بازیکن دیگری شکسته شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ مگر فوق‌ستاره‌ای همچون خود او دوباره پا به این دنیا بگذارد و در مستطیل سبز جادوی او را تکرار کند. در این مطلب به چهار رکورد خاص مسی پرداخته‌ایم که شکستن آنها یا بعید است یا خیلی سخت به نظر می‌رسد.

هشت توپ طلا

لیونل مسی در شب گذشته رسما به هشتمین توپ طلای خود در پاریس دست یافت. مسی پیش از این 7 بار و در سال های 2009، 2010، 2011، 2012، 2015، 2019 و 2021 توپ طلا را از آن خود کرده بود و امسال هم برای هشتمین بار به این جایزه ارزشمند دست یافت. مسی اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که در 3 باشگاه مختلف این جایزه را از آن خود می‌کند. مسی 6 بار در بارسلونا، 1 بار در پاری سن ژرمن و شب گذشته هم در حالی‌که در عضویت باشگاه اینترمیامی است، فاتح توپ طلا شد. هشت توپ طلا به واقع رکوردی است که خیلی سخت است بازیکنی بتواند آن را بشکند.

 

بیشترین گل در طول یک سال میلادی

لیونل مسی آمار خیره‌کننده‌ای از خود در سال 2012 برجای گذاشته است. آماری که بسیار بعید است دیگر در دنیای فوتبال بازیکنی به آن دست یابد. لئو در طول یک سال توانسته به 91 گل دست یابد و تاکنون هیچ بازیکنی نتوانسته به این رکورد خاص در دنیای فوتبال برسد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مسی، گرد مولر، مهاجم فقید تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است که در یک سال موفق به زدن 85 گل در سال 1972 شده است.

3uNewp9OtZ1Y

بیشترین گل برای یک باشگاه

مسی در بارسلونا موفق به زدن 672 گل شده است. این تعداد، بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن توانسته برای یک باشگاه به ثمر برساند. آماری جادویی که مطمئنا شکستن آن فوق‌العاده سخت و بعید به نظر می‌رسد. در این بخش، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندۀ مسی، پله فقید است که برای سانتوس موفق به زدن 643 گل شده بود. همچنین گرد مولر هم برای بایرن مونیخ، 564 گل به ثمر رسانده است.

xsENhRfBsaAm

بیشترین پاس گل در لالیگا

لیونل مسی 193 پاس گل در لالیگا داده است که بیشترین تعداد پاس گل در تاریخ این رقابت‌ها به حساب می‌آید. این مقدار بسیار بیشتر از نفر دوم در این لیست یعنی ژاوی هرناندز با 117 پاس گل است. کریم بنزما با 105 و کریستیانو رونالدو هم با 88 پاس گل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. مسی همچنین در تمام دوران بازیگری‌اش تا زمان نوشتن این مطلب موفق به ثبت 361 پاس گل در تمامی مسابقات باشگاهی و ملی شده است. این آمار برای کریستیانو رونالدو تا به الان 245 پاس گل در تمامی رقابت‌ها بوده است.

GWDaos3GA41E

چهار رکورد خاص لیونل مسی در یک نگاه

tQvWkwKYTrlX

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی